Inlägg från: kaksmulan |Visa alla inlägg
  • kaksmulan

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

ahh, tyckte det var konstigt att det inte var någon aktivitet i gamla tråden! Så är det HÄR ni är

Hu vad kallt det är. Jag hade tänkt att ta en promenad idag men avstår dock. Idag är första dagen jag är helt ensam med tvinsen... Går rätt bra men det är lite långtråkigt. Dock, om en och en halv timme kanske resten av familjen kommer hem...

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • kaksmulan

Skulle precis åter igen tipsa om fisventiler men det har ju pingulina redan gjort. Kan bara varmt rekommendera dem. De går hur bra som hellst att återanvända och det räcker med att tvätta av dem med lite diskmedel. De bakterier som kommer på dem är ju ändå samma som redan finns i rumpan så de behöver ju inte steriliseras varenda gång.

Stort grattis Tokhanna!!!

• kaksmulan

Stort grattis Jassi!!! Vad härligt att allt gått bra! Tänk, din maximiliam väger 410 gram mer än vad Algotten gör just nu! Men Algot är två cm längre

Så lilla Astrid var i gårdagens tidning!? Måste genast gå och kolla!
    Men jag fattar inte hur ni har haft tid för att gå och fota er ni som gjort det. Det slutar nog med att jag skickar in en hemknäppt bild...

• kaksmulan

Här trillar bebisarna in i tråden minsan!! Eller ska man skriva "trillar ut"??
    Stort grattis alla, citronmelissen, eah och Annala!!!

Jag har tre år mellan Felixen och Ellendellen. De leker jättebra med varandra men visst är de i helt olika utvecklingsstadier. Nu blev det ju fyra år mellan Ellendellen och Tvillingarna. Vi får väl se hur deras relation blir... Tvillingarna är det ju bara fyra minuter mellan

Mellan mig och min storasyster är det fem år. Det är faktiskt lite mycket i barnaåren. Först som vuxna har vi hittat varandra. Som barn var jag väl mest med min lillebror som är två år yngre än mig. Ja, hela tonårstiden också och även nu. Han har gift sig med min bästa kompis från gymnasiet också!

• kaksmulan

Hej och hå i tråden!
    Jag hinner knappt vara på nätet något nu för tiden. Det är verkligen mycket med tvillingar och jag är så TRÖTT! Nätterna är verkligen inget att leka med. Så fort en tvilling har somnat så börjar den andra att gruffa runt. Har man "bara" en bebis så kan man ju ganska länge ignorera gruffande ljud men nu när de är två så väcker de varandra... Suck. Men det blir (peppar peppar) bättre och bättre. Natten mot fredagen sov de hela natten utan att äta!!! De gruffade mellan 04-05 och jag trodde att det var matdags då men de somnade om utan att riktigt vakna så de fick sova vidare. Först vid 08 tyckte de att det var morgon och matdags (gissa hur brösten kändes då ).

• kaksmulan

Jag tycker att det är SJUKT jobbigt just nu! Snacka om att sitta inne i en bebisgrotta och bara titta ut på världen utanför. Hela dagarna går åt till att amma, byta, bada, tvätta och laga mat. Bläää. Minsta lilla promenad kräver planering och jag är så trött, trött, trött...
    Jo, det ÄR jättejobbigt nu!

• kaksmulan

Jag kan lugna er med att säga att så fort bebisarna fattar hur man äter från bröstet är det ingen fara att blanda in nappar eller flaskor!!! Angående nipple confusion har jag skrivit om det tidigare och givit några länkar. Kolla mina inlägg i någon av trådarna.

Huga vad jag har blivit förkyld. Ögoninflammation har jag fått också. Inte roligt alls! Ellendellen är röd i ena ögat idag också så hon blir nog hemma från dagis den här veckan och det är väl bara en tidsfråga innan Anniesen och Algotten får det också. Suck.

• kaksmulan

Ahh, fika på onsdag! Var och när?!
    Kanske skulle man prova på att ge sig iväg med twinsen snart.

För mig passar det bäst vid 14-tiden. Då har jag mätta och belåtna små som borde gärna sova i vagnen samtidigt som jag har hunnit ned på stan tills dess...

• kaksmulan

Tora: Stort grattis! Gunnar vägde alltså lika mycket som Algotten och Anniesen vägde tillsammans ! Jag hade tre timmar från värkstart till födsel med Felixen och Ellendellen så jag vet vad du talar om. Två timmar var verkligen häftigt! Skönt att ni hann i alla fall!

Förtjust och Veganmaria: Stort grattis till er också!!

• kaksmulan

Men vi lägger väl inte ned den här tråden?! Det tycker jag vore jättetråkigt! Efter sommaren kommer våra små telingar vara "halvåret" i alla fall och om ett år så är de helt jämngamla oavsett om de fyller i november eller i februari!

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4