kaksmulan skrev 2010-03-12 12:49:30 följande:
Åh, jag vill inte heller att Tiimarii ska läggas ned! Men jag förstår på sätt och vis att det inte går så bra för butiken då det plötsligt blivit färre och färre pysselprodukter. Jag håller ju på med scrapbooking men nu finns knappt något av det jag behöver där längre. Algotten och Anniebannie är kanske, eventuellt, mest troligt på väg att bli bättre. Lite i alla fall... Algotten inhaleras var tredje timme nu och ska göras det i ett dygn till. Är han bättre till i morgon så blir han nog fri från inhaleringen då och det betyder att vi kanske kanske kan få åka hem i morgonkväll. Snälla, håll tummarna för oss!Men att det ska vara så illa att vara på sjukhus. Man sitter jättedåligt när man ska amma, maten är ju värdelös (för oss föräldrar som inte får sjukhusmat utan måste köpa något upp). Nu har jag ju maken här så han kan handla middag och lunch och komma upp till mig. Men när jag idag blir ensam så är det ju hopplöst. Ska jag lämna barnen ensamma här på rummet för att få gå och äta? Frukost och kvällsfika kan man i alla fall köpa här på avdelningen.
Ja visst är det lite dåligt att man måste fixa lunch och middag själva, jag levde på färdigrätter och sallad från sjukhuskiosken. Behöver jag säga att jag inte vill se röken av en färdigrätt på ett bra tag.. Är ju dessutom jättesvårt att lämna så små barn på rummet och kila iväg och köpa mat. Jag hade "turen" att få överblivna sjukhusluncher vid två tillfällen vilket var skönt. Sen fick man ju inte lämna rummet annat än för att duscha och gå ut från avdelningen så jag höll nästan på att klättra på väggarna där..
Skönt att Algotten och Anniesen mår bättre, vi fick åka hem 1½dygn efter de hade glesat ut inhalationerna till var tredje timme. Hoppas hoppas att ni får åka hem snart!