Andra trimestern, vilken vecka??
Hade fått för mig att man går in i andra trimester i v13, men enligt gravkalendern här på FL så är jag fortfarande i första..? Någon som vet hur det ligger till och kan förklara för en förvirrad?
Hade fått för mig att man går in i andra trimester i v13, men enligt gravkalendern här på FL så är jag fortfarande i första..? Någon som vet hur det ligger till och kan förklara för en förvirrad?
det är typ i v 13+6 eller något sånt, har jag för mig...
Ja, jag trodde också att jag gick in i andra trimesterna i v.13. Fast igår gick jag in i v.14 så nu är jag väl garanterat i andra trimestern!?
Så i slutet av v 14, förstår jag rätt då? Kollade på t ex growingpeople och där står det att det är från v. 13... Konstigt att det är så olika bud..
En graviditet varar i 9 kalendermånader. Om man har gått 12+0 veckor har man alltså gått 3 kalendermånader, dvs en trimester. Eller? =)
Fast vissa väljer att räkna 40 veckor, alltså 10st 4veckors månader
Tack alla ni som svarat, nu har det börjat klarna lite i mitt huvud :)
Japp det menar jag. Har boken Gravid som Anne Deans skrivit och som är granskad av en chefsbarnmorska. Det är där jag kollade upp det. Hade man inte räknat från senaste mensens första dag utan från ägglossningen hade det inte vart nåt problem att räkna ut trimestrerna.