• Malim

Hur länge är/var pappan föräldraledig?

hur länge var pappan hemma efter att ni fått barn? berätta gärna varför och hur gammalt barnet var när han började vara pappaledig.

obs! de 10 första pappadagarna i samband med barnets födelse räknas inte i denna omröstningen! obs!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 20:20
    Ni som har varit hemma med fler barn i olika omgångar, svara hur det var senast.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge är/var pappan föräldraledig?
  • Sencha

1 dag i veckan 2 månader (barnet 4-6 mån ungefär) och 4 dagar i veckan (barnet 6 mån-13 mån ungefär).
    Hur ska jag rösta?

0401 & 0807
  • jazzy

Han var hemma i  9 månader. Då var sonen dryga 9 månader. Vi tycker det var bäst för sonen att vi var hemma lika mycket.

3 barnsmamma
  • Liselottang

10 månader med vår son (mellan 11 månader till dagisstart) och ca 18 månader med nästa barn, fram till dagisstart.

• Vickan I

F.o.m imorgon är sambon hemma i 7 mån, sonen är nu 13 månader. Efter det går jag hem igen i ca 5 mån så sonen är 2 år när han börjar förskolan.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • gryning2

Ett år var min sambo hemma, från att sonen var 6 månader till han var 18 månader. Jag var hemma i början mycket p.g.a. amningen, men trivs inte med att vara hemma en längre tid. Sambon vill gärna vara hemma så det passade oss =)

Med ett barn nr 2 skulle jag gärna dela lika men göra på ett annat sätt, kanske dela halva veckan var eller varannan dag efter 3-4 månader (vill vara hemma och helamma den allra första tiden). Dock blir det nog så om vi får ett barn till inom några år att jag tar nästan all föräldraledighet. Min sambo ska börja studera och då vill vi p.g.a. ekonomin att han får bli klar så fort som möjligt, så han får nog avstå från föräldraledigheten. Men eftersom han pluggar så blir han hemma mer än förut då han jobbade, så han hinner ändå vara delaktig.

• LindaJohansson81

Jag vet inte heller hur man ska rösta? 4 månader sammanhängande med första sonen.
    Med andra barnet så delade vi lika i ett år, sedan tog vi några dagar i veckan var.

Men han har varit hemma jättemycket med barnen.

• Alexi

7 mån, från dottern är 14 mån till dagisstart. Det var bra tid att byta nu i februari (dvs imorgon ) istället för runt jul och, annars hade vi nog bytt lite tidigare.

• glasbubblan

Ettan: Två månader direkt från start var vi hemma båda två men bebisen. Nu är han fyra år och pappan ska vara ledig tre månader med honom i sommar. 

Tvåan: Kommer bli ca fyra månader (from när barnet är 13 månader). 
Svar på tråden Hur länge är/var pappan föräldraledig?