• Anonym (fustrerad.)

Kan inte hålla sig

Min sambo kan inte hålla sig, han kommer efter max 1 minut, jag hinner ju inte ens bli riktigt kåt innan han kommer och förspel går inte ens att tänka på,
    Någon mer med samma problem?
    Vi har varit ihop i snart 2 år och vi har 2 barn snart så det är inte att han är nervös lr så, förut kunde han hålla på ett tag men nu går de inte, vad har hänt?
  • Svar på tråden Kan inte hålla sig
  • Sundance76

Vet inte vad som hänt, mmen det går att träna upp.

Få bättre kontroll på snabeln hlt enkelt.

Träningsrunka
    Kolla P-rulle
    Träna "knipmuskeln" - kan göras överallt.

• AnnelieTyresö

Ni kanske inte har sex lika ofta så han är mer upphetsad nu?

Be hnm runka varje dag så han får lite utlopp å kanske kan hålla sig bättre när det väl ska till?

• Anonym

Du får väl ha blöja på honom om han inte kan hålla sig. Sen ka han ju slicka dig i stället.

• Anonym (1)
    Anonym skrev 2010-02-01 00:57:49 följande:
    Du får väl ha blöja på honom om han inte kan hålla sig. Sen ka han ju slicka dig i stället.
    Fy vad elakt sagt.
  • Anonym (också)

min man hade sånt problem, har även barn (3st) varit ihop i 8 år. Han kom jämt super fort och jag blev liksom ledsen. Tillslut hade vi ett snack där jag sa att jag tyckte att sex var trist eftersom han kom och jag blev bara "kladdig" men att jag inte fick något ut av det. Vi pratade om hur vi kan hjälpas åt att lösa det och det blev att ha mycket förspel så jag blir kåt också, ta det lungt i början och stanna upp när han vill komma och sedan börja igen. nu håller vi på ett tag och ibland vill till och med jag att han ska bara komma. Mitt råd är att ta upp det som ett gemensamt problem som ni tillsammans ska lösa, då blir inte mannen kränkt.

lycka till
  • Anonym

Om han kommer för fort så får du frustartionsträna honom. På med en blöja och gnid utanpå den, sen när du märker att han ska komma så slutar du. Så håller du på så tills han lärt sig att hålla tätt. Han vill

• jfsebastian

Han kan käka mindre doser Citalopram eller andra antidepressiva mediciner. De har "biverkningen" att utlösningen fördröjs rätt rejält. Kolla med läkare, de kan ordinera om så önskas.

Eller ta xylocain på ollonet i en minut, tvätta sedan noga och kör.

• Anonym
    jfsebastian skrev 2010-02-04 03:06:13 följande:
    Han kan käka mindre doser Citalopram eller andra antidepressiva mediciner. De har "biverkningen" att utlösningen fördröjs rätt rejält. Kolla med läkare, de kan ordinera om så önskas. Eller ta xylocain på ollonet i en minut, tvätta sedan noga och kör.
    Att ta antidepp för att fördröja sin utlösning måste vara den sämsta ide jag hört någonsin, ingen seriös läkare skulle ordinera det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-04 01:29:40 följande:
    Om han kommer för fort så får du frustartionsträna honom. På med en blöja och gnid utanpå den, sen när du märker att han ska komma så slutar du. Så håller du på så tills han lärt sig att hålla tätt. Han vill
    Men sluta tjata om blöjor.
  • jfsebastian
    Anonym skrev 2010-02-04 03:17:00 följande:
    Att ta antidepp för att fördröja sin utlösning måste vara den sämsta ide jag hört någonsin, ingen seriös läkare skulle ordinera det.
    Absolut gör dom det.
    Exakt hur man doserar eller hur regelbundet medicinen tas har jag ingen aning om.
    Dosen kan regleras bra så man får mer biverkning än avsedd verkan av medicinen.
  • Anonym
    jfsebastian skrev 2010-02-04 03:23:46 följande:
    Absolut gör dom det. Exakt hur man doserar eller hur regelbundet medicinen tas har jag ingen aning om. Dosen kan regleras bra så man får mer biverkning än avsedd verkan av medicinen.
    Herregud vilka oansvariga läkare.
  • jfsebastian

Första läkemedlet mot för tidig utlösning godkänt

2009-02-10Det första läkemedlet mot för tidig utlösning har godkänts i Sverige. Preparatet fördröjer utlösningen i mellan en och drygt två minuter. 

Det nya läkemedlet ska säljas som tabletter under namnet Priligy och är godkänt på indikationen prematur ejakulation, för tidig sädesavgång.

I Sverige, som har varit referensland för ett antal europeiska länder, godkändes medlet i fredags, den 6 februari. Det är första gången som ett läkemedel godkänns på denna indikation.

– Den enda dramatiska biverkningen är att det finns en risk för att känsliga personer svimmar, på grund av blodtrycksfall, säger Lennart Fors­lund, chef för gruppen för medicinsk information vid Läkemedelsverket.

Enligt honom har företaget bakom preparatet, Janssen-Cilag, utnyttjat en oväntad bieffekt till ett SSRI-preparat som aldrig nådde marknaden. Dess antidepressiva effekt var för dålig.

Medlets effekt och säkerhet har studerats i fem dubbel­blinda, placebo­kontrollerade kliniska fas 3-studier med 6 000 patienter.

I en studie testades dapoxetin, som substansen heter, på över 2 600 män. I början av studien fick männen utlösning mindre än en minut efter penetrering. De som åt 60 mg dapoxetin en till tre timmar före samlag förlängde tiden till 3,32 minuter.
  • jfsebastian

Hittade en artikel till på nätet.
    web4health.info/sv/answers/sex-premature-ejaculation-all.htm Behandling av för tidig sädesavgång

För tidig sädesavgång kan behandlas med läkemedel, såsom serotoninupptagshämmare (SSRI-läkemedel, t.ex. Seroxat, Prozac, Cipramil, Zoloft) som fördröjer utläsningen. Denna medicin verkar genom att öka överföringen av serotonin mellan nerver. Ett problem är att man behöver ta läkemedeln 2-3 timmar före kärleksakten för att de skall ha effekt. Det finns också biverkningar med dessa läkemedel.

Ett läkemedel av denna typ, som marknadsförs speciellt för behandling av för tidig utlösning, har namnet Priligy.

Just det, I rest my case.

• Anonym (Robert)

Förstår inte snacket om / funderingar kring diverse antidepressiva läkemedel som hjälp; det finns ju läkemedlet Priligy som säljs just för ändamålet att fördröja utlösningen.

Jag hade samma problem som TS man efter att min hustru och jag fått barn och sedan började ha sex igen efter drygt ett år utan (länge, jag vet, men detta berodde på min  frus bristande lust). Min egen "analys" är att jag var så kåt och "ville" så mycket att det tyvärr resulterade i för tidig utlösning (ofta utan orgasm; det blev bara "varmt" och sprutade efter knappt en minut, inget jag alls kunde styra över).

Själv var jag mycket hjälpt av Priligy som fick mig att kunna hålla mig mycket längre och "lugna ner mig" när jag märkte att jag kunde åtminstone få min hustru att njuta en stund. Huvudvärken dagen efter (bieffekt tyvärr) kunde jag gärna ta. Nu har vi ett normalt sexliv igen, jag håller väl inte "jättelänge" men klarar iallafall 5-10 minuter och med lite bedövningsspray med lidocain (får beställas från utomlands tyvärr) som jag använder "i smyg" när jag vet att det vankas sex, kan jag även ge min hustru vaginal orgasm. (Skulle jag ta en Priligy idag kan jag nog hålla på så länge jag vill.)

Det var inte kul att be läkaren om recept på Priligy, eller att hämta ut den apoteket, men det var det värt för att återfå ett normalt sexliv. 

• You Know

Jag tror mest på idén att prata om det och komma ram till ett gemensamt sätt att hantera det på så som #5 skrev.
    Har haft lite liknande fenomen och det var ju inte så kul. Men nu  är det inget stort problem. Mer förspel och lite övning hjälper.
    Annars finns det fördröjningssprayer  som fungerar. Här t.ex. http://www.intimera.se/fordrojningsmedel-g12.html De bedövar liksom lite och utesluter kanske att du suger av honom. Men lite får han kanske offra. FlörtHar provat Pjur Superhero. Inte för att man känner sig som en superhjälte direkt, men den funkar.

Svar på tråden Kan inte hålla sig