Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Phil & Ted syskonvagn del 17

blåklocka77 skrev 2010-03-02 23:19:06 följande:
    Jag har köpt en Phil and Teds Sport (2008 tror jag). Vi har en son på nitton månader och en nyfödd. Jag är besviken på hur den stora killen sitter när vagnen används till båda, han sitter så upprätt. Jag hade hoppats att han skulle kunna sova bra där. Det går att öppna en dragkedja för att luta sitsen lite men då får han en metallstång att luta huvudet mot. Har jag missat något?
    EXAKT så upplever jag det oxå.. plus att sufletten inte går att få över huvudet... visst åpkåse o vintermössa men ändå.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    Pilea skrev 2010-03-10 10:41:59 följande:
    Håller på att bli galen, har fått hjärnsläpp Är det någon som importerade P&T från England i maj 07? Det var 10% rabatt då. Men jag minns inte vad sidan hette! Någon som kan hjälpa mig?
    Jag köpte min dash från uk förra året, inkl syskonsits blev det 5500 o sporten var mkt billigare än så.

Kom med bud hem till dörren från´babybaby någonting tror jag sidan hette!
  • straw2008

Måste bara tipsa om babyproffsens egna liggkorg, den har en avtagbar suflett så spädbarnet behöver inget mer skydd när den ligger "där nere" sjukt mkt bättre än orginal från p&t.

• straw2008

Någon som har köpt nya universala mugghållaren ? Vi provade den på odenplans barnvagnar häromdagen ohan som har butiken bara kliade sig i huvudet... det går ju inte att få fast någonstanns???

• straw2008
    LoppanL skrev 2010-04-06 22:31:32 följande:
    smaragd: oftast ingår syskonsitsen i ett paket, men vagnen säljs också som enkelvagn och då får du köpa till syskondelen.Ang bäddning i vagnen och ev cocoon, tycker jag det har varit guld värt med lift när jag hämtat på förskolan. Lilltjejen vaknar inom nån minut efter att vagnen stannar, så jag har inte kunnat lämna henne ute när jag hämtat stortjejen. Då har jag bara kunnat lyfta ut liften och ta med henne in. Sen är det som någon sa att just cocoonen är liten, så något annat märke kan vara att föredra.
    Fast någon störregår väl inte in i själva vagnen? Vi har en från babyproffsen o den är absolut inte liten?
  • straw2008

Vi har en dash som ni legat ihopfälld, nu får jag inte loss framhjulet? Det har varit så här två gånger tidigare o då fick jag loss det genom att knäppa på en knapp har jag för mig, hittar inte den knappen nu o jag blir GALEN bänder snart upp o sönder vagnen??!!

Någon?

• straw2008

Någon som köpt sufletten till sport/dash ? Vart finns den att köpa? Undrar även om sport chassit och dash chassit är lika? Vi har en sprillans ny mjukdel till vår dash som jag tänkte sälja men skulle även behöva veta om den funkar till sport som sagt.

• straw2008

vi har en dash o fördelarna jag ser är att den är 100 % tvättbar i maskin, alltså alltid strålande vagn.

Fotstödet är i plast istället för tyg.

Bättre broms

fodrad syskonsits, på sporten är bågen av metall, kul om man har vagnen ute o barnet faktiskt får för sig att tex slicka på den... så gör våra barn hela tiden på allt möjligt liksom.... plus att den är superläskig att ha huvudet emot, dashen är som sagt mjukt fodrad.

Gillar du inte dynorna på dashen kan du lätt ta bort dom.

• straw2008

Jag älskar dash o just bromsen!!

• straw2008
    Miniigirl skrev 2010-11-25 22:34:16 följande:
    Oj, du han visst svara medans jag satt och skrev:-P
    Tack, jag tror nästan jag ska slå till!
    Men, det är ju lite mer pengar än vad jag tänkt mig...men så är det ju visserligen med båda vagnarna...Men den andra fanns det ju endel till som jag kudne sälja...
    Fast, den första är ju åandra sidan typ ny, och i fint skick...

JA, det är somsagt svårt!
    Men känns bra att höra iallafall en åsikt
    hade lätt tagit den första!!

Vet du vad en ny dash kostar?
  • straw2008

Röd rem ???? Långa snöret på handtaget är väl för att ha kring handleden??

• straw2008

Vi använde en babytravel mjuklift (tror den heter så, babyproffsens egna), den har EGEN suflett o är galet bra då det annars blir för öppet för den nyfödda (p&t egna har ju ingen suflett eller skydd alls!!)

sjukt bra!

• straw2008

Finns på blocket för ett par 100 kr 600 nypris har jag för mig , jag hade dock köpt den även om den kostat 1000 så sjukt bra var den :0)

• straw2008

Någon som vet några andra hjul som funkar på Phil o teds? Orginal kostar ju 500 kr st o jag behöver alla de ( o massa mer delar)

• straw2008

Har vår dash ute på annons på blocket, chassi nytt mjukdelar nya. 8 mån garanti kvar (erbjuder mig att ta på mig allt fix om något händer) .

Dubbelt regnskydd ligglift ingår. Vi får inga svar, är 5000 för mkt ?

Vagnen är som ny (bara hjulen användna 1 år o har alla spröten kvar).

Den är svart o grå, vad skulle ni sätta för pris ?

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17