Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Phil & Ted syskonvagn del 17

Har en fråga om classic, har funderat på att köpa den nu när det ska bli syskon, har kollat på vagnen inne på en affär i närheten, hann dock inte kika så mycket men det jag funderar på är suffletten.

vi har en ganska lång tjej hon är 87cm nu vid 21 månader och lilla syskonet kommer när hon är ungefär 2år+3mån så hon kommer ju växa en del plus under tiden vi använder den.

Jag fick känslan av att det större barnet inte kan vara så långt när det sitter i syskonsitsen i fram, dottern fick precis in huvudet under suffletten och tog dessutom i den när hon satt i vagnen, går det höjja suffletten på p&t classic -12?
    Annars är det på håret att dottern ska kunna sitta i syskonsitsen fram..    

Kikade lite men såg inte om det fanns någonstans man kunde höja och sen fick dottern tokspader på att hon inte fick springa hur hon ville så jag fick ge upp och gå ut med henne.. 

• drömmaromsmått

Finns det något mer ställe än philandteds.com där man kan köpa reservdelar, letar efter en sån där strap som går mellan syskonsitsen och handtaget för det saknades på vår vagn nu när vi köpte den plus att vi inte fick med regnskydd.

Vet att det finns straps på ebay men vill gärna beställa andra saker samtidigt och slippa massa olika fraktkostnader. 

• drömmaromsmått

Någon som vet hur handtaget på sporten är, med tanke på att handtaget är ställbart så funderar jag på om vårt är som det ska eller om jag ska beställa ett nytt när jag ändå är igång, det går ju liksom att röra upp och ner lite i varje position mer än det har gått på den nya p&t vagnen som jag klämt på i affär.

• drömmaromsmått

Och en sak till någon som testat my buggy buddy vikterna?
    Tänkte om de gjorde någon skillnad framöver om man är ute och kör två sittande barn och äldsta i fram  vill ur en liten sväng. 

• drömmaromsmått
    SatuSv skrev 2012-09-04 11:56:34 följande:
    Menar du att det går att lirka lite på handtaget? Jag har alltid handtaget i samma position och det går att dra den pytte lite upp o ner. Jag har explorern..

Ja precis, det går att dra typ 0,5-1cm upp och ner i samma position, vi hade en vanlig singelvagn med samma ställbara handtag och det gick också rucka lite men inte lika mycket som på den här vagnen.
  • drömmaromsmått
    timmy97 skrev 2012-09-04 12:20:48 följande:
    Ang buggy buddy vikterna så ser de ju ut som vanliga typ hand och fotvikter. Borde dessutom bli billigare att köpa finns ju på rusta. Det borde ju funka, har funderat på den lösningen tidigare, men har inte testat.

Handtaget på min gamla sport (som nu är såld) glappade rätt rejält. 

gjorde den det från början?
    Tänkte om det kanske glappar mindre om man byter ut det mot ett helt nytt. 
  • drömmaromsmått
    Quirall skrev 2012-09-14 09:59:36 följande:
    Hej! Har hittat en -09 phil & ted sport, limegrön och med två elodie rocka billy dot dynor, bakhjul och klädsel är nya, kan ni experter här inne hjälpa mig avgöra om 3500:- är ett bra pris för den?
    Har ju precis köpt min så jag är långt ifrån ens kunnig om phil and teds... 

Jag köpte en 08 sport limegrön med två sidoväskor, midjeväska och coccoon för 2000kr, det beror väl på skicket, dumma med sporten är att den slutat tillverkas så vissa tillbehör och reservdelar är svåra att få tag på t ex om man behöver byta klädsel på vagnen.

Det går ju köpa en ny vagn för några hundralappar mer om man köper förra årets classic via t ex jollyroom eller kopbarnvagn.se  de kostar 3995kr då ingår syskonsits och regnskydd
  • drömmaromsmått

Ni som har sporten var ska den bakre sufflettpinnen sitta? Ska den sitta i det lilla hålet som är markerat eller ska den gå ner där handtaget går ner? Hoppas någon förstår vad jag menar. Sitter den i lilla går den inte ner lika långt och det blir som mer höjd mellan suffletten och sitsen.

• drömmaromsmått
    Justi skrev 2012-10-23 13:16:30 följande:
    har funderingar på att köpa denna vagn då ja väntar en tvåa i april, tänkte även använda den till sonen nu i vinter men sen när bebisen kommer så e jag osäker på om sonen får plats i syskondelen över bebisen, han är 93 cm lång nu va tror ni? och vilka modeller har viloläge på syskonsitsen när man har den under?

Här finns bilder på min tjej i syskonsitsen fram, hon är runt 89-90cm, vi har resonerat som så att även om hon kommer ta sufletten så är det så kort tid de kommer sitta så och man behöver ju inte alltid suffletten utfälld men Embla tycker det är mysigt och vill gänra ha det =)
  • drömmaromsmått

det är svårt att få tag på klädsel till sporten, de tillverkas inte längre så på phil and teds webshop är det nästan slut på alla delar. inte helt men nästan i alla fall.

• drömmaromsmått
    Justi skrev 2012-11-17 19:35:51 följande:
    fick nyss veta att sonen väger 14,9 kg å bebisen kommer i april då kommer han sitta i syskonsitsen över, men den tål bara upp till 15 kg, tror ni att de funkar även om han väger några gram över?

Syskonsitsen tål väl 20 kg när den sitter fram och 15bak, någon modell tar väl tom upp till 25kg fram. Läs i FAQ länken längst upp tror allt står där.
  • drömmaromsmått

Någon som vet ifall det finns något travelsystem som passar sporten där man kan ha besafe babyskydd?
    finns ju ett som ska passar classic explorer och hammerhead, passar det även sport då?

"Phil & Teds Adapter Maxi-Cosi och BeSafe
    är en adapter till dig som vill kunna sätta babyskyddet direkt på din Phil & Teds Classic, Hammerhead eller Explorer. Adaptern fästs på vagnens chassi, sedan kan du enkelt koppla på och av ditt babyskydd."

• drömmaromsmått
    darknightgirl skrev 2013-02-20 10:39:27 följande:
    ja 15 kg funkar =) iallafall för mej=)  jag undrar vad det är bör babyskydd som man kan ha till explorern.. någon som vem? googlar men blir inte klokare för det =/ 

maxi cosi pebbles, maxi Cosi carbofix och besafe izi go adaptern finns på jollyroom för runt 450kr kolla under bilbarnstolar och travelsystem.
  • drömmaromsmått

[quot=69259851][quote-nick]Lilleskutt2 skrev 2013-03-22 11:42:52 följande:[/quote-nick]Någon som vet..... vart man kan köpa uv-nät och regnskydd till Explorer som syskonvagn, gärna billigt? Eller går det att köpa annat märke och använda, ngn som provat? Är det olika beroende på vilken p & T man har eller passar de på samtliga?   [/quote]

Lilleskutt2 skrev 2013-03-22 11:42:52 följande:
    Någon som vet..... vart man kan köpa uv-nät och regnskydd till Explorer som syskonvagn, gärna billigt? Eller går det att köpa annat märke och använda, ngn som provat? Är det olika beroende på vilken p & T man har eller passar de på samtliga?   

det regnskydd jag har passar sport explorer classic och hammerhead köpte det på phil and teds närbutik men det finns på svenska nötbutiker också har jag för mig men jag beställde reservdelar så jag tjänade på att beställa regnskyddet därifrån.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17