Inlägg från: nian74 |Visa alla inlägg
  • nian74

Phil & Ted syskonvagn del 17

lillabebben skrev 2010-08-06 12:32:32 följande:
    Nu har framhjulet på vår nya Vibe börjat vobbla Ringde butiken och de sa att vi skulle smörja med kopparpasta, vilket vi har gjort och det avhjälpte att vagnen var trögstyrd och drog åt höger men hjulet vobblar alltså fortfarande. Vad ska man göra och hur vanligt är det? Ångrar nästan att jag köpte en Vibe och inte en Sport. Anledningen till att det blev Viben är att jag tyckte att bromsen på sporten var så jättetrög. Fler som upplever det så? Funderar nästan på att byta till en Sport....
    Trist.
    Hur gammal är den? Du kan väl gå tillbaka med den till butiken så får de fixa den eller byta ut den.
    Vobblar den mycket? Kolla så att alla däcken är ordentligt pumpade.
  • nian74

Hej allihopa.
    Jag ska sälja min Vibe, vad kan jag ta betalt för vagnen, enkelt regnskydd, dubbelt regnskydd, enkelt uv-skydd och mjuklift? Det är en 09:a.
    Tycker det är så svårt att sätta pris...

• nian74
    happy73 skrev 2010-08-11 22:35:01 följande:
    ja, nu har jag inte varit inne här på länge så jag vet inte om suflett frågan är ut tjatad. Jag har en vibe o jag undrar nu vilken suflett som passar bäst till syskon sittsen?. En annan fråga är när slutade era barn ligga i liggdelen?
    Vi ska åka utomlands när våran lilla är 4månader o nu är frågan om vi ska släpa med oss liggdelen eller om vi ska strunta i den.
    Du behöver ju inte släpa med dig liften - bädda bara direkt i huvudsitsen om bebben vill ligga ner. Det gjorde jag när min lilla började tycka att det var trångt i liften, då var han nöjd med att ligga ner i någon månad till...
  • nian74
    happy73 skrev 2010-08-11 23:02:39 följande:

men om 2 åringen vill åka vagn tror ni 4 månaders orkar sitta i sitsen. Jag hade den tanken att när inte tvååringen vill åka så kan jag ju lägga bebisen i huvudsitsen som du sa nian.

En fråga till. Resväska till vagnen. Finns det någon billig o bra väska till viben förutom pt resväska?

men du kan ju ha tvååringen ovanpå - precis som med mjukliften. Jag hade så men hade då syskonsitsen i nedersta läget så inte stora killen trampade lillkillen på fötternaGlad
  • nian74
    lillabebben skrev 2010-08-13 21:15:54 följande:
    Jag sitter här och undrar om jag gjorde ett dåligt val som köpte en Vibe... Förutom attt hjulet börjat vobbla (går ju att få fixat) så känns styret lite knakigt. Sen stör jag mig sååååå mycket på bågen i syskonsitsen. Stora tjejen som är 81cm slår i huvudet och kan alltså inte sitta i viloläge. Är det så för fler? Är sporten bättre i det avseendet?

Sen så vägrar bebisen åka i vagnen när hon ligger där under. Tar jag bort syskonsitsen och vänder på henne mot mig går det bra men dels är det trångt där under så hon sparkar med fötterna i sitsen ovan och hon verkar inte gilla att ligga vänd från mig. Hur har det fungerat för er?

Sen undrar jag om era barn kan sova när de sitter i viloläge. Storasyster är 1,5 år och brukar sova 2timmar på dagen men som det ser ut nu har jag låtit bli att gå ut vid den tiden bara för att hon inte kan ligga ner. Hur bra sover man i viloläge egentligen?
    min lilla gillade inte att ligga i mjukliften för det blev så trångt men när jag tog bort liften och bäddade direkt i vagnen gick det mycket bättre. Jag brukar även ha uvskyddet i luckan bak - då är det luftigt och skönt men ändå lite ombonat och känns inte så öppet och han kan fortfarande se mig. Hänger man över en filt eller har plastskyddet blir det så instängt tycker jag.

Mina barn sover bra i viloläge - de sover också bra i sina bilbarnstolar som det är ännu mindre lutning på - det är ju olika från barn till barn.
  • nian74

Du kan ju ockå göra så att stora ligger i huvudsitsen och bebisen i syskonsitsen ovanpå när det är dags att sova middag (nu vet inte jag hur liten din lilla är men bebis bör väl vara några månader innan man gör så)

• nian74

Vi valde Viben för att den kändes stadigare än sporten och för sufflettens skull. Det stora barnet får mer plats för huvudet iom att man höja och sänka suffletten och sätta syskonsittsen i två lägen.

• nian74
    Majomajo skrev 2010-08-18 08:19:34 följande:
    Hur gamla är era barn som anväder P&T som syskonvagn? Vi har en kille som blir 2 i vinter och ska få ett syskon. Vi har varit inne på bara vår Bugga med ståbräda + en annan sittvagn till sonen och tänkt att vi klarar oss utan syskonvagn, men nu när jag läser om P&T blir jag osäker. Kanske det vore bra med syskonvagn trots allt?
    Min son var precis två när lillebror kom. Jag hade aldrig kunnat ha ståbräda till honom för han hade bara sprungit iväg...det beror helt på hur barnet är om man klarar sig utan syskonvagn. Jag tycker viben är guld värd om jag ska iväg och behöver ha koll på båda barnen - det är inte så kul att stå med en bebis i vagn och ett barn som springer åt ett annat håll.
    Ibland är jag ute och storkillen är trött och behöver vila eller sova, då hade det aldrig gått utan vagnen.
  • nian74
    Majomajo skrev 2010-08-18 12:38:50 följande:
    Fast jag kan ju inte lämna Vibe på dagis för att stora ska sova i, jag måste ju få hem den lilla också.
    Måste du ha en vagn stående på dagis? Har de inga vagnar där - eller sover alla barnen middag i vagn?
  • nian74
    Rosenbarn skrev 2010-08-18 15:36:30 följande:
    Åå vill då min Vibe såld,..Alla ger skambud..Sänker gärna lite men inte till skamnivå..... Vill ju kunna köpa ny medan de hade rabatt....
    Vad är det du vill köpa istället?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17