Inlägg från: nian74 |Visa alla inlägg
  • nian74

Phil & Ted syskonvagn del 17

Jag upptäckte idag att det inte är några lufthål i det dubbla regnskyddet - ska det vara så? Det blir ju ganska tätt, immar igen på nolltid.
    I mitt singelregnskydd var det små lufthål...

Kan man kanske göra små hål själv eller tror ni att det går sönder då? Någon som testat?

• nian74

Det enkla sättter man fast i suffletten - det är väl enda skilnaden...
    Jag är ju inte direkt orolig att de ska kvävas Flört men det immar igen så storkillen inte ser ut, så var det inte med det enkla.

• nian74
    movie skrev 2010-08-24 17:02:56 följande:
    Måste bara fråga hur man löser problemet med vobblande framhjul på Viben? Är det fälgen det är fel på eller?
    Om det bara vobblar lite kan det räcka med att pumpa alla däcken och smörja in hjulhusen.
  • nian74

Rosenbarn, hur har det gått med vagnen?

• nian74

Ett litet tips inför hösten...

Jag köpte en dörrmatta på Jysk igår för typ tre kronor och klippte till och lade i varukorgen.

De hade också snygga och billiga vaxdukar på metervara - om någon funderar på att sy vindskydd. Det var den typen av vaxduk som inte är så plastig.

• nian74
    Linn 80 skrev 2010-08-25 12:31:04 följande:
    vad ä'r det för dörrmatta? sån vassare model som man torkar av skorna på eller sån man har innan för dörren?
    Det är en sån som man brukar ha innanför dörren, ganska tunn och "böjlig"
  • nian74
    Thulo skrev 2010-08-26 15:37:16 följande:
    Har haft en Sport förut men är lite sugen på en P&T igen men kan inte riktigt bestämma mig för vilken modell jag vill ha.
    Går det att luta syskon sitsen på både Vibe och Dash?
    Ja, det går att luta syskonsitsen på de båda vagnarna - däremot inte på den nya modellen, explorer.
  • nian74
    Amorficlya skrev 2010-08-27 20:28:24 följande:
    Äntligen har fått tillbaka min vagn. 
    Lämnade in den på service då jag tyckte att framhjulet vobblade å den va alldeles vinglig i framhjulet. Känndes inte bra alls. Men lämnade in den å de va inget vobblande framhjul utan lagrena i hjulen va helt slut + att den lilla svarta grejen i fram som sitter fast i chassit som själva framhjulet sitter fast i  va alldeles lös. Hade kunnat gått sönder när som den va av lixom. Oj då sa jag. Bak hjulen va skeva så det vart nya hjul i bak också. Tyckte det lät så konstigt när ja drog vagnen med båda barnen i men de va att bakhjulen va skeva.Nu älskar jag den. Innan va ja missnöjd att ja bytte bort min lättkörda sport. Men nu är den toppen. Vart 400:- men det var det värt. Vagnen känns ju som ny. 

Båda barnen älskar den också trotts att sonen klagade lite i början de va inte hans gröna vagn den här va ju svart haha men nu är han glad igen =) 
    Vad skönt att du är nöjd igen!
    Var lämnade du in den på service?
  • nian74
    Maria3 skrev 2010-08-27 21:14:35 följande:
    Hej. Köpte en Dash idag och är inte så duktig på vissa grejer så som detta. Har ett "hål" i varukorgen. Någon som vet hur jag ska göra för att det inte ska bli större? Eller till och med laga?011b.jpg
    Om den är begagnad kan du väl bara sy ihop för hand med vanlig sytråd.
    Om den är ny borde du gå tillbaka med den så varukorgen byts ut!
  • nian74

Det är ju det som är lite jobbigt med babyland... att man måste lämna ifrån sig vagnen så länge. Där jag bor har de inte service i butiken utan alla Babyland tar in vagnarna och skickar iväg dem en gång i veckan till en verkstad, vilket gör att man blir utan vagn längre.

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17