Inlägg från: Ville Mor |Visa alla inlägg
  • Ville Mor

Phil & Ted syskonvagn del 17

MajMamman08 skrev 2010-08-14 14:34:31 följande:
    www.blocket.se/halland/Phil___Ted_Svart__09_2...

Vad är detta för årsmodell?? Sitsen ser svart ut,men ska den inte vara grå??
    E de ett bra pris annars??
    Det har tillverkats ett fåtal helsvarta vagnar. (Åh, jag med vill ha en helsvart!)
    Ville 071203 * Tess 090921
  • Ville Mor
    MajMamman08 skrev 2010-08-14 20:49:52 följande:
    ah ok,men de e inge konstigt med vagnen då?? det är en -09 modell osv?? samma funktioner??
    E priset bra??

Funktionen är absolut densamma! Bara det grå som saknas. Om det är en 09 eller inte törs jag inte svara på. Det är en V2 iaf, det vill säga den "nyare" modellen. Vill man veta när vagnen är tillverkad så ska det sitta en "fusklapp"  någonstans. 
    Jag personligen tycker att priset är lite högt. Vill du jättegärna ha en helsvart så skulle jag slå till annars får du ju en ny med samma tillbehör om du lägger till 1000-1500 till i en nätbutik som Fritidsportalen eller Köpbarnvagn. Väljer du att importera om man nu har möjlighet till det så får du nog en för ungefär samma pris som annonsen.

• Ville Mor
    Majomajo skrev 2010-08-18 08:19:34 följande:
    Hur gamla är era barn som anväder P&T som syskonvagn? Vi har en kille som blir 2 i vinter och ska få ett syskon. Vi har varit inne på bara vår Bugga med ståbräda + en annan sittvagn till sonen och tänkt att vi klarar oss utan syskonvagn, men nu när jag läser om P&T blir jag osäker. Kanske det vore bra med syskonvagn trots allt?
    Det beror ju helt på vilka behov du själv har samt om din son åker mycket vagn eller inte. Går han på dagis, promenerar ni mycket, orkar han gå osv. Vår son blir 3 i december och var knappt 2 när lillasyster kom. Han åkte konstant vagn och tog vi inte med oss en fick vi bära honom.  Så för oss var det nästan ett måste.
  • Ville Mor
    Rosenbarn skrev 2010-08-20 08:19:47 följande:
    Puffar för min fråga...

Hur skickar man en  vagn bäst``
    Skulle tippa på att det är bussgods som gäller där. Tyvärr har jag ingen koll på om de tillhandahåller med emballage till vagnen men det kanske man kan ringa och fråga.
  • Ville Mor
    HippYgirl skrev 2010-08-22 10:06:32 följande:
    men då måste jag släppa på spännerna på baksidan va?
    Nope det ska inte behövas
  • Ville Mor
    mikalala skrev 2010-08-22 11:37:43 följande:
    hallå
    tänkte fråga en liten fråga som jag hoppas någon har svar på hittar inget i faq eller på p&ts hemsida. Vi hade vagnen på utlån nu i slutet på sommaren och det barnet hade lyckats pilla loss den nedersta stålpinnen i sufletten (vi har en sport v1). De hade lagt in delen under vagnen men när vi fick igen den är den spårlöstborta och sufletten sitter inte vidare bra utan den

är det någon som vet om sådana reservdelar finns att köpa? helst i sverige. Saken är också att vi köpt vår vagn i andra hand så vi har ingen återförsäljare att vända oss till här.

mvh mikaela
    Det går alldelses utmärkt att beställa reservdelar från exempelvis Babyland. Jag beställde grejer till min Sport samt fick den iordninggjord så sent som i fredags
    Även Fritidsportalen och Köpbarnvagn har reservdelar men då tillkommer en slant i frakt.
  • Ville Mor
    Mixxx skrev 2010-08-22 22:29:21 följande:

Undrar om man kan ta bort klädseln på Sporten?
    Alltså den klädseln som är fäst på vagnen, dvs huvudsitsen lr vad man ska säga.
    Tänkte när man vill använda en peanut, går det att vara utan sitsen? Ser så fult ut tycker jag, skulle varit bättre utan :)
     Någon som vet?

Den går att ta bort. Är en hel del pill med knappar och små skruv men det går
  • Ville Mor
    guppyn skrev 2010-08-23 09:02:44 följande:
    När lät ni era små börja sitta i syskonsitsen?
    De flesta verkar flytta ner runt 4 månader. Vissa innan, vissa senare. Blir ju ganska trångt för bebisen och det beror ju helt och håller på hur länge bebis accepterar detta. Min dotter var runt 5 månader.
  • Ville Mor
    movie skrev 2010-08-24 21:46:02 följande:
    Aha får kolla upp detta då i en butik. Har köpt vagnen i Usa så jag får bekosta det själv.
    nian74 skrev 2010-08-24 20:50:34 följande:
    Om det bara vobblar lite kan det räcka med att pumpa alla däcken och smörja in hjulhusen.
    Pumpa har jag gjort men inte smörjt, ska prova det också.

Tack för svaren
    Min Vibe var också därifrån och jag har haft den på service fler än en gång. Vill minnas att jag betalade 100 kr för delarna och 100 eller 150 för servicen, Då kollar de igenom hela vagnen och pumpar däcken om man nu vill det. Rekommenderar att du gör detta istället. Du har ju alltid en servicegaranti, så byter de ut en del som sen inte fungerar på din vagn så är det just det du har garanti på. Då har du ju helt plötsligt garanti Hänger du med?  
  • Ville Mor
    Linn 80 skrev 2010-08-26 12:17:13 följande:
    Finns det någon åkpåse som passar till sporten? känns som mera ombonat då
    Tror de flesta med hål för 5 punktsbälte passar. Jag har en från Babyproffsen som jag köpte när de hade erbjudande där. Blev mycket påse över i varukorgen när jag hade den i syskonsitsen därnere men hennes ben var så korta då så det led hon verkligen inte över.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17