Inlägg från: Ville Mor |Visa alla inlägg
  • Ville Mor

Phil & Ted syskonvagn del 17

Är det någon som kommit på någon superb lösning att fästa en åkpåse upptill på vagnen? Den hasar ju ner hela tiden för allt tyg på sidorna gör att man inte kan trä över den. Överlever att ha det så men tänkte om någon kommit på något finurligt

Ville 071203 * Tess 090921
  • Ville Mor
    jannah skrev 2010-10-21 16:14:29 följande:
    Ser att ni diskuterar åkpåsar... Har en svart Babyboom (Ge-Kås) till dottern som funkar bra i Explorern. Nu undrar jag om jag kommer behöva en till bebisen som ska ligga i mjukliften? Bebisen är beräknad till januari, och jag hade tänkt ha ett fårskinn under mjukliften och sen overall och ev. filt (beroende på hur kallt det är ute). Men måste man ha en åkpåse i mjukliften också? Känns som att det kommer bli vääääldigt trångt, eftersom mjukliften inte är speciellt stor... Hur har ni andra gjort med en minsting som är född på vintern?
    Min föddes i september och låg i mjukliften fram till mars ungefär. Jag hade en tjockare fleeceoverall och så stängde jag igen locket på mjukliften. Var det riktigt kallt typ 15 minus så fick hon en filt också men det var sällan. Hon var aldrig kall. De ligger ju väldigt skyddade därinne för vind och blåst...
  • Ville Mor
    Pekino skrev 2010-10-24 18:32:44 följande:
    Fungerar vilket enkelregnskydd som helst till Explorern? Har bara ett dubbelt till den och skulle behöva ett enkelt!
    Jag ha kört med Ullareds universal till både Sporten och Viben. Funkade kanon även om Vibens sufflett var liite i största laget. Annars ska väl Tulsas modell större funka...
  • Ville Mor
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-10-24 18:45:18 följande:
    Är maxvikten för syskon sitsen 15kg både uppe och där nere? På sporten?
    15 där bak och 25 där uppe...
  • Ville Mor
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-10-24 19:04:48 följande:
    Vad är det som gör att syskonsitsen tar mera där uppe? För även huvudsitsen tar väl 25kg sedan?
    Syskonsitsen misstänker jag klarar mer även därbak. Däremot finns det en stor risk att vagnen tippar. Fast nu blev jag osäker om jag inte svarade fel och det ska vara 15 bak, 20 i syskonsits och 25 i huvudsits...
  • Ville Mor
    SUD skrev 2010-10-24 19:13:49 följande:
    hallo såg för ett tag sedan att någon hade förlängt handtaget på vagnen som inte gjorde åverkan på den såg ut som 2 L handtag om ni förstår va jag menar vill verkligen veta var jag kan få tag på dessa..
    tacksam för svar =)
    Om jag inte minns fel så är dessa handtag till salu i hennes blogg men om de finns kvar vet jag däremot inte. Har en vagt minne att det är hennes man som tillvekat dem. http://mammaveronica.blogg.se/category/philted.html
  • Ville Mor
    nian74 skrev 2010-10-24 20:51:22 följande:
    Det här funkar helt ok - jag har det till sporten.
    www.babyattitude.se/
    Du råkar inte ha en bild
  • Ville Mor
    Milliemolly skrev 2010-10-25 09:00:50 följande:
    Äntligen hittade jag ER!

Vi köpte  i augusti en Vibe.

Vi har varit nöjda. I helgen upptäckte jag ettt hål i stora dynan (vid kantbandet - men ok jag kan nog sy fast det eller en sömmerska) men det värsta är att sambon upptäckte att däcken är så slitna så nätet lyser igenom på alla 3 på flera ställen.

Någon mer som varit med om detta? Hur ser era däck ut efter 3 månaders körning. Kan tilläggas att det mest är frpn och till dagsi vagnen används. Stora är 3 år och lilla 4 månader.

Jag blir ju helt knäckt.........................hur är det med garanti och reklamationer? Vart kan man vända sig? Affären finns tyvärr inte kvar (kånkat)
    Om affären har gått i konkurs hade jag kontaktat worldwise (heter de så?) och frågat hur jag skulle gå till väga. Ni har ju fortfarande ett kvitto med en garanti som gäller, oavsett...
  • Ville Mor

Är det en sport du har så går problemet att lösa med ett spännband eller bälte. Kika i bildtrådarna!

Umm Elias skrev 2010-10-25 14:47:43 följande:
    jag måste fråga, min pojke på 2.5 sitter i syskonsits och lillflickan ligger i korgen bak men pojken sitter sååå illa. HAn måste ha bältete på sig annars flyger han ut och sitsen. dvs det han sitter på lutar neråt så att hela kroppstyngden hålls av bältet? Ni kan ju tänka er hur det känns för en pojke att ha hela kroppstyngden som mosar lillsnoppen så fort han sitter i vagnen!! Ska sistsen luta neråt eller är dte ngt fel på denna?!
  • Ville Mor
    Umm Elias skrev 2010-10-25 17:27:30 följande:
    nej jag har en vibe. Ska det alltså vara så att barnen sitter med hela sin tyngd i bältet?!

Usch jag är sååå besviken på denna vagn.. önska att jag hade hört något negativt om den innan vi beställde den..suck
    Det ska inte vara så och vad jag vet och hört så är det vanligare att det "felet" är på sporten. Du kan ju reklamera om du har kvitto och så annars. Vet att Amor nånting vad hon nu heter kommer jag inte på hade lyckats att spänna upp sätet på Viben med. Hon har varit aktiv i tråden innan men inte hört från henne på ett tag...
  • Ville Mor
    h80 skrev 2010-10-25 20:49:57 följande:
    VI hade också det problemet (har också en vibe) men det bleb mycket bättre när jag drog upp sittskyddet så att den övre kanten gick ovanför ramen några cm. Hoppas du förstår hur jag menar.
    Kom på... Går det inte sätta syskonsitsen i de övre hacken och bumperbaren i de nedre? Kan det lyfta upp eller blir det glappt?
  • Ville Mor
    Labolinas skrev 2010-10-26 12:37:29 följande:
    Ta bort dynan helt!
    Det gjorde jag med!
    aprilbebis skrev 2010-10-26 11:28:32 följande:
    är det någon som har ett enkelt och snabbt förslag på vad man kan lägga på huvudsitsen så den inte blir smutsig när storebror sitter i syskonsitsen ovanför? Nu sitter han i översta läget och har fötterna precis på dynan till huvudsitsen. Tänkte först bara lägga plast där, men det måste ju sitta fast också...

Jättetacksam för sörslag. Har en Vibe.
    Vill du gärna ha den kvar så kan man ju tvätta dem i maskinen sen. Annars kan du väl lägga dit en handduk eller en filt som skyddar. Den allra bästa lösningen enligt mig är att köpa en "torka av fötterna" matta på Ikea för en billig peng och sen någon form av halkskydd under den så den inte glider omkring...
  • Ville Mor
    Cleos mamma skrev 2010-10-26 19:55:42 följande:
    Finns det någon butik i Sverige som säljer P&T-prylar? Eller är det bara P&Tshopen? Jag tänker mest på tillbehör utöver det vanliga, inte regnskydd och så utan t.ex. "shop-and-drop" som är det jag är ute efter för tillfället...
    I min stad så har jag fattat det som att återförsäljarna (Babyland) kan ta hem grejer om du beställer även om det inte har saken i sortiment vanligtvis...
  • Ville Mor
    SMARAGD skrev 2010-10-27 00:27:43 följande:
    När jag ändå håller på o terrar er här... Vilken ståbräda kan man ha till VIBE, om det nu finns ngn?
    Det finns en som jag tror heter Buggyboard Maxi...
  • Ville Mor
    Minnie7 skrev 2010-11-04 08:50:01 följande:
    Hittar inte inlägget... men visst fanns det en liten pump till vagnarna att köpa på Claes Olsson eller nåt sånt?
    Vilken pump passar- någon som vet?? Är det smart att ha en pump med sig eller är det överarbete??
    Jag tycker att det är överarbete Men å andra sidan har vi pumpstationer till cyklar utplacerade i centrum hos oss.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17