Inlägg från: Katta86 |Visa alla inlägg
  • Katta86

Phil & Ted syskonvagn del 17

rebecku skrev 2010-03-01 16:11:00 följande:
    Okej. Jag har testat det men grejen är att såfort jag börjar köra och så, så hoppar hjulet tillbaka i sitt fasta läge. Då får jag göra om det igen. Jag har max kunnat ha det svängbart i typ 10 min och vill ju ha det så hela tiden :O
    Prova att sätt en tejpbit eller liknande över hålet så att piggen inte går att hhoppa i..
    Ia 70 skrev 2010-03-01 18:20:10 följande:
    Måste fråga er. Har Ni P&T som enda vagn eller kombinerar Ni den med singelvagn om/när ni har ett barn med er? Jag har P&T  när jag har båda barnen eller om det e mycket snö o jag har Luka bara (Bugaboon e då lite svårkörd då jag inte har vinterhjul till den)
    Jag har den som enda vagn. Den är så himla smidig att jag inte ser någon anledning att inte använda den när jag bara har ett barn med mig! Köpte vagnen när jag var i v. 6 tror jag och sålde då våran sittvagn och använde P&T som singelvagn till sonen tills dottern föddes.
    Älskar mina underbara ungar Anton 070802 och Molly 090709!!
  • Katta86

Spännande! Nu har min cloudy suflett kommit så jag ska hämta den idag! Det ska bli skönt med en suflett som alltid sitter där!

• Katta86
    AnetteGunnarsson skrev 2010-03-08 16:18:16 följande:
    såg på denna sida www.letsgostrolling.com/phil-and-teds-sport-b... att man kan ju ta bort sufletten högst upp så ser det iaf ut som att man kommer åt bebisen mycket enklare.. någon som haft den såhär eller ser det helknäppt ut? :)
    Nja.. Jag tycker det ser väldigt öppet och dragit ut för bebisen...

Angående det där med vindskydd så har jag sett någon annons där de skrivit vindskydd och sedan förklarat det som att det är det lilla genomskinliga. Säkert skriver de dit det också för att det ska se mer ut..
  • Katta86
    babyfia skrev 2010-03-08 20:35:13 följande:
    Precis så där gjorde jag också! Men drog även fram vagnens suflett och då blev det väldigt skyddat att ligga där nere! Var på sommaren och det var knappt någon sol som lös på bebis. Hade bara luckan på sufletten öppen och då såg jag dottern jätte bra!
  • Katta86
    AnetteGunnarsson skrev 2010-03-09 08:51:43 följande:
    Åå va smart o ha bebisen åt andra hållet med en suflett!! =) synn att man inte kan ha ligginsats längre fram där fötterna kommer sen, så man skulle kunna använda sitsen bak samtidigt..  känner denna gång att det skulle vara skönt med bebisen vänd åt mig, när jag har två till barn på då 3,5 år och 2 år gamla.. för visst behöver väl en 2åring sitta ibland? kanske går o ha bebisen liggandes i en ligginsats åt det andra hållet med huvudet vid "fötterna".. och så tar man upp överdelen lite på något sätt, o så kan 2åringen sitta där ibland? hehehe kanske inte går? =) någon som testat lite olika knasiga möjligheter ??hehe-
    Nu förstår jag ingenting! Men nug behöver de flesta 2 åringar ha en vagn ibland!
    happy73 skrev 2010-03-09 08:42:41 följande:
    Men jag tror att britaxen bara kunde ta max 15kg i vardera sitts. plus att den har små hjul fram
    Och den är större och klumpigare!
  • Katta86

Altså... Jag är lite besviken på min cloudy.. Den är så himla slapp och hängig! Går liksom inte riktigt att dra ut den känns det som och mitten bågen får jag hela tiden peta in igen då den sticker ut.. Någon annan som upplever samma sak eller är det min det är fel på?

• Katta86

Puffar för min fråga igen: =)

Altså... Jag är lite besviken på min cloudy.. Den är så himla slapp och hängig! Går liksom inte riktigt att dra ut den känns det som och mitten bågen får jag hela tiden peta in igen då den sticker ut.. Någon annan som upplever samma sak eller är det min det är fel på?

• Katta86
    Syster Anni skrev 2010-03-14 10:05:38 följande:
    hejsan jag undrar om ni kan hjälpa mig... Jag har en sport och är på jakt efter en mjuklift. Är det bara P&T:s egna som passar? Passar ullareds tro?
    Bara bredden passar så går det ju att justera längden på bottenplattan sen!
  • Katta86
    iAnnaMaria skrev 2010-03-15 21:40:42 följande:
    Jag har köpt adaptrar från en tjej som tagit fram det hos en verkstad. Adaptrarna är precis som de du sätter i när du har syskonsätet ovanpå fast adaptrarna är helt raka så man hakar på syskonsätet vänt mot mig. Förståg ni förklaringen? :P.. Inboxa om ni vill ha hennes mail och beställa.. vet inte om hon vill att jag skriver ut den här kanske.
    Okej.. Känns som att det inte ska vara jätte hållbart?! Vad fick du ge för dom?
  • Katta86
    AnetteGunnarsson skrev 2010-03-16 07:59:01 följande:
    Men det är väl precis likadant som när syskonsitsen sitter där bak? eller ?den sitter ju inte fast med något mer än bara dom där "pinnarna" där nere på sitsen.
    Jo du har rätt! Jag får bara det för mig.. =/
    Men jag skulle verkligen gilla att kunna sätta lilla tjejen där när jag bara hade henne! Hon sitter så mycket bättre i syskonsitsen!
  • Katta86
    segnälkab skrev 2010-03-17 20:16:37 följande:
    en fråga... när jag ska knäppa upp ryggstödet från liggläge till sittandes så får man ju inte vara svag!!! Jag får ta i för kung och fosterland för att få ihop spännena igen, speciellt de nedersta. Sen buktar liksom ryggstödet ut, trycker man på det så sjunker det in, men trycks ut så fort jag släpper handen så antar att när min son sitter i vagnen så följer det hans rygg. någon som fattar? Är era också så grymt jobbiga att knäppa ihop?   Satt och tänkte att tänk om det var någon svag människa, den skulle aldrig få upp rytggstödet igen:(
    Ja jo lite svårt är det nog.. HAr lärt mig att det är lättast att knäppa det översta spännet först.. OCh helst av allt ska man ta ut barnet! Drar mig faktiskt in i det sista med att knäppa upp spännena!
  • Katta86

Jag har faktiskt aldrig fattat vad det där små spännerna högst upp är till för?

Föresten, om man kollar på phil & teds hemsida på hur de tänker sig de olika rygglägena så ser det ut som att de knäpper upp spännena för att få viloläge men bara struntar i att vika upp tyget bak.. Så är det väll inte meningen att man ska ha? Jag försökte det men då blev ju hela ryggen liksom rundad!

• Katta86

Dom här fästerna som ska göra att man kan ha barnet mot sig, är det någon som vet pris på dom?

Sen kan jag säga att jag går annorlunda när jag har syskonsitsen bak. Men det beror nog på hur nära vagnen man går i vanliga fall tror jag. Jag gick väldigt nära tidigare. Nästan så jag jade handtaget i magen. Men det är en vanesak!

• Katta86
    nian74 skrev 2010-03-24 08:45:30 följande:
    Är det någon som har Viben och som tycker att den beter sig lite konstigt när man bara kör bebis i? Framhjulet på min vagn liksom "studsar" och "skramlar" när jag har bara bebisen i. Det är ett litet glapp på ett par mm mellan framhjulet och chassit och när det inte är så mycket tyngd i vagnen så glappar det... Hoppas ni fattar vad jag menar. (Jag har den nyare modellen som inte har någon ring som kan bytas ut där fram.)
    Jag har en sport och upplever det precis likadant.. Tror att vagnen och bebis är så låtta i sig. För om jag bara har min son i vagnen harjag aldrig kännt så.
  • Katta86
    t h o w e skrev 2010-03-26 14:23:44 följande:
    okej, men går den att göra om till en åkpåse sen?
    Ja det gör det. Jag använder den nu. Men den är ju inte så där jätte tjock. Mer lagom på hösten/våren om man inte vill ha filt i..
  • Katta86

Jag har ju vart aktiv här från och till men nu måste jag tyvär lämna er.. =( Lilltjejen är alderless för nyfien för att sitta bak och storebror vägrar så vi har nu köpt en babytravel och ska lägga ut P&T:n på blocket..

Tyvärr så gick ena ringen på sufletten sönder här om veckan. Ni vet den där metall ringen som man ska sätta runt "pinnen". Haha. Förstår ni? Men jag har sytt täta täta stygn runt så det håller ju ändå. Men tror ni det drar ner priset mycket?

Ska sälja vagnen tillsammans med en hangbag och en cloudy suflett. Vet inte riktigt vad man kan ta då.. Det borde ju iallafall väga upp den saknade ringen? Vagnen är ju fin i övrigt!

• Katta86
    bohusbebis skrev 2010-05-12 16:37:40 följande:
    Å så trist. Att skiljas en smula alltså... Bävar åxå för den dan då vagnsåkande är över, speciellt med älsklingsPhille. Vad ska man göra då? Skaffa en hobby? Du får kika in här då och då ändå... Tycker inte det borde påverka priset, bara man är öppen med det. Det påverkar ju inte funktionen alls, knappt ens synbart om jag förstår rätt. Modell? Årsmodell? Regnskydd?
    Nej funktionen påverkas ju inte! Jag har en svart sport som jag köpte i november 08 så det är den nyaste modellen av Sporten. Det dubbla regnskyddet och myggnätet ingår också så det är ju lite tillbehör iallafall! Tänkte försöka få 4000 för den. Är det rimligt?
  • Katta86

Nu är min älskade vagn borta! *snyft*
    Bara två dagar på blocket och det pris vi la ut den för så det var ju bra iallafall!
    Men nog kommer jag att sakna den allt!

• Katta86
    Hannah74 skrev 2010-05-19 20:29:39 följande:
    Var det en sport? vad fick du för den? tillbehör?
    Ja det var en sport. Jag fick 4500 och dom fick med regnskydd, myggnät, cloudysuflett, hangbag och en babytravel mjuklift. Så det var ju ganska mycket tillbehör men det var en liten defekt på den..
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17