-
Såg att det finns en helt ny huvudklädsel (svart/grå) på Tradera (inte min) just nu... och en beg till e3 (röd)tessan82 skrev 2010-11-05 09:24:24 följande:hej nån som vet hur mkt en klädsel till en phil & teds sport skulle kosta?då våran sport har blivit solblekt efter bara 6 månaders användning :(
-
Nu har vi återigen köpt en PT, våra barn är 5,5 och 2,5 år. Femåringen sitter fortfarande jättebra i huvudsitsen, lillasyster är på gränsen till för lång för att sitta bra i viloläget på sportens syskonsits. Får hitta på nån bra kuddvariant...Clawdia skrev 2010-11-05 13:14:11 följande:en fråga till, hur länge har ni kunnat använda era P & T, allså hur gammla var barnen när den var för liten?
Vi får ju barn så tätt (storasyster kommer bara vara precis året om inte "hoppsan" kommer ut innan bf) och vill ju ha en vagn jag har nytta av bra länge har fått kännslan av att de blir urvuxna fort men hoppas ju ha fel -
Har tyvärr inte mina kvar, men själva röret var rakt, det var bara en liten krök på dem så att det blev som en sidoförflyttning för att syskonsitsen skulle passa. Om jag lyckades förklara någotsånär...mammaveronica77 skrev 2010-11-05 15:18:38 följande:Äntligen har jag hört ifrån pingpong igen! De har beställt en ny suflett igen åt mig, vilket bök det har varit!! Fick ju tillslut fel suflett, skulle ju ha till syskonsitsen men det kom en till huvudsitsen, nu fick jag till svar att de ska skicka mig rätt suflett och jag får beställa den felaktiga jag fått!!!
Så nu har jag alltså en "reservsuflett" till huvudsitsen!! Det var ju nice! Hoppas bara den rätta kommer snart, vill ju få vagnen klar snart ju!
Efterlyser än en gång ett foto på de där special adaptrarna som en del har till syskonsitsen så att den går att ha åt andra hållet där fram! Please!!! Skulle behöva veta vilken vinkel som är lagom...
-
Fanns det förresten inte nån bild i bildtråden?bohusbebis skrev 2010-11-05 17:03:17 följande:Har tyvärr inte mina kvar, men själva röret var rakt, det var bara en liten krök på dem så att det blev som en sidoförflyttning för att syskonsitsen skulle passa. Om jag lyckades förklara någotsånär...
-
5-åringen väger ca 20 kg och 2 årigen 12-13 kg, de är omkring 110 och 92 långa (åtminstone i klädstorlekar). Ganska små för sina åldrar alltså...Umm Elias skrev 2010-11-05 13:37:11 följande:hur långa och hur mkt väger dina barn? särsdkilt 2.5 åringen?
-
Nån som beställt reservdelar från philandteds.com ? Tillkommer det frakt på 20 alt 40 euro, beroende på hur mycket man handlar för? Hur lång var leveranstiden?
-
Jag köpte ett slags förvaringsficka från Sunshine Kids som nästan exakt stämde med hålet på vår gamla Sport v2... Sydde fast små stroppar som jag kunde fästa i öglorna på sitsen... Tror det finns bilder i mitt galleri...Willes Mamma 08 skrev 2010-11-09 12:56:38 följande:Ni som har sytt o varit pyssliga o gjort ett "mörker" skydd (som plastskyddet till huvudsitsen) till sporten. Hur har ni gjort då?? Satt fast det med?
Jag funderar på om det går o köpa en sån där "gardin" med barnvagns krokar i som är till vagnar. Minns dock inte namn på dem. Och sätta baktill i sufletten o sen låta hänga ner?? Borde väl funka?? Visst,blåser de så blåser de ju i o för sig upp........några tips på hur man skulle fästa ett sådant så de sitter fast nertill?? -
mini75 skrev 2010-11-09 14:41:34 följande:Bohusbebis; blev nyfiken och kollade i ditt bildgalleri... såg att du verkar vara en "vagnfreak" :)!, precis som jag! Du har ju både syskonvagn på bredden och längden, vilken föredrar du, och vilken föredrar dina barn?
*erkänner mig skyldig*
Men jag har bara haft en eller två vagnar åt gången. Vi hade Mountain Terrain-vagnen när minstingen var bebis, vi har exakt 3 år mellan våra och jag gillade inte tanken på att ha en aktiv 3-åring sittande "på" lillasyster. Den var kanon, men ganska pansarvagnig. Sålde den när minstingen var 1 år för jag trodde inte vi behövde syskonvagn, men ett halvår senare köpte vi vår första Phil&Teds en sportv2 till en resa. Älskade den men sålde den nu på sensommaren då den stått hela sommaren. Men nu inför kommande långresa har vi köpt ett renoveringsobjekt, igen. En sport v1 denna gång. Har inte fått hem den än... Vi har åxå haft en skruttig e3 hos mormor och morfar. Vi använder dock inte PT:n så mycket som syskonvagn utom på just resa. Skulle inte vilja ha en breddare då... Minstingen har alltid älskat att sitta i baksätet på Phil&Ted:en, storebror nu snart 5,5 år sitter bra i huvudsitsen när han är lat... Nu har vi huvudsakligen en Bugaboo Bee+ och en Mountain Breeze (som UJ Swift men fast framhjul) = vintervagnen. Tänkte att vi skulle haft några skruttiga Maclaren + Quinny Zapp till resan - men maken tycker de har för små hjul och han blev riktigt glad när jag föreslog en PT-resevagn. Phil&Ted:en är den enda som min man verkligen brytt sig om och gillat. Annars är han totalt oförstående för vagnar... Så nu har vi ju faktiskt 4 vagnar + en PT på ingående. Suck... Måste nog rensa lite... Efter resan... -
Mina barn är tyvärr lite för stora för vagn har jag tvingats inse... (snart 2,5 och 5,5 år). Och den smidigaste vagnen som vi använder här hemma på landet är vår slitåsläng Mountain Breeze (en mini mountain terrrain m fast framhjul), ibland m ståbräda (smidigare än PT singel). Åker vi iväg blir det oftast "finvagnen" Bugaboo Bee+ m ståbräda för den är så smidig. Hade jag inte redan haft Breezen skulle vi nog nöjt oss m PT:n. Har helt enkelt för många favoritvagnar. Det började med jakten på den ultimata vagnen, tänkte att man bara skulle behöva EN vagn. Men upptäckte så många ultimata vagnar... Och varje vagn fyller liksom sin funktion... Så var man plötsligen fast i barnvagnsträsket... I-landsproblem. Men som resevagn, speciellt om man reser själv med 2 barn, och packåsna är PT:n verkligen ULTIMAT, utan konkurrens!!!mini75 skrev 2010-11-09 20:28:33 följande:Bohusbebis; Varför använder du inte p&tn så mkt som syskonvagn?
Mitt stora huvudbry angående p&tn är att där inte är bra sovläge för minstingen när det är dags att sitta i syskonsitsen... Jag antar att lillan kommer att flytta över till syskonsitsen när hon är ca 5 månader kanske och det är lite väl tidigt tycker jag att bara "sitta" då. Vi är ofta ute på långa rundor med storasyster.
Men man kan kanske baxa in lillasyster under syskonsitsen när hon ska sova även om hon är lite större än 5 månader...? Så får man lixom bygga om vagnen när man är ute efter behov?
Jag har själv en double swing som syskonvagn för tillfället - den är faktiskt bra men ändå klumpig om man jämför med p&tn, jag har lånat en gammal e3 för att känna efter. Sen har jag en babyjogger city elite, en brio go och en sulky :). Sambon fattar inte alls mitt intresse för vagnar men han var faktiskt överraskande positiv när jag släpade hem p&tn.
Ska jag köpa en egen blir det nog en begagnad sport! -
Mini75, våra barn var ju lite större när vi upptäckte PT:n, 1,5 och 4,5... Men det har funkat bra att ha dem sovande samtidigt. Viloläge för bägge. Men vi har haft Sport och där kan man ju fälla syskonsitsen lite till skillnad från på e3:an som du testar, lutningen blir då ungefär som babyskyddet i bilen. Men hur ofta sover egentligen barnen samtidigt? Låt lillan sova i huvudsitsen och storasyskonet springa, alt använd ståbräda. Det är lite trångt men det går!! (Buggy Board tror jag funkar bäst, eller Easy Rider har väl nån testat). Vi testade med Kiddy Board och den blev ganska tight...