Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil & Ted syskonvagn del 17

Akvavit, har en sport...Dashens fotstödsskydd tycker jag är väldigt ogenomtänkt eftersom det inte skydder ramen runt...Det är ju där det slits...Fattar inte varför det inte kunde täcka hela....

På dashen måste man vinkla ner för att bromsa (Båda händer behövs, samt att handtaget kommer ivägen för öppningen bak, där man tar ut barnet).

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Ja, det fungerar ju på sporten, men fattar inte hur dom har tänkt angående dragkedjan...Hade varit smidigare med remmar bara. Men för nåt år sen läste jag om ett barn som satt som en banan nästan pga remmen på Dash...Vet inte om det är så.
    Då är ju explorer bra med tanke på att ryggen är i hårdplast.

• norgesessan

Det är det...Finns bara regnskydd och UV nät...
    Använde det som snöskydd idag Jättebra mot vind med.

• norgesessan

Ja, jag förknippar vindskydd med footsack, men P&T har inte sådana, så då är det bara stormcover kvar

Dom borde lansera footsack med...

• norgesessan

Jag hade nog inte valt den som singelvagn (till första barnet). Finns många andra som är minst lika smidiga. P&T är ju smidig pga. syskonsitsen, alltså till 2 barn. Nu när vi inte har två vagnbarn, men bara ett, så är det ju såklart att vi behåller den istället för att sälja och köpa en annan.

• norgesessan

MCH, du menar syskonsitsen framme? spänn fast ett bälte/skärp under sitsen, från adapter till adapter typ. Har bilder i mitt galleri.

• norgesessan

Sommaren innan dottern föddes var pojkarna nästan 3, och 5.5 år. En dag vi var ute hela dan blev han lille sömnig, så han fick sova i vagnen. Satte syskonsitsen över som han store fick sitta i på slutet. Det gick bra...Och såg helt tokigt ut

• norgesessan

Det är bara när syskonet sitter framme att syskonet kommer lite högre upp (15 cm?). Och det är bara 4-5 månader.

Som föregående skrev, man får vänja sig lite, speciellt jag som aldrig hade testat en trehjuling förrut...
    Men det gick snabbt att vänja sig.

• norgesessan

Jag hade en carena...Tog dock inte ut den, hade inga problemmed att lägga henne/ta ut henne genom öppningen bak. Man får ta ut plattan och kapa den till ca. 58 cm (sporten, utgå från rygglängden på vagnen du köper och ta ca. 2 cm extra..)

• norgesessan

Jag har en massa bilder i mitt galleri.

Och som ovan, barnet ligger inte i varukorgen, barnet ligget i vagnen, syskonet sitter ovanpå.

• norgesessan

Har också en liten smidig från Clas Ohlsson, cykel och bilventil. (Ja, och som ovan sagt, det är bilventil.)

• norgesessan

Det är ingen fjädring på den...Saknar Briofjädringen när jag kör den, men en trehjuling fungerar ju på ett annat sätt än en 4 hjuling.

Vi är inte helt överrens här i tråden om vinterlag eller inte. Jag använder inte den när det är snökaos ute, då använder jag min Brio Nova om det inte ligger massor av ploghögar där man ska gå, då tr jag ingen vagn alls.

En annan i tråden var precis motsatt, med samma vagnar

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17