Inlägg från: nian74 |Visa alla inlägg
  • nian74

Phil & Ted syskonvagn del 17

Nifelheim skrev 2010-07-19 17:27:03 följande:
    Om man köper singel UV-skyddet till Vibe, får man med något att täcka för öppningen bak med då? (när huvudsitsen är i liggläge alltså).
    Ja, man får en lucka - samma storlek som plastskyddet som följer med vagnen. Jag använder det hela tiden i öppningen bak, det blir luftigt men dämpar solljuset.
  • nian74
    SMARAGD skrev 2010-07-19 20:16:08 följande:
    Hello =)

Nu har vagnen kommit! Äntligen! Hur har ni löst (ni som har viben, om d inte e så på alla p&t)  när barnet är i liggläge (har vagnen till ett barn) blir ju helt öppet bakom huvudet då. Tänkte på solen o så, så det blir lite mörkt=) Jag tänkte sy ett skynke så det fixas. Men hur har ni gjort?

/ /smaragden
    Grattis - vad kul.
    I vintras hade jag plastskyddet som följer med vagnen och ett likadant i fleece (som jag sydde själv) om det var soligt.  
    Nu har jag, som sagt, bakdelen till uv - skyddet.
  • nian74
    SMARAGD skrev 2010-07-19 20:23:58 följande:
    nian74 skrev 2010-07-19 20:18:37 följande:
    Ja, man får en lucka - samma storlek som plastskyddet som följer med vagnen. Jag använder det hela tiden i öppningen bak, det blir luftigt men dämpar solljuset.
    Men åå det är ju lite detta som är mitt "problem" Jag vill ha ngt som täcker i bak:P Jag har ett dubbelskydd nu, fick det gratis som kompensation. Brydde mig inte om singelskyddet då.. Men vill ha ngt att täcka i bak med.
    Knäpper man fast det precis som det där plastiga vindskyddet?
    Ja, precis.
    Men du kan ju lika gärna sy något eget då...något tunt tyg eller en gallerfilt kanske?
    Man kan ju sy på knappar att sätta i öglorna om man vill att det ska sitta fast.
  • nian74
    norgesessan skrev 2010-07-19 20:30:26 följande:

Är singla UV skyddet precis som regnskyddet på Vibe? Så det bara sitter i kanten på sufletten?

Då hade jag definitivt köpt ett singel....För jag tycker det är så fult när det täcker hela vagnen, som på sporten.

Ja, det är precis som singelregnskyddet. En del som man sätter fast i dragkedjan på suffletten och en del som sitter precis som plastskyddet bak.
    Det är jättebra, men om man redan har det dubbla känns det lite onödigt att ha både och.
  • nian74

Smaragd, det finns hål i tyget där man fäller ihop vagnen, kan du inte sätta en rem där och en i styret? Så hänger väskan på sidan.

• nian74

Kolla i bildtråd 5 hur villemor har gjort.

• nian74
    vattenkanna skrev 2010-07-29 15:15:46 följande:
    När har era bebisar kunnat sitta bak i syskonsitsen? Min dotter är tre mån nu och vägrsr helt plötsligt att ligga ner i .
    vagnen. Förstår jju att hon är för liten för syskonsitsen men funderar på hur länge jag ska behöva bära henne i bärselen så fort vi ska ut.
    Min lillkille (4,5mån) blev också lite kinkig  för någon månad sen. Då tog jag bort mjukliften och bäddade med vanliga dynan och lakan (har en vibe). Då fick han mer plats och kunde vända sig på mage om han ville och iom det mer nöjd.
    Jag har honom i syskonsitsen fram kortare perioder när storebror inte sitter i vagnen typ om vi är på en lekplats eller äter på en restaurang och det älskar han. Jag brukar dra fram suffletten ganska långt så det inte blir FÖR mycket att titta på.
  • nian74

Är det någon som har en sport som kan vara gullig och mäta syskonsitsens rygg i viloläge? (upp till stången)

Vore väldigt snällt{#emotions_dlg.flower}

• nian74
    Biiiii skrev 2010-07-29 22:28:37 följande:
    Hallå! Hänger på denna tråd, har precis fått hem min P&T Vibe idag, och har lite funderingar. finns säkert redan svar på mina frågor, men jag hittar inte i tråden. Syskonsitsen som man lägger ovanför liggdelen så länge man har en nyfödd i vagnen, upp till vilken ålder ska mna kunna använda den?? Den ser jätteliten ut, förstår inte hur min äldre dotter ska kunna rymmas i den, och då är hon ändå bara 2,5 år. Är det något jag missförstått?? Det finns dragkedjor som jag förstår man öppnar för att få viloläge, men den ser så trång/kort ut, ovasett läge.
    Min son är snart 2,5 år och han sitter bra i syskonsitsen ovanpå bebis. Han kan inte använda viloläget
    (viloläge = när man drar ner dragkedjorna och trycker ryggplattan bakom metallbågen på ryggen.) om han mot förmodan somnar i vagnen lägger jag en kudde/ihoprullad filt mellen huvudet och suffletten.

Se till att ryggplattan är framför metallbågen och sätt en rem under sittplattan så att sitsen inte är så sluttande (finns bild på det i bildtråden, tror jag)

Viben är kortare än sporten i ryggen på syskonsitsen men den är lite bredare i sitsarna.
  • nian74
    vårt barn skrev 2010-08-04 10:36:15 följande:
    Jag har köpt en sport ... så mendet var lite solblek vid fötterna så jag ville köpa nytt så kollade på phils hem sida någon som har köpt där i från och vad kostade då frakten till sverige?
    Så fru Allerdahl det kommer bilder på min blogg senare i dag eller i morgon dom som är nyfikna
    daimbiten.blogspot.com/
    Du kan ju köpa klädsel till fotplattan+varukorg bara, såg att det kostade 385:- någon återförsäljare måste ju kunna beställa hem till dig.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17