• NåFränt

ÄLDSTA hunden du träffat på?!

Hejsan!

Jag är lite nyfiken på detta..

Hur gammal är/var den äldsta hunden du träffat på? Eller vet om?
    Ras?

Min mormors hund blir 16 år under 2010.
    Han kan fortfarande studsa runt som en liten valp på promenaderna, dock så får han numera bara korta prommisar.
    Han är helt underbar! :) Han är väldigt mycket bordercollie och väldigt lite tysk jaktterrier. Ser ut och har storlek som bordercollie...

• Svar på tråden ÄLDSTA hunden du träffat på?!
  • larssonsophie

Min farmors hund somnade in förra året! Han blev 17 år, blandning mellan schäfer och bordercollie! Han mådde bra tills han en dag inte kunde gå och fick då somna in!!

• NåFränt
    larssonsophie skrev 2010-02-01 14:55:40 följande:
    Min farmors hund somnade in förra året! Han blev 17 år, blandning mellan schäfer och bordercollie! Han mådde bra tills han en dag inte kunde gå och fick då somna in!!
    17 år.. det är helt otroligt!
    Det är kanske så med gamla hundar som mår OK, att det går från en dag till en annan.. Hua! Jag ser inte framemot den dagen som min mormors hund blir så dålig!
  • Vindfall

Min är 14,5 och det är nog den äldsta jag har träffat. Jag hoppas att jag får ha honom kvar i några år till. Han är en blandras i mellanstorlek och frisk, pigg och glad.

Livet går fort nu...
  • Majsan70

Min förra hund blev 16 år och det är nog den äldsta jag personligen träffat på.

• antitanten

En bekant till mig och grannes hund Wille, blev 17 ½ år. Han avled för en månad sedan ungefär. En blandras. Hur härlig som helst. Klar i knoppen och go o glad in i det sista.

• logg81

Vår Nobs Lycka fyller 16 år i slutet på mars.

Hon är lite dement och hon är döv och ser extremt illa pga starr.

Men hon är samma gamla Lycka som hon alltid varit. Det går bara lite långsammare...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Vindfall
    logg81 skrev 2010-02-01 17:52:03 följande:
    Vår Nobs Lycka fyller 16 år i slutet på mars. Hon är lite dement och hon är döv och ser extremt illa pga starr. Men hon är samma gamla Lycka som hon alltid varit. Det går bara lite långsammare...
    Sådan är min hund också, dement, halvdöv och halvblind. Hur har ni gjort för att underlätta för Lycka?

Jag har nästan alltid haft min hund lös men har nu märkt att han känner sig säkrare med koppel på så det är en förändring jag har varit tvungen att göra. Han har även börjat gå in i hörnen på glasbordet så hörnskydd ska köpas snarast.
    Livet går fort nu...
  • Lathundarna

Farmors 17-åriga tax. Avlivades dagen innan hon skulle fylla 18.

• LuMa

Farmors Landseer blev 15 år. Gammalt för en så stor hund har jag förstått.

• NåFränt

Vad härligt med hundar som har så mycket att ge!

Mormors hund ser och hör också väldigt dåligt. Han brukar man kunna ha lös, men vi vågar oftast inte eftersom att han inte hör när man ropar. Men det går ändå bra för han, han ser så pass bra och känner igen sig så han går inte in i något.

Jag hoppas verkligen att han får vara pigg ett tag till o fylla 16! Han är så härlig.. O min mormor har förlorat både sin man och sin mamma rätt nyligen.

Svar på tråden ÄLDSTA hunden du träffat på?!