Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Analoga

Skillnad på kycklinginnerfilè resp. -bröstfilé??

Ska göra en thailändsk kycklingwok och har ett paket kycklinginnerfiléer i frysen.

Vad är det egentligen för skillnad på det och bröstfilé??

Kan man ha det i gryta? Vill ju att det ska vara mört och fint.

• Svar på tråden Skillnad på kycklinginnerfilè resp. -bröstfilé??
  • MissLillan

Ja du kan ha det i en gryta! Det är den lilla slamsan som sitter på bröstfilen. Ofta med en liten sena i. Men den brukar inte kännas.

• Analoga
    MissLillan skrev 2010-02-01 15:28:22 följande:
    Ja du kan ha det i en gryta! Det är den lilla slamsan som sitter på bröstfilen. Ofta med en liten sena i. Men den brukar inte kännas.
    Du menar på innerfilén?
  • Freddan

Att kalla ngt på kycklingen för innerfilé är inget annat än ful marknadsföring. Same shit liksom.

• Analoga
    Freddan skrev 2010-02-01 15:36:27 följande:
    Att kalla ngt på kycklingen för innerfilé är inget annat än ful marknadsföring. Same shit liksom.
    ..och jag som hade för mig att bröstfilé skulle vara finare än innerfilé
  • hundpuss

Fördelen med just innerfilén tycker jag är att det tinar fortare när man det ur frysen

• panko

samma del av fågeln (bröstmuskel), innerfilén sitter närmast bröstbenet. ingen skillnad i smak och konsistens.
    Vidare är varken inner- eller bröstfilé egentligen vad man menar med filé, fjäderfä har ingen filé som fyrfotadjuren har. det är ett handelsnamn för att öka statusen på produkten. Inte för att det är en dålig produkt på något sätt.

• Analoga
    Vision400 skrev 2010-02-01 19:28:40 följande:
    Fördelen med just innerfilén tycker jag är att det tinar fortare när man det ur frysen
    Ja bättre med fler mindre bitar än ett fåtal stora bitar.
Svar på tråden Skillnad på kycklinginnerfilè resp. -bröstfilé??