Hjälp mig att våga igen!
Hej!
Jag känner så väl igen mig i det du skriver. Skönt o höra att man inte är ensam om detta:)
Jag är fortfarande väldigt rädd och det är en orsak till att jag inte orkat ta mig igenom detta igen + att jag har haft ett diskbråck då som också satt käppar i hjulen. Jag var också jätteledsen efter förlossningen som säkert var normal, men för mig var den HEMSK!:( De fick till slut dra ut vår son med sugklocka för att jag fick panik och inte orkade längre… Inte så nice! Jag drömmer fortfarande mardrömmar om detta och har också jättesvårt för o titta på förlossningar på TV, får ångest av det.
Nu har jag dock kommit till en punkt då jag MÅSTE bestämma mig för om det ska bli en till eller ej, för snart är det försent… Vår son fyller 4 år i maj och jag hade ju gärna velat haft ett syskon redan nu. Men tyvärr… så just nu försöker jag peppa mig själv att våga gå igenom detta igen… jag är inte gravid just nu, men planerar att ev. bli det så snart som möjligt… Hoppas jag:/
Många säger att man glömmer bort hur det var, men det har jag INTE gjort! Tvärtom!:( Mår fortfarande dåligt av det o är orolig/ledsen över att inte kunna skaffa fler barn pg a min rädsla…:/ Jag vill ju gärna ha en till. Är sååå bebissjuk just nu:) Börjar nästan gråta när jag ser bebisar på stan;)