Ett tips på restaurang som är barnvänlig är Jensens Böfhus, där har de väl kritor och block till barnen samt mjukglassbuffe som dessert där du kan käka glass i oändliga mängder itll fast pris. Det ligger på gågatan precis vid kanalen.
Ett annat ställe vi brukar gå till med barn är Vegegården (vegetarisk buffe lördagar och söndagar 16-20). http://www.vegegarden.com/ för ca 120 kr äter du hur mycket du vill av deras fräscha vegeteraiska buffe. Det brukar vara en soppa som förrätt och friterade bananer med glass till dessert (allt ingår i priset). Däremellan käkar man deras buffé som är thai/kinainspirerad. Det bästa är de råa grönsakerna, nudlarna och köttersättningsbitarna (liknar biff och kyckling) som du själv plockar på en tallrik som du sen kryddar med woksås efter egen smak coh lämnar in för wokning i en lucka i väggen. Du får maten helt nylagad efter några minuter och det är din egen prägel på den. De gillar barn där och vi har aldrig känt oss ovälkomna med våra småttingar.
När det gäller aktiviteter så kan man ju besöka Skattkammarön utanför stan som är ett lekland, dock varning för överfullt på helgerna. Ett lekland som heter Vizz som är lite mindre finns i det ganska nya shoppingcentret Entré och där kan man även lämna barnen när man själv shoppar lite om jag inte minns helt fel, har dock aldrig provat det själv.
Folkets park är ju mer utomhusaktiviteter, där finns en isbana och lekpark och jag tror även att de har lite hästar man kan kika på nu på vintern.
Frukostbuffé har vi gått och ätit med våra vänner på Scandic St Jörgen, där får man betala lite över 100 kr (minns ej exakt beloppet) och får då äta hur mkt man vill, det bästa med det hela är att barn äter gratis, är dock osäker på var åldersgränsen går men det kan du ju ringa och kolla om du vill. Där har de även ett lekrum där barnen kan leka medans ni vuxna sitter och njuter av er frukost. Observera att det är hotellfrukosttid som gäller så det är ingen brunch direkt, de har öppet mellan 7-11 har jag för mig.
Pariserhjulet på Stortorget (wheel of Malmö) som tilfälligt står uppställt är kanske en kul upplevelse för lite större barn, men tänk på att turen tar ca 25 minuter så det gäller att kissa innan och ha lite tålamod
.
Det var väl ett axplock av vad vi har testat med våra barn, hoppas du får en trevlig vistelse i Malmö!