• NummerTvå0710

Lyhört

Är era lägenheter lyhörda? Vi bor i en hyresrätt som man hör allting i, hör grannarna prata och massa annat. Märks tydligare då vi fått ett syskon till våra äldsta son, man är lite rädd att hans skrik ska väcka honom på nätterna.. Måste ju finnas bra isolerade lägenheter också??

• Svar på tråden Lyhört
  • sandra01

bor oxå hyresrätt just nu hör allt, har en familj över och deras barn skriker mer än normalt, har inget emot barnskrik.. men föräldrarna jobbar inte så dom är hema hela dagarna och går aldrig utanför lägenheten med stakars barnet som självklart är uttåkad därför han skriker. Dom är vakna jätte sent han skriker fortfarande där uppe och föräldrarna oxå och alla grannar knackar jätte jobbigt.. Min kompis hade samma probem men dom satte in nya dörrar (säkerhetsdörrar) då blev det mycket bättre.. ska flytta nu till ny bygg hus och där hör man ingeting.. Det ända som hörs är vatten som går genom ledningarna jätte skönt.. Så de är dom nyare husen som dom isolear bättre

• Aktieproffset

Jag har också varit med om detta - jobbigt!! Välj nybyggda hus, från 1985 och framåt alt hus byggda vid förra sekelskiftet, dvs 1890-1900. Allt däremellan är lyhört. Jag är byggnadsingenjör.

• 071001

Ja, en hr och det är lyhört. Grannarna ovanför oss har på sin tv högt och spelar rätt mycket musik. Inte sent, men det stör oss i vårt tv-tittande.

• NummerTvå0710
    071001 skrev 2010-02-03 10:34:02 följande:
    Ja, en hr och det är lyhört. Grannarna ovanför oss har på sin tv högt och spelar rätt mycket musik. Inte sent, men det stör oss i vårt tv-tittande.
    Ja så är det här med att man hör när grannarna kollar på tv väggen till vårt sovrum.. Undra hur mycket dom hör min son när han vaknar på nätterna tur att dom är gamla..

Vi hade en andrahans bostadsrätt förut innan vi fick barn och den var inte lyhörd alls..
  • Tilt

Har väl tur kanske, men hör nästan aldrig mina grannar. Det skulle vara om dom spelar väldigt högt. I trapphuset hör man lite dock, men nästan aldrig i lägenheten. br i hus byggt -90

• NummerTvå0710
    Tilt skrev 2010-02-03 21:07:59 följande:
    Har väl tur kanske, men hör nästan aldrig mina grannar. Det skulle vara om dom spelar väldigt högt. I trapphuset hör man lite dock, men nästan aldrig i lägenheten. br i hus byggt -90
    Gud vad skönt! Önskar vi också hade det så
Svar på tråden Lyhört