Inlägg från: Tingeling83 |Visa alla inlägg
  • Tingeling83

barn som e under 2 år & hostar så dem kräks!??

Barn som e under 2 år & hostar så dem kräks!??

Kan de vara??!

haft de 6 veckor nu , till o från ., hostar så hon kräker mat ibland bara slem ibland blandat.

Har feber då & då ....

Är pigg o äter som hon ska förutom förra veckan då hon knappt åt på 4 dagar cirka. Bara drack mest !!

Vc imorron ska jag med henne !!

Har slemlösande hemma o host medicin .....

• Svar på tråden barn som e under 2 år & hostar så dem kräks!??
  • Tingeling83
    lilla carro skrev 2010-02-01 23:37:35 följande:
    hej!i helgen hade vår dotter feber och var gnällig. men varken förkyld eller annat. vi misstänkte direkt att det var tänder på g eftersom hon även dreglade ganska mkt, och när hon vaknade av att hon hostade så mkt att hon till slut kaskadkräktes så var vi ännu mer säkra. antagligen dreglade hon så mkt i sömnen att det rann ner i halsen och fick henne att börja hosta. mycket riktigt så hade hon en ny tand dagen efter.. kanske är det samma för ditt barn fast det är många många tänder på g?
    nja hon är 2 år om 3 veckor o håll på så här i 6 veckor.

ngt tänder inte på g , hon saknas 2 sista härntänderna-
  • Tingeling83

Hon har mycket slem i luftrören och andsträngd andning. Fått bricanyl och ska fortsätta med de slem lösande jag redan har. Tagit prover får svar imorgon. Virusinfekton har hon med.
    Hon ska vila mycket och dricka mycket. Nu hoppas jag hon blir bättre men de kunde inget lova.

• Tingeling83

välling fick jag ge för det älska hon men ska undvika fil, mjölk , yoggi m.m.

• Tingeling83

Välling får hon i sängen när hon ska sova typ oftast !!

• Tingeling83

ok vi med fått medicin nu så får se ...

• Tingeling83

Ja ja ska testa denna bricanylen 14 dagar cirksa sa dem

• Tingeling83
    Spexig skrev 2010-02-04 18:22:54 följande:
    Dt är jättevanligt att små barn kräks när de är förkylda. Eftersom de inte kan snyta sig ordentligt sväljer de slemmet och det gör dem i många fall illmående. Sen vet man ju själv när man har en riktigt hosta att kräkreflexen triggas lättare.
    aldri vatt me om de , har ändå barn sen innan ...

snyta sig kan hon ,fräsa men ej harkla upp slemmet ordentligt...
Svar på tråden barn som e under 2 år & hostar så dem kräks!??