• KRSn

160 cm????

Betyder strl 160 för barn att man är ca 160 cm lång?
    Jag som ska köpa en tröja ombeds att köpa storleken mindre än vad
    jag brukar ha. Då jag är en S ska jag alltså köpa en som kallas XS/160??

Jag är 164 cm :S

• Svar på tråden 160 cm????
  • SVejsan

Storleken 160 måttet i "Centilong". Och utgår från kroppslängden:

Se sid 2, ungefär mitt på så ser du hur man kan förvänta sig hur de övriga måtten är
    http://www.jarbo.se/i2/sites/jarbo/files/filer/beskrivningar_pdf/6-08_low.pdf
    Och hur du mäter...

Tänk på att det är för barn och kanske inte har sanna skärning... Ligger det kvar som XS och finns på "vuxen" avdelningen  torde det var OK ändå tycker man ju...

• KRSn
    SVejsan skrev 2010-02-02 10:06:07 följande:
    Storleken 160 måttet i "Centilong". Och utgår från kroppslängden:Se sid 2, ungefär mitt på så ser du hur man kan förvänta sig hur de övriga måtten ärwww.jarbo.se/i2/sites/jarbo/files/filer/beskr...Och hur du mäter...Tänk på att det är för barn och kanske inte har sanna skärning... Ligger det kvar som XS och finns på "vuxen" avdelningen  torde det var OK ändå tycker man ju...
    Det var precis så jag tänkte, ett barn på 160 och jag? :S
    Men det ligger ju som XS/160. Hm..

Ja, jag ska genskt gå in och kolla, tack!
  • RiNan

Tycker de där måtten är helt skumma. Vad gäller tröjor så är det inte så svårt men skulle handla byxor med min lillebror som är 15. Han är ca 170 lång men han är också rätt smal så vi fick köpa byxor som var 146 men de passade ändå på längden. Vilket är konstigt för han har långa ben.

• KRSn
    RiNan skrev 2010-02-02 10:14:27 följande:
    Tycker de där måtten är helt skumma. Vad gäller tröjor så är det inte så svårt men skulle handla byxor med min lillebror som är 15. Han är ca 170 lång men han är också rätt smal så vi fick köpa byxor som var 146 men de passade ändå på längden. Vilket är konstigt för han har långa ben.
    Hmm, underligt..
    Det som gör att jag drar mig lite är att den i 160/XS kostar 498
    och den i S kostar 798. Det skiljer ju en del tior där.. :P

Man vill ju inte ha en för liten tröja, men känns onödigt att beställa
    en som är så mycket dyrare om det inte behövs..

Ska jag ta den lilla eller den stora?
  • KRSn
    RiNan skrev 2010-02-02 11:49:58 följande:
    Jag skulle nog köpa den mindre
    I did, skönt att nån höll med bara..:) Tack
Svar på tråden 160 cm????