Vindögd
Hej! Jag har som anonym ovan också sneda tänder. Tänkte fixa det för ett par år sen och det skulle kosta ca 17.000 kr. När jag väl fick tid hos tandregleringen ca ett år senare hade jag en bra period och avbokade... Tänkte att om jag levt med sneda tänder i 30 år klarar jag nog resten av livet också. Men nu ångrar jag mig igen... Jag har ganska långa perioder när jag inte tänker på annat. Vill helst inte le och känner mig hämmad när jag pratar. Jag ser nog ganska bra ut för övrigt men det känns som det här förstör hela mitt utseende... Jättetråkigt!
Precis som med alla komplex tror jag det sitter mest i huvet på en själv. Andra tänker säkert inte på det, även om de självklart lägger märke till det. Jag önskar verkligen att alla kunde få vara som de är med skönhetsfel och allt! Går ändå och funderar på att ringa och be om en ny tid... Vissa dagar känns det verkligen som två år med räls och tjugo lakan är värt priset. Velar fortfarande...
Gör som du vill! Mår du jättedåligt av det förstår jag mycket väl om du vill göra nåt åt det. Lycka till!