Vanligt att läkare vägrar sjukskriva???
Jag har nu varit hemma från jobbet i fyra dagar pga ganska kraftiga (och ibland smärtsamma) sammandragningar, magkatarr, knipvärk/mensvärk i magen, stress mm. (Är för övrigt i v 30) Jag känner att det blir bättre av att vila och tror med stor sannolikhet att alla mina sjukdomssymptom beror på att jag under terminen haft en väldigt pressande arbetssituation (har precis kommit ut och jobbat min första termin som lärare efter examen för ett halvår sedan, och det har inte varit en helt lätt siatuation att kastas in i - klassföreståndare, mycket jobbiga föräldrakontakter mm). På måndag ska jag nu till läkaren och hoppas innerligt att han/hon inte kommer förvägra mig sjukskrivning sista veckan, för jag känner att jag bara inte orkar - varken fysiskt eller psykiskt - att arbeta det som är kvar på terminen. Är det vanligt att de tar lättare på ens symptom än man själv gör och helt enkelt väljer att inte skriva ut sjukintyg?
Till saken hör också att jag har epilepsi (lindrig form visserligen) och att min neurolog vid flera tillfällen har sagt att stress mycket väl kan utlösa ett anfall, (vilket inte är särskilt bra för bebisen!) samt att min mamma födde för tidigt i sjunde månaden. Är detta faktorer som kan "hjälpa till" om läkaren skulle "krångla?" Jag har aldrig i livet tidigare varit sjukskriven och har inte heller haft en enda sjukdag under hela terminen, så jag vet inte riktigt hur sådant här fungerar... Någon som kan hjälpa mig?