Inlägg från: Ellamy78 |Visa alla inlägg
  • Ellamy78

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Hej tjejer!

Halkade in här på ett bananskal och tyckte mig känna igen en del namn... =) Jättekul!
    Vår Emmy fyllde tre år i onsdags, den 13 juli. BF var 24/6-08, men hon kom 19 dagar över tiden...

Har precis plockat ihop efter kalas nummer tre (hade släkten här färra söndagen, en barnfamilj här på födelsedagen och idag var det barnkalas med 12 ungar). Ett år till nästa gång, haha...

Ser att flera av er hunnit få syskon till era små goa 08:or och vi håller också på och försöker få till det. Slutade med piller i mars, så har inte hunnit bli så många försök än, men håller tummarna... BIM den 30/7! Vore mysigt med en bebis till nästa vår/sommar...

Vi har haft två veckor semester i juni/juli och nu jobbar vi växelvis 4 veckor innan vi har två veckor semester igen i augusti. Då blir det Gotland en vecka. Annars har vi inga särskilda sommarplaner...

Kul att se er igen! Kram // Ellamy

• Ellamy78

SaraA: Så fruktansvärt med brand! Men tur att ni klarade er, det är ju det viktigaste!
    STORT grattis till livet i magen, så roligt!

Vår "lilla" tjej ska också få ett syskon i vår! Kring påsk, i början av april, närmare bestämt. Jag är i vecka 13.
    Känns hur roligt som helst!

• Ellamy78
    Heidi1 skrev 2011-10-18 00:23:51 följande:
    Grattis till alla bebismagar

Länge sen jag skrev här, har inte mått så bra men nu mår jag bättre men har en tuff tid framför mig.

Jag lämnade barnens pappa i slutet av maj för han har/hade alkoholproblem o tablettproblem, stora sådana, han säger att han går o dricker antabus nu 2 ggr i veckan, man får hoppas på det.
    Så nu bor jag o barnen hos min bror o hans familj, hoppas att jag o barnen får en egen lägenhet snart.

Ligger precis i början av en vårdnastvit nu, vill han ensamvårdnad o speciela regler för umgänge. Vi har väldigt svårt o komma överens nu.
    Hoppas att man får det tillfälliga beslutet snart över hur det ska se ut tills tingsrätten har fattat ett beslut.

Hoppas att allt blir bra till sist för barnens bästa o mitt bästa
    Kramar till dig!!
  • Ellamy78

Hallå där!

Och grattis alla som väntar syskon, så härligt!

Emmy fick en lillasyster den 27 mars! Till skillnad från med henne (då jag gick över tiden 19 dagar och det slutade med akut snitt), så kom lillasyster 2,5 veckor innan BF... Jag fick nämligen grav.komplikationen föreliggande moderkaka och blev inlagd efter en blödning 1 månad före BF. Sedan fick vi datum för planerat snitt när jag var 37 veckor gången. Så lillasyster Lova är född i vecka 37+2.

Förlossningen gick bra (blev snittad i samma snitt som sist), men sen hade vi några jobbiga dagar på BB då hon blev gul, slö, åt dåligt, gick ner i vikt och även hade ett blåsljud på hjärtat som visade sig vara ett litet hål mellan kamrarna (2,5 mm stort). Efter ett återbesök förra veckan så fick vi dock veta att hålet redan börjat växa igen och att det med all säkerhet kommer att ha växt ihop helt innan hennes 1-årsdag. En mycket god prognos alltså! Och inga bestående men! Så skönt!

Vi fick åka hem efter 3 dagar och det var helt underbart (särskilt då jag varit på sjukhus i 2 veckor i och med inläggningen). Storasyster är mycket stolt och hjälpsam och vi bara njuter av våra två tjejer! Visst är man trött och har ständigt lite dåligt samvete för att man inte hinner med storasyster på samma sätt som innan, men i slutändan är det så värt det! Syskon är verkligen det finaste man kan ge sina barn (om man kan).

Nu blir det dock inga fler barn för oss. Jag har blivit avrådd av läkarna att bli gravid igen, med tanke på mina två förlossningar som slutat med snitt och föreliggande moderkaka. Är tydligen en ännu större risk för blödningar och liknande om jag skulle föda igen, vilket kan innebära en stor risk både för mig och en bebis. 

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...