Inlägg från: Hannajo |Visa alla inlägg
  • Hannajo

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Madelensev skrev 2010-11-22 17:34:33 följande:
    Vi har en lokal fotograf som tar på förskolorna här runt omkring. Det är kanon. Han tar cirka 12 bilder och sen får man ett login på fotografens hemsida där man kan välja vilken eller vilka bilder av dessa man vill ha. :)
    Perfekt att kunna välja!
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Hannajo

Här skrivs det inte mycket nu! Vi har väl fullt upp inför julen antar jag. Vi är klara med så gott som alla julklappar nu, det är skönt. Vad har ni köpt åt era 2½-åringar? Oskar ska få ett Pippihus med dockor och möbler, jag passade på att handla på Ullared i höstas, och så ska han få en grävmaskin.

Är det fler än vi som har varit på 2½-årskontroll? Min man var där med Oskar, han kommer inte ihåg vad de gjorde mer än vägde och mätte... Tur att det var jag som gick på utvecklingssamtaket på förskolan, annars hade jag inte vetat något!

Idag ska vi göra pepparkakshus!

• Hannajo

Det är väl en av nackdelarna med WOW, just att det inte bara går att släppa eller pausa, man måste göra klart. Och då kanske det inte är så bra att spela det när man har småbarn, för det är ju inte alltid man kan vänta med att hjälpa dem. Hoppas ni kan ha en bra diskussion om det.
    Oj, förresten, om Sigge redan tycker du är pinsam, hur ska det då gå när han blir tonåring?

• Hannajo

Oskar tappade en kula när vi klädde granen, han blev jätteledsen! Men han hängde dit många kulor på ett ställe på granen sen! Annars är förväntningarna höga, snart kommer ju tomten med paket!

Önskar er alla en God Jul!!!

• Hannajo
    MiaMarias skrev 2011-01-28 22:46:18 följande:
    Nu har det hänt ett par gånger att han inte sovit på dagis, och det är de dagar som han sover till kl.07 här hemma, men han får fortfarande vila en stund på madrassen, ca 20-30 min tror jag det är, sen får han komma upp och läsa bok.

På helgerna har vi numera tagit bort middagsvilan, vilket är lite tråkigt, för jag tycker det är skönt att sova middag själv, men det blir ju lättare vid läggningsdags då han somnar snabbare, på det viset är det ju bra att de är borta.

Oskar sover inte heller middag på helgerna, men på dagis behöver han det visst fortfarande.
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...