Inlägg från: Apple Pie |Visa alla inlägg
  • Apple Pie

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Grattis TrueHannanpanna till din lilla flicka! Då får vi vänta på Ensanna och sist men inte minst mig själv!

• Apple Pie

Hade jag förstått hälften av vad Karla säger så säger hon långa långa meningar! Låter så kul, fast jag vet ju inte vad hon säger men det är något väldigt viktigt, för man kan inte bara säga ja eller nej, för då blir hon sur att man inte förstår. Så man får försöka gissa.

• Apple Pie

Karla älskar Pippifilmerna och kan egentligen sitta en hel film och titta! Hon brukade somna framför Pippi med sin vällingflaska i Baby sittern när hon var liten ibland, så hon har nog blivit ''hjärntvättad'', jag brukade sätta på en svensk film 15 min efter pyjamas och innan läggdags, med välling för Karla och gröt/flingor för Maja som aldrig ätit välling och för att få liiiite tid att plocka undan och förbereda innan jag la barnen, och då somnade hon ofta så det var lätt att bara bära över henne till sängen sen.

Nu älskar hon och Maja - Annie musikalen. 
    Jag brukar inte låta dem titta på TV, bara filmer. Fast jag bor ju inte i Sverige, så här finns inget Bolibompa, förutom ibland på datorn. 
  • Apple Pie

Jag klipper mina barn i badkaret, visst protesterar de men de gör de ju när man bara tvättar också! 

• Apple Pie

Karla har så tunnt hår, inte jättelite, men jag klipper det hela tiden hoppas att det då ska kunna växa ut lite tjockare och friskare! Nu har jag dessutom ett barnbalsam i håret på henne och ser verkligen skillnad, nu när det börjar växa till sig lite igen.

• Apple Pie
    NiniMe skrev 2010-03-10 14:45:39 följande:
    Hahaha vilken glädje  jag har precis provat byxor, jeansen har jag kunnat ha innan men dom har suttit ASTAJT och ett par andra byxor som jag hade beställt passa inte alls, dessa prova jag nu och dom sitter SKITLÖST :), då vägde jag 12 kg mer kämpar på för detta va den bästa känslan jag varit med om  
    Åh, grattis jag vill också passa mina jeans!!!! Älskar det! Ut med bebisen nu så jag kan gå ner i vikt!
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...