• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

JLS skrev 2010-02-19 21:02:27 följande:
    Alltså jag är helt slut här hemma. Julia är förkyld och hon har sovit hur kasst som helst på nätterna nu. Vi la henne ikväll och hon verkade bättre och nu vaknade hon för någon timme sedan och är sååååå arg. Känner inte igen henne alls, hon är skitförbannad och gråter hysteriskt. Trodde först att hon hade ont någonstans men av hennes beteende att döma verkar det vara något slags utbrott? Hon slängde grejer på oss jätteaggressivt och hon är världens lugnaste och snällaste vad gäller utbrott, har aldrig sett henne arg i princip bara ledsen. Ville läsa en bok och när jag började läsa så slängde hon iväg den och sen gallskrek hon igen och ville ha den osv osv. Ja hon är helt jäkla hysterisk nu rent ut sagt. Kan det vara trots vid denna ålder eller vad har hänt med henne?! Känner någon igen det här?
    Kan inte låta bli o skratta lite, låter gulligt MEN jag vet att de inte e så gulligt :) 
    Sigge han håller på så från och till och de har han gjort ett bra tag...
    Han står bara och SKRIKER högan sky, så jag e rädd att grannarna ska tro vi misshandlar den lille raketen.. Han skriker kastar sig själv på golvet, storgråter, river oss och har sig MEN detta kommer o går, han har precis haft de och nu *pepparpeppar* har de lugnat sig igen hehe..
    De jag tycker e jobbigt e att man vet inte hur man ska göra för han ska lyssna på en och nu igår fick han sitt första lilla straff för han beteede sig inte acceptabelt, han skrek så högt av ilska för han inte fick som han ville så han skrämde skiten ur lillebror, och ja jag kasta in han på rummet, eller nä jag kasta inte in han hahahaha jag satte han på golvet, så fick han sitta där och skrika istället, men de funka nog, de gick över till gråtgnäll och han smög ut i köket sen kom han smygande och ställde sig i matsalen men han kom inte in i storarummet där vi va, men jag gick in och krama han och trösta han då och förklara... De e ok att han får agera ut sin ilska när han har den men tyvär får man väl dra gränsen någonstans... Han har faktiskt inte hållt på sen dess hoppas de funka hehe...
  • NiniMe

Ensanna: Men de har säkert varit för hon va övertrött de lilla livet.. 

på Måndag börjar jag mitt nya liv hehe, jag ska sätta igång med Xtravagansa,, men den stora prövningen blir väl sen när man ska börja äta normalt igen och då som sagt hålla de normalt... Mitt problem jag har e att jag äter sällan men mer på kvällen, lyckas hålla vikten ja visst men gå NER i vikt funkar inte med att hålla på så, men jag har lyckats gå ner 10 bebiskilo plus 10 överviktskilo men jag har en hel del kvar innan jag e nöjd... Hoppas verkligen att man orkar detta....
    Här hemma e de fullt ös medvetslös hahaha, har mått lite skit för jag har nog tagit vatten över huvet med jobb ungar och allt.. Min gubbe vill jobba och mår inte bra av att gå hemma hela tiden, men tyvär finns där inget jobb till han.. Och på ngt vis har han förväntat sig att jag e en maskin som ska klara allt hemma jobb barn osv, men igår hade vi ett allvarligt snack, för jag pallar inte höra denna karl gnälla om hur jävla trött han e alltid, för jag jobbar, kommer hem leker med ungarna roar lillebror när han e sur och även tampas med Sigges små utbrott jag har då även tagit lillebror på natten eftersom min gubbe alltid gnäller om hur jävla trött han e..
    Så igår braka skiten loss för mig, så nu känns de mycke bättre hahaha... 
    Ja jag förstår att han också e trött för jag vet hur de e att gå hemma jag med och tyvär får inte lillebror alltid den sömn han behöver eftersom en liten Sigge tjoar och tjimmar hela tiden hehe, så då gnälls de en massa och de e jobbigt...
    Så nu ska vi arbeta på att försöka ta hand om varandra istället OCH JO ungarna med såklart men vi måste försöka lägga upp de bra
  • NiniMe

Sigge han har alltid sovit fast lillebror skrikigt och haft sig till sena natten.. De kunde kanske va ibland när lillebror höll på när Sigge höll på o somna, men då tog vi upp han i 5 min sen fick han lägga sig igen så de har varit lugnt, men på andra hållet nja Alex han måste man skumpa med för han ska somna och hålla på men ibland chokerar han en och bestämmer sig för att bara ligga och somna men dom ggr en lätt räknade haha.. De har jag tyckt varit tufft, att kunna få Alex att somna och samtigt försöka göra Sigge sysselsatt med ngt så han inte kommer in i sovrummet precis när Alex håller på o somna hahaha vet inte hur många ggr Sigge kommit HEEEEEEEJ, Soooova hahaha...

Och så har lAlex inte kunnat somna om igen och blivit övertrött 2 min senare, ja kaotiskt ibland Känns som alla andra som har spädisar dom bara har kunnat lägga i sin säng så har dom somnat, sååååå skönt de hade varit hahaha....
  • NiniMe
    JLS skrev 2010-02-25 19:58:48 följande:
    Så söta=)
    Ja livet blir enklare och enklare OCH roligare hela tiden, början e de mest snuttgull nanna äta skita pinka hahha men nu ska de lekas med brorsan sin och en massa annat kul, så nu njuter jag mer som 2-barnsmamma än innan, måste jag säga, låter dumt kanske hahaha men så e de :)
  • NiniMe
    Jenna82 skrev 2010-02-28 20:27:04 följande:
    Ja just de hahaha....
    Ensanna: De va helt klart skönt o ha gubben hemma ett tag där i början, va skitjobbigt när han jobba men jag tror de blev de eftersom Sigge inte förstod på samma vis, idag hade de nog varit mycke enklare, för Sigge förstår sååå mycke mer nu än då.. Shhiiit händer verkligen mycke med dom nu..
    Sigge ska på sin första Dagisdag imorgon, känns lite nervigt måste jag säga men han kommer nog ha kul.. Har försökt komma på ett annat ord eftersom de låter lite fel när jag säger Att de känns som jag tar hans oskuld, fattar ni hur jag menar? Kommer inte på ett annat ord.. Men han e så snäll o oskyldig, men på dagis kommer han att tuffa till sig..
  • NiniMe

FY FAN vilken jävla upplevelse.. Inskolning idag med Sigge kl 9, vi bestämde oss för att följa med alla, jag pappa och Alex... Vi kom dit med vagnen och körde in, där står 2 personal och glor och jag säger Hej hej, har man kommit rätt och skrattade till lite, kom in från värsta jävla snöstormen typ.. 

-Ja de beror på var ni ska.. (stoneface)
    Jajja tänkte jag, sen kom de några andra ord
    -Ni kan inte ställa vagnarna här, dom får ni ställa där ute...
    Ehhhhh vem fan vill ställa en 7000 kr vagn UTE i detta pissväder.. Ajja
    sen gick personalen Okeeeej
    Jag tog en liten promenad för lillebror sov i vagnen men när jag kommer tillbaka och kommer in så förväntar man sig ju att bli väl mottagen, en presentation osv
    MEN INGENTIIIIIING, har inte en susning om vad dom dom hette...
    Ajja jag satte mig ner med Alex och höll ett koll på min lille Juvel som sprang runt och busa, men personalen satt på golvet och höll en unge eller så va dom inne på kontoret eller så stod dom bara och hängde, INGEN av dom lekte eller busa med ungarna, dom fick sköta sig själv, och i denna gruppen va där ålder mellan 1-3 MEST 1-2 åringar och EN som va 5 år, ehhh lite felplacerad eller, denna unge beteede sig som en boss över dom små ju... Dörrar öppnades och small igen PANG men ingen kolla så inga små fingrar va ivägen, ingen sa att de inte va ok att smälla med dörrarna..
    Ungarna fick inte sitta vid bordet om de inte va måltid på g...
    De va inte alls trivsamt, vita kalla vägar, inga teckningar på dom eller ngt alls, knappt några mattor..
    1 rum stod där en hylla med leksaker i och en mjuk kudde
    Rum 2 en soffa, lekspis och bord och lite leksaker i en låda
    Rum 3 matborden..
    Jag satt med Alexander i rummet med soffan för han skulle sova och där va en liten flicka som satt på en stol och fjanta sig, och jag bara vänta på att någon skulle ta ner henne (denna flicka e 15 månader) PANG så åkte hon i golvet och hennes huvud dunsa i både bord och stolen brevid, och jag VRÅLAR HALLÅ KAN NÅGON KOMMA... Men ingen kom, som tur va hörde min man mig så han kom och fick ta upp den lilla flickan som va så ledsen, så han trösta henne sen ville hon komma till mig, men där va ingen personal som kom och fråga hur de gick eller så...
    Och detta dagis e inte alls på många kvm så de e jävligt konstigt att dom inte hörde varken mig eller henne...
    Nä fy, Sigge kommer inte gå dit mer.. Glad att jag valmöjligehetn..
  • NiniMe
    Tjej 83 skrev 2010-03-01 21:35:23 följande:
    du borde säga detta till deras chef! du ska ju ändå inte dit mer så säg till dem! så inget mer händer dett alåter hemskt!!! Jag jobbar själv inom barnomsorrget o njeee inte alltid man leker med barnen, neej de får leka själva. man kan spela spel om de vill. men ananrs sitter de mest på golvet i ett hörn o tittar så ingen slår sig osv.. JAG degar gärna med barnen, kör bilar, bygger med lego osv. jätteskoj, men alla hinenr itne de de har så grymt mycket papperarbete som ska skötas samtidigt!! men bra du kan välja annat dagis iaf..  men glöm inte o säga till deras chef!!
    De kan jag väl känna att om dom sitter och har mys på golvet så e de lugnt men de va liksom ingen som höll någon koll alls.. Jag förstår ju att barn slår sig eller slåss och så men som sagt ingen kom o sa ngt.. 
    Dom gick nästan aldrig ut för barnen va så små så de va knappt lönt ehhh jaha, men tänk dom som e där från 7-16 och inte få komma ut på hela dagen kanske under en hel vecka, ganska hemskt..
    Men de jag inte fixa mest va nog att man inte fick någon som helst presentation, har inte en susning om vem som har hand om Sigge alls, vilket jag fått höra nu i efterhand att där e 1 som ska ha de..
  • NiniMe

Jag ska ringa och klaga idag, vi tänkte att viu kanske skulle ge de en chans till men jag vill verkligen inte lämna han där, känns verkligen inte tryggt för 5 öre.. Känns som folk tror jag e en hönsmamma bara för detta men de kan man inte kalla mig, sunt förnuft e de.. Nä jag kommer ringa o säga ifrån om detta för de kändes så hemskt och otryggt, de va liksom ingen som tog kontakt med Sigge av personalen, och inskolning i 3 dagar och ingen som försöker ta kontakt känns jävligt lite... Nä usch jag ska ringa dit snart....

En rolig nyhet e att vi fick visning igår på en lägenhet på de stället vi verkligen vill bo på och om 1 timme får jag reda på om vi får den hehe, jag HOPPAS så in i att vi får den, älskar de stället, massa barn för ungarna att leka med och lägenheten va så himla fin och fräsch och bra utrymme i köket... 
    Ja man lär sig att titta efter saker när man gjort sådana jävla flytttabbar som vi gjort humm... fattar inte varför vi flytta hit, största misstaget ever...
  • NiniMe

JA VI FICK LÄGENHETEN :D fan vad glad jag e nu :) 

Min gubbe har ringt och berättat hur de går och de va mycke bättre idag, där va mer personal och tydligen ska dom dela upp ungarna till 2 avd nästa vecka...
    Personlalen själv hade påpekat till dom högre att dom inte klara av så många barn på den lilla ytan och så lite personal.. Så de känns bra att dom själv hade reagerat... Min kompis e också med som även va med igår och hon tyckte de va mycke bättre idag..Jag struntar i vad dom säger om inskolningen, vi ska va med längre, får dom säga vad dom vill....
    Vi ger de e en liten chans eftersom de ske ändringar...
    Men jag kommer ändå prata med dom..
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...