Inlägg från: Jenna82 |Visa alla inlägg
  • Jenna82

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

TRUEHannapanna skrev 2010-02-27 20:50:13 följande:
    Hej hopp tjolahej i tråden! Lilla NELLI kom med buller o bång i torsdags eftermiddag 14.53. Jag Hade ju tid för bedömning kl 10 och där sa läkaren först att man normalt sett INTE sätter i gång OM de absolut inte är gynnsamt o lalalala så de lilal hopp jag hade försvann rätt fort.. Sen undersökte han mig och sen sa han "Har du grejer med dej?".. Vilket jag ju itne hade. Hn sa att de såg gynnsamt ut och att förlossningen va väldigt lung för tillfället. Jag ringde henke o farmor o mormor o fixade med allt och gick sen ner till förlossningen. Dom tog hinnorna på mig vid typ 11.30 och sen gick allt i en rasande fart som sagt och ut kom hon 14.53! Hon vägde 3950 o va 52 lång! Storebror älskar att kramas o gosa med henne.. ;)
    Åhh blir alldeles tårögd nu när jag läste att ni fått er lilla flicka! STORT GRATTIS!!! 
    Å så stor hon va, för att ändå vara över en vecka tidig.
    ***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • Jenna82
    MiaMarias skrev 2010-02-27 21:10:37 följande:
    Nu kollade jag bakåt i tråden, Ninni och Jenna var närmast i gissningstävlingen med 1a mars.
    Woohoo! Andra gången jag "vinner" en sånhär treeeevlig tävling! hehe. Men man har ju spåkulan till hands..
  • Jenna82
    JLS skrev 2010-02-28 14:08:17 följande:
    Okej Jenna du gissade 12:e mars, det är klart godkänt!! Lite kul det är det datumet vi själv skulle önska om vi kunde, en fredag och vore perfekt att ha sambon hemma ännu några dagar extra. Då de tio pappadagarna som han först ska ta ut ju inte tas ut under den helgen då
    Klart skrutten kommer den 12:e..menar, titta så rätt jag haft nu alla ggr. hahaha.
    Ja eller typ..Ninni hade jag rätt på exakta dagen. 
  • Jenna82
    NiniMe skrev 2010-02-28 21:53:55 följande:
     Va? menar du ordet nervigt? Det e nog ni skåningar som har den benämningen på oskuld då..*skrattar*
  • Jenna82

Ninni: Återigen, trist me dagiset, men hoppas det sker en stoooor förändring! Fast det me frukten, så gör de på alla dagis. De har ett par frukter o sen skivar de upp så alla får varsin bit. Blir ju alldeles för dyrt annars. Leia älskar frukt hon me o trycker lätt i sig 1-2bananer på rak.

Å återigen GRATTIIIIIIIS till lägenheten, fasen skönt för er!! Är det på bottenplan eller? Stor?
    Igår va vi på bvc så Leia fick sin spruta (1,5års sprutan) och hon fattade direkt va som va på gång..ville inte ens följa me in stackarn. O sen när jag började klä av henne blev hon heeelt galen o grät.  
    Så kom sen den onda sprutan o hon ÄNNU mera knäckt. Fy fan va skönt det e att det inte e några fler nu på ett par år. Hjärtat går ju i bitar då hon blir sådär ledsen..
    Hon hade iaf växt sen sist (2mån sen), så nu va hon 85cm lång och vägde 11,2kg. 
    Ligger över sin kurva (mittenkurvan) på längden och följer den på pricken med vikten. Långskånk!
  • Jenna82

Idag, nu på kvällen sa Leia sin första 2ords mening "Dä bordet!".

Det va svar på frågan "Leia, vart är din napp?".
    Så jä-la coolt, hajja till direkt o frågade om sambon hörde! Hahaha!
    En annan grej som va lite kul e att i torsdags då vi va o handla så gick vi förbi godishyllan o hon vet ju numera att det e godis o sa det rätt ut "Dodis"..
    så då sa jag bara "Ja godis, men idag är det torsdag, och på lördag får man äta godis"..så gick vi vidare och hon sa inget mer.
    Dagen efter ställde jag en fråga till henne då hennes pappa stod med..
    "Leia..när får man äta godis?"
    Leia svarar då "Löda".
    Blev helt paff, att hon mindes det jag sagt!
    Nä coolt me allt som händer..så grymt medveten.
  • Jenna82
    Apple Pie skrev 2010-03-07 12:07:05 följande:
    Hade jag förstått hälften av vad Karla säger så säger hon långa långa meningar! Låter så kul, fast jag vet ju inte vad hon säger men det är något väldigt viktigt, för man kan inte bara säga ja eller nej, för då blir hon sur att man inte förstår. Så man får försöka gissa.
    Hade man kunnat typ kinesiska, så hade man nog hajjat! Låter för jäkla kul när de babblar ja! 
  • Jenna82
    MiaMarias skrev 2010-03-07 17:09:08 följande:
    Ikväll kommer Gabriels farmor hit för att vara barnvakt, vi ska på bio och då får hon sova över, vi kommer inte hem före kl.00, sen är hon barnvakt imorgon förmiddag också. Dagis stängt, och jag jobbar bara förmiddag. =)
    Skönt för er att komma iväg lite på egen hand, egentid e guld värt! Hoppas filmen ni ska se e bra o att ni får en supermysig kväll!
  • Jenna82
    Hannajo skrev 2010-03-08 17:08:59 följande:
    Oskar är inte så förtjust i att se på Tv, men när de spelar signaturmelodin till Bolibompa så skriker han Bompa! och rusar till TV:n. När melodin är slut går han därifrån igen...
    Leia älskar också just bolibompa melodin, o springer då till tv´n o skiriker "Bobompa!!" o sen går hon också därifrån. E inte direkt intresserad av tv´n. Däremot älskar hon när man läser böcker för henne eller lyssnar på musk o dansar. Så inrtresserad av msuik som hon e har inget av mina barn varit, inte vid så tidig ålder, eller iaf inte på samma sätt. Hon har sån grym taktkänsla, lugn musk å vaggar hon lite, mer fartfyld så blir det gung på rumpan o sväng me armar..skithäftig!
    Nån annan vars barn som e rädd för nåt?'
    Leia HATAR spindlar och myror. I somras så fick hon panik när de kröp för nära henne, bara skrk o grät o peka på dom. 
    Likaså nu.. Hennes syskon har en relativt stor låtsas spindel och den hatar hon, e sååå rädd för den, och det tycker såklart de andra e skitkul, retstickorna.
    Skriker i ren panik och säger sen "Läckig" =läskig.
    Igår då jag sambon o Leia va på promenad på kvällen så ville hon gå..sen så hamna hon lite efter oss eftersom hon kika på lite saker..då ropar hon "bääja" =bära...så sambon tar upp henne varpå hon säger "jädd"=rädd.
    Mina andra har aldrig varit mörkrädda vid den ålderrn eller ens tänkt på det vid den åldern..
    Hon sover ju ändå i mörkt rum me stängd dörr. (?).
    Lite lustigt liksom.
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...