Inlägg från: jesslin |Visa alla inlägg
  • jesslin

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

tjej. Kan ju även vara att han inte tål mjölk alls. Finns laktosfria böand det mesta. Annars helt mjölkfritt finns det både soja och havreyougurt, soja, havre och rismjölk. Emilia var ev mjölkallergisk innan, hon fick inte mjölk från en månads ålder fram till hon var 11 1/2 månad ungefär.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • jesslin
    Tjej 83 skrev 2010-03-20 07:13:41 följande:
    tack, så det finns mjölk utan mjölk :)   bra o veta..  ska ringa o se vad de föreslår.men Emilia kan dricka mjölk nu utan problem?
    ja, det finns det.  Konsum brukar ha bästa utbudet här hemma i alla fall. Finns även mjölkfri gröt och välling med.
    Stormarknader har alltid väldigt bra utbud. Ja, nu verkar hon tåla det i alla fall.
    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • jesslin
    JLS skrev 2010-03-21 16:42:12 följande:
    Nu är det bara Applepies gissning på 23 mars som hägrar, snälla låt dig ha rätt!! =)
    Hon kommer på tisdag.
  • jesslin

Och jag är igångsatt med båda. Sofia på bf (p g asvår foglossning(och hon kom 13 h efter ungefär, hon kom 0.54 dagen efter. Emilia tolv dagar innan bf(p g a havandeskapsförgiftning), hon tog 13 1/2 h(kom 5,27). Då räknar från de lade gelet. Med Sofia hade jag haft pinnvärkar hela helgen, med Emilia ingenting men var tack och lov öppen när vi kom in. Vilket man brukar vara som omföderska.

Lycka till tjejer.

• jesslin

Ensanna.
    Gissar på måndag då. Då fyller min systerson 22 år.

• jesslin

Grattis ensanna!

Här fick vi barnen i säng så Emilia sov vid 19.30 och Sofia lite innan 20. Båda sov till 7 idag, Emilia till 7.30 igår. Annars vaknar hon oftast lite efter 6. Jag lade Emilia så hon skulle middag runt 12 igår, tog liten stund igår men sedan sov hon. Klockan var ju bara 11 egentligen.

• jesslin

Lycka till apple pie.

• jesslin

Föda , jo det gjorde mest ont med Emilia eftersom jag bara hann ha eda en timme och kanske 4-5 med Sofia. Men just föda skulle jag gärna göra om, men vara gravid nej. Svår foglossning, illamående fram till de kom ut( inte svår utan sådär småilla) samt havandeskapförgiftning med E gör att nej någon trea blir det inte.

Grattis Applepie. Misstänkte att du skulle få en tjej till. Hann dock inte skriva upp det.

ensanna. Gissade i alla fall rätt på tjej. Jo, jag är glad för mina två tjejer så jag förtstår hur du menar.

• jesslin
    Jenna82 skrev 2010-04-18 09:12:32 följande:
    Hahaha nä de där upprepningarna känner man ju igen! Ja åldern e så grymt härlig!  Leker ditt/era barn mycket med nallar och dockor? Leia leker jämt med sin rosa barnvagn och en tygnalle. Drar runt på honom jämt, vart vi än ska. Sååå sött, men inte alltid helt okej att ha me den, haha,. O hon e verkligen så go med lilla nallen, kramar o pussar på den. Gör den sig illa så kommer hon o berättar det o så ska det blåsas där det gjort ont osv.. Skönt att hon har fantasi iaf! Mina andra kids uppskattade inte dockor o sånt förrns senare, kanske vid 3års ålder iaf.
    emilia älskar dockor och vagnar.
  • jesslin

Grattis Elliot!

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...