Inlägg från: Apple Pie |Visa alla inlägg
  • Apple Pie

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

MiaMarias skrev 2010-03-27 16:05:31 följande:
    Igår var det underbart väder här i Skåne, när jag skulle hem från jobbet och stod och väntade på bussen var det så varmt så jag fick ta av mig tröjan. När jag kom till Lund, så var det molnigt, så där kom tröjan på igen, men fortfarande för varmt för jacka. Idag är vi hemma och tar det lugnt, går hosta och snuva på dagis, bra att det är lördag och helg. ************* Få se om det blir två bebisar till i tråden denna vecka som kommer. =) det ska bli spännande att "se".
    Ja, vi får hoppas att det blir två bebisar i veckan! Jag har BF idag!!! Äntligen, nu känner jag att man kan räkna på riktigt att det verkligen finns ett slutdatum!
  • Apple Pie

Grattis Ensanna, du fick bebis på MITT BF datum ;) men jättegrattis verkligen du var ju ändå först, och redan fått vänta ett tag.

• Apple Pie
    Ensanna: Grattis till Linn, jättefint och det är underbart med två flickor! jag gissade övertid (den enda som gjorde det ;) och flicka!! Vad får jag för att jag vann???
    Jag ska sättas igång imorgon, vara på förlossningen klockan 8.30!!! Jätteglad, jag vill nämligen sättas igång för jag gillar att kunna fixa barnvakt och hundvakt och alltihopa, samt ha barnet i mars (viktigt iom skolintagningen hör, de har en gräns och föds barnet 1 april så får barnet börja 6månader till 1 år senare, så skönt att pricka in det ;) samt innan påsk så att mannen kan vara hemma lite i början..nån dag innan och lite mjukstart nästa vecka! 
    Lailal, välkommen hit!
  • Apple Pie
    Tjej 83 skrev 2010-03-29 19:36:41 följande:
    du har verkligen planerat in allt in i sista haha  med datum, ledighet, skola osv Hoppas allt går bra imorn! Lycka till
    Tur att nått är planerat, barnet var ju inte det ;)
  • Apple Pie
    Heidi1 skrev 2010-03-29 20:23:27 följande:
    hittade en liste vet dock inte om d e den sista ApplePie Bf 27 mars
    Åh, spännande...ska se om jag lyckas få en pojke imorgon då då ;)
  • Apple Pie
    Tara 3280g, 51cm, föddes 30 mars kl. 7.46

Hade ont, menssmärtor och tryck vid 23.00 men lyckades somna efter tagit två panodil.Vattnet gick inatt kl 00.30 så jag hann aldrig sättas igång utan kom igång naturlig (eller med hjälp av hinnsvepningen iallafall)t, och nu vet jag hur det känns när vattnet går ;) for upp ur sängen! 

Eftersom jag har GBS så ville de att jag skulle komma in direkt, men kom in vid klockan 2, då hade värkarna redan börjat av sig själv. 2.45 3 cm, sen gick jag rundor i rummet, starka värkar men oregelbundna, gjorde jätteont, och jag var trött! 5.45 så var jag öppen 5 cm, huvudet låg hög och 'fel' dvs ansiktet fortfarande fram. Bestämde mig för att ta epidural och vila istället för att gå rundor eftersom BM trodde att det skulle ta timmar och att vi eventuellt skulle få ta dropp. Fick EDA 5.30, lyckades att SOVA i en timme och vaknade av världens värk. (eda:n hade slutat att ge effekt), så de gav mig snabbt mer, och undersökte mig och då var jag öppen 10cm och redo! Krystade 4ggr, men hon kom av sig själv efter två och bara gled ur mig!

En flicka till!! Vi trodde ett tag nu på slutet att det är nog en pojke iallafall, men nix och nu blir det inte fler! Fast vi är jätteglada äver våra töser! (kommer dock att slita håret när em är tonåringar ;) Tara är min mans favorit flicknamn efter Borta med vinden, och jag sa att om han får 3 stycken flickor så får han välja, fast tycker att det låter fint med Maja och Karla så jag har vant mig ;) ..har sagt nej två gånger innan...

Ska stanna tills torsdag morgon innan livet som trebarnsmor börjar med en 3åring, en 21månaders och en nyfödd ;) 

Nu ligger hon här bredvid och snusar! 
  • Apple Pie
    memini skrev 2010-04-03 23:21:14 följande:
    Snälla hjälp mig! Tävlar med en bild på Emma och skulle uppskatta om ni röstade på bild nr 2
    Vad söt hon är!!! Jag har röstat på Emma iallafall!
  • Apple Pie
    Lilla Fjun skrev 2010-04-06 20:12:38 följande:
    RUL idag och det gick bra V 17+3 idag och BF tillbaka där vi började på 10 sept. Vi vill gärna veta om det blir en pojk eller flicka men här i GBG säger de inte på RUL. Stirrade som en galning efter en snopp när de mätte lårbenet men kunde inte se något BM sa konsekvent "den" under hela undersökningen men på slutet så fick vi vänta jättelänge för att bebisen skulle lägga sig rätt så hon kunde kolla hur navelsträngen gick in. När den tillslut vände sig rätt sa hon "så nu vände han sig rätt" Tror ni att det var en slump att hon råkade säga "han" eller tror ni hon försa sig ??
    Jag tror att hon försa sig, vi gjorde RUL, och sa att vi inte ville veta..mot slutet så sa hon ''så ja, allt var normalt med henne...paus paus paus, eller ja honom'' det var en flicka! Men ja vi får väl se ;)

Ensanna: Kul att läsa din lilla berättelse Julia och Karla och Linn och Tara är ju lika gamla! Idag var första dagen med alla tre och det gick bra, fast jag och Tara håller på att bli förkylda, min man och Karla har precis varit sjuka, inte så kul! Trött är jag och hoppas att inte lilla Tara (1 vecka idag) blir sjuk.
  • Apple Pie

Karla är ju tvåspråkig och pratar inte jättemycket så att alla förstår (mest jag som förstår), mest 1 ord och tvåord, kan säga 3 förresten jag vill ha!!! och blandar liite, engelska och svenska, men det blir nog bra med tiden, jag vet att det kan ''försena'' språket lite, men sen bär de väl kommer ifatt så har de ju två språk istället. 

• Apple Pie

Oj har jag inte berättat?? 

Tara föddes den 30 mars!!! Och hon är så söt och nu är Karla både storasyster och lillasyster! 3 flickor har jag, underbart!
    Och ang två språk, så måste man börja direkt, jag pratar bara svenska med mina barn, alltid, varje dag...Maja som är tre är ju så klart flytande på båda men jag måste ändå vara väldigt konsekvent nu, eftersom hon hör och pratar engelska hela dagarna annars, men hon är jätteduktig och berättar för mig på svenska och ''översätter'' och berättar samma sak för sin pappa på engelska!
    Karla säger mer water, och sen ser att hon pratar med mig, och säger vatten...men det är nu i övergångsåldern. Det är jätteviktigt för mig att de kan svenska, annars kommer de aldrig att känns sig 'hemma' när vi är där. 
  • Apple Pie
    MiaMarias skrev 2010-07-03 22:00:05 följande:
    Fler barn här som är antingen mammig eller pappiga?

Gabriel är rätt mammig, bara jag ska bära, natta, byta blöja och mycket däremellan.
    Han blir pappig när jag vill något som han inte vill, då går han till pappa och sätter sig i hans knä.
    Min äldsta 3,5år har alltid vait mammig och mellanflickan 2 år har alltd varit pappig! Får se hur det blir med 3an....tror jag vinner ;) 
  • Apple Pie

Åh, då e karla duktig, hon har varit blöjfri länge, vi börja i sommar, och sen oktober absolut och de senaste två dagarna så har non vägrat nattblöja fast den har varit torr länge, och i förra veckan vaknade hon och gick upp och kissa på natten. 

Hon sover ibland, men on hon sover för länge (två timmar) eller sent som igång 15-16.00 så blir det problem på kvällen. Sen har hon börjat ''dagis'' 3 timmar om dagen och det är så skönt för både henne och mig!

Nu har jag äntligen lite bebistid! och nu när lillan är 10 månader så e det så mysigt!

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...