• JLS

    Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

    Hannajo skrev 2010-02-23 08:28:18 följande:
    EnSanna: Min man vaknar inte av att jag slår honom med kudden... Brukar knuffa på honom när han snarkar, jag kan knuffa så hela han gungar och hålla på med det en bra stund, han rör inte en min
    Min vaknade inte heller av det förut men jag har nu fått in det rätta svinget, man ska träffa lite med hörnet på kudden med

    Många män sover verkligen djupt helt otroligt...
    Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS
    Hannajo skrev 2010-02-23 18:55:56 följande:
    Jag får träna! Funderar på om alla män (nästan) gått ihop och bestämt att det ska låtsas-sova när barnen skriker?
    Det skulle inte förvåna mig ett dugg!
    Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS
    Jenna82 skrev 2010-02-23 21:04:09 följande:
    Hon sover ju så galet mcyket, men bvc tanten bara skrattade och sa att hon har hört om några vars barn varit som mina..men väääldigt få. Ja egentiden e guuuuld värd! Ja nu har jag ju alla hemma eftersom det e sportlov. Men i avnliga fall så har jag ju lite egentid, skönt det. Annars hade det sett ut som fan här hemma.
    Jag byter nog själv ut meningen: Annars hade det sett ut som fan här hemma till: Annars hade Sanna inte kunnat surfa, lata sig och kolla tv så mkt

    Jag har blivit bättre på att bara koppla av själv när Julia sover och så städar jag istället med henne och anlitar även städhjälp så ofta det går: Min sambo dvs Tricket med att få killar att städa mer är att berömma dom mkt och helst säga saker som: Åh tur att du städar badrummen för du är starkare än mig och du gör det så bra. Jag upptäcker alltid en massa skit även om jag städat men om du gör det då behöver man inte städa en gång till.

    Ja ni har fått gratis tips idag tjejer, slå hårt med kuddhörnen och beröm och ljug så näsan växer!
    Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS

    Och ja egentligen skulle han ha ett hårt kuddhörn i ögat för att jag ens måste fjäska lite och berömma men hey man kan inte få allt i en karl...


    Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS

    Man kan verkligen skatta sig lycklig om man har barnvakt till hands när det krisar, ska aldrig ta det för givet. Vi vuxna känner oss mer döda än levande här hemma för tillfället och Julia är frisk så därför ska hon hem till min mamma och få leka och busa av sig Sååå skönt att man har någon som kan ta hand om barnet några timmar så hon får aktivering och se en lite annan miljö i några timmar för vi är ju så tråkiga just nu. Orkar ingenting suck.

    Fick värsta städrycket och panik över hur äckligt det kändes hemma så har tvättat ett antal maskiner idag med sofföverdrag, mattor, överkast osv. Bara tänkte mig alla baciller som krälade runt i förkylningstider och det satte fart på mig Men nu är jag helt färdig.


    Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS
    NiniMe skrev 2010-02-24 20:24:03 följande:
    Mina badpojkar
    Så söta=)
    Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS
    Jenna82 skrev 2010-02-24 21:30:51 följande:
    Jag städar faktiskt oftast då barnen då ALLA barnen e hemma, eftersom de då aktiverar varandra. Men sen så försöker jag ta det värsta på kvällarna då de somnat. Vill hinna me o umgås o hitta på lite saker me dom också.  Sambon städar o plockar utan tillsägelser, så där behövs det inget tjat. Idag skura han rent hela badrummet o köket. Så jag e nöjd. Haha. Det sköna e att ingen av oss ber den andra städa, utan oftast e vi på städhumör samtidigt. Här e det mest gnat om att han snusar tooooo much! Dvs ca 2 dosor/dag.
    Ah vad skönt, önskar min sambo vore lite mer pedantiskt lagd Fast ska inte överdriva, han är ingen skitgris heller
    Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS
    Lilla Fjun skrev 2010-02-25 10:54:07 följande:
    Varit på KUB nu och fick bra resultat Så skönt! Vet att det visserligen bara är en sannorlikhetsberäkning och bara säger hur stor risken är men det känns bra ändå och kul att få se den lille/a som inte ville ligga still utan vevade runt hela tiden.
    Grattis till lyckat kub=)

    Vi vågade inte göra det då vi troligen ändå inte hade gjort abort om det hade visat downs eller liknande diagnos. Så då hade vi bara plågats i onödan känner jag. Men det är verkligen super att det finns sådan diagnostik idag!
    Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS
    NiniMe skrev 2010-02-25 21:22:49 följande:
    Ja livet blir enklare och enklare OCH roligare hela tiden, början e de mest snuttgull nanna äta skita pinka hahha men nu ska de lekas med brorsan sin och en massa annat kul, så nu njuter jag mer som 2-barnsmamma än innan, måste jag säga, låter dumt kanske hahaha men så e de :)
    Förstår hur du menar, man kan inte alltid njuta av småbarnslivet 24 h/dygn Jag tyckte att de första månaderna med Julia var riktigt jobbiga, mkt skrik och allt var nytt och då hade jag ju bara ett barn
    Julia 08 och bf mars 2010
  • JLS
    TRUEHannapanna skrev 2010-02-27 20:50:13 följande:
    Hej hopp tjolahej i tråden! Lilla NELLI kom med buller o bång i torsdags eftermiddag 14.53. Jag Hade ju tid för bedömning kl 10 och där sa läkaren först att man normalt sett INTE sätter i gång OM de absolut inte är gynnsamt o lalalala så de lilal hopp jag hade försvann rätt fort.. Sen undersökte han mig och sen sa han "Har du grejer med dej?".. Vilket jag ju itne hade. Hn sa att de såg gynnsamt ut och att förlossningen va väldigt lung för tillfället. Jag ringde henke o farmor o mormor o fixade med allt och gick sen ner till förlossningen. Dom tog hinnorna på mig vid typ 11.30 och sen gick allt i en rasande fart som sagt och ut kom hon 14.53!Hon vägde 3950 o va 52 lång!Storebror älskar att kramas o gosa med henne.. ;)
    Grattis igen!! =) Kul att läsa lite mer om förlossningen! Vilken smärtlindring hade du?
    Julia 08 och bf mars 2010
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...