• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Hannajo
    memini skrev 2010-02-06 17:53:37 följande:
    Ja vi tänkte kolla schlagern, men vi har sååå kul här just nu. Julia har fått magsjuka Igår kväll började hon spy, nu kommer det andra vägen men det är lättare att byta blöja än att hålla på att torka spyor hela tiden....
    Tråkigt...

Här blir det också schlager, är inte jätteintresserad, men gillar att vara lite uppdaterad på vad som händer och vilka som är med.
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Lilla Fjun

Hos oss blir det inte schlager. Ingen av oss är speciellt intresserade. Blir en bra film istället

• jesslin
    JLS skrev 2010-02-06 17:42:57 följande:
    Kollar ni schlagern ikväll tjejer? Här ska vi kolla och äta något smarrigt från lokala pizzerian, mums är hungrig redan nu. Blir väl en kycklingsallad som vanligt, den är så god och beroendeframkallande
    Nope, ingen schlager här. Inte vår cup of the.

memini. usch då för magsjuka. Själv 'r mina tjejer förkylda, speciellt den stora som har envis hosta och feber av och till.
    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • MiaMarias

Idag har vi varit på familjegympa, ohh vad roligt det var och Gabriel gillade det väldigt mycket. Först 20 min uppvärmning med springande lite härs och tvärs och sen 25 min stationer där man fick vara var man ville så det inte skulle bli trångt.

Till sist efter all städning blev det pippi-matta, en liten madrass man viker dubbel och genom ett hopprep barnet på och sen drar man, uppskattat av alla.

Sen hem och äta lunch och sova och efter det lite mellis och sen ut i snön och åka pulka på kullen här på gården och grannkillen var också ute där.

Gabriel var rätt trött nu på kvällen och somnade ganska snabbt efter vällingen.

Få se vad vi ska hitta på imorgon eftermiddag, imorgon förmiddag ska vi till kyrkan som vanligt.

Hoppas ni andra också har haft en trevlig lördag. =)

• memini
    jesslin skrev 2010-02-06 20:16:44 följande:
    Nope, ingen schlager här. Inte vår cup of the.memini. usch då för magsjuka. Själv 'r mina tjejer förkylda, speciellt den stora som har envis hosta och feber av och till.
    Den stora har precis haft svinkoppor i pannan... Hoppas att sjukdomarna ger sig nu!!!!
    ღ♥ Emma 031026 & Julia 080604 ♥ღ
  • jesslin
    memini skrev 2010-02-06 23:49:48 följande:
    Den stora har precis haft svinkoppor i pannan... Hoppas att sjukdomarna ger sig nu!!!!
    Fy då. Håller tummarna. ja, förkylning med feber är ju inget i jämförelse med magsjuka och svinkoppor.
    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • JLS

Jag kollade aldrig schlagern för ett par år sedan men nu tycker jag det är mysigt att sitta framför tv:n med sambon och äta gott och kolla

Det är lite roligare artister med nuförtiden, fast det kan man inte basera mkt på med tanke på hur dåliga vissa låtar var igår

Julia 08 och bf mars 2010
  • MiaMarias

Nu har vi sovit middag och ätit lite mellis..

Idag fick Gabriel gå till hållplatsen dit vi brukar gå för att ta bussen till kyrkan, tar ca 5 min om jag får gå i min takt, men vi hade gott om tid och då tyckte jag att han kunde få gå och det gillade han.

När vi hade kommit en bit så är det en medelålders man som kommer på vägen och Gabriel säger "gubbe" undrar om han hörde det, var lite svårt att slita sig från lite fniss där.

Väl i kyrkan så efter varje psalm när allt hade blivit tyst så sa Gabriel "så" nu var det färdigt med sjungandet.

Jag tror vi tar en inne-eftermiddag idag, så vi tar det lugnt härhemma.

Nu är det "här kommer Pippi Långstrump" sången som gäller, "pippi inen" så den går på högvarv här den låten.

• Hannajo
    MiaMarias skrev 2010-02-07 16:22:50 följande:
    Nu har vi sovit middag och ätit lite mellis..Idag fick Gabriel gå till hållplatsen dit vi brukar gå för att ta bussen till kyrkan, tar ca 5 min om jag får gå i min takt, men vi hade gott om tid och då tyckte jag att han kunde få gå och det gillade han.När vi hade kommit en bit så är det en medelålders man som kommer på vägen och Gabriel säger "gubbe" undrar om han hörde det, var lite svårt att slita sig från lite fniss där.Väl i kyrkan så efter varje psalm när allt hade blivit tyst så sa Gabriel "så" nu var det färdigt med sjungandet.*********Jag tror vi tar en inne-eftermiddag idag, så vi tar det lugnt härhemma.Nu är det "här kommer Pippi Långstrump" sången som gäller, "pippi inen" så den går på högvarv här den låten.
    Var på Söndax (söndagsskola) med barnen idag, vi brukar vara med en liten stund på mötet och sedan gå ner med barnen. Oskar flirtade med tanterna som satt snett bakom honom, han vinkade och hade sig, lekte tittut bakom kyrkbänken och roade halva församlingen =)
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Tjej 83

Vi fick oväntat besök igår kväll av mamma o syster, de hade åkt till gekås o sen till oss istället för att komma på sönda morgon som de var tänkt.
    Barnen blev ju överlykliga! älskar jus in momor o moster så mycket.

så barnen fick va vakna lite längre ca 20 tiden la jag dem o sen kollade vi på melodifestivalen, jag gillar sånt  roligt o kolla på...

I dag va vi ute o hoppa i snön o drog barnen i en str skyffelgrej sak, vet itne vad det heter men är en som en stor skyffel som  kanske 2 personer ska köra ihop...

iaf de va jätteskoj o de skratta så gott.  sen skotta vi lite runt vår trappa med o de blev en vall på ca 60 cm hög som går bort mot parkeringen, ser lite roligt ut! haha
    som en vallgrav elelr nåt?!

Nu ser ja på blåsningen o ska klippa ut mönster till en jacka, ska sy vår jackor till barnen. Fleecefodrade!
    Sydde fina jackor i canvas o trikå förra året till dem, så i år blir det en annan modell!
    jätteskoj o de älskar det verkligen..

På lörda är det kalas för barnens kusin som fyller 4 (lika somTindra) så ja ska sy en jacka till han med Blixten mcqueen på, o alla bilarna.  Tror han kommer bli överlycklig av den o risken kan bli att han alltid vill ha den på sig,
    han är galen i mcqueen haha...  Men de är bara skoj  hehe  

imorn är det dagis igen efter 1 vecka hemma med sjuka barn..  Nu räcker det med sjukdommar!!

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...