Inlägg från: Hannajo |Visa alla inlägg
  • Hannajo
    Lilla Fjun skrev 2010-06-04 12:17:26 följande:
    Nu har vi bestämt att det blir bullar och tårta i alla fall. De som inte vill ge sina barn socker får ta en smörgås och en frukt istället!
    Det där är ju inte helt lätt. På Elviras 5-årskalas i vintras var det en tjej som inte fick äta godis, trots att det var lördag och kalas. Detta fick jag veta när de kom, vilket blev ett bekymmer, då vi skulle ha fiskdamm... Den stackars tjejen fick frukt i sin påse, de andra mumsade godis...
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Hannajo

Idag kommer släkten och firar Oskar, vi tar det en dag för tidigt för i morgon är Elvira på kalas hos en av sina kompisar. Hans farmor frågade vad han önskade sig och då sa han "Stor ket" (stort paket). Han ska få en traktor med släp av henne, så stort paket blir det!

• Hannajo
    Lilla Fjun skrev 2010-06-05 12:36:32 följande:
    Usch vad trist när det blir så. Alltså det är väl bra att försöka undvika allt för mycket socker till vardags men när det är fest....... barnet dör ju inte av att smaka lite sött någon gång ibland. Mina kompisars flicka får inte ketschup till maten för det är för mycket socker i. Då tycker jag det har gått för långt! Vad vinner man på att utesluta socker totalt? Vi fick ju saft och glass när vi var små och inte har väl vi blivit sämre människor för det......
    Precis, vi försöker också att undvika godis, dricka mm, men på helgerna blir det alltid lördagsgodis mm. Och kalas är ju extra speciella tillfällen, särskilt när man är 5 år...
    För mycket och för lite skämmer allt, brukade min farmor säga.
  • Hannajo

Oskar har också haft feber ett par dagar, men i morgon får han gå till förskolan igen. Min man har semester nästa vecka och efter det har jag semester , så det här blir sista veckan på förskolan.

• Hannajo

Grattis Anton!

Idag har Oskar sagt sin första treordsmening! När Elvira gick upp till sitt rum frågade Oskar:
    - Ira?
    - Elvira gick upp på sitt rum.
    - Minna jick romm, sa Oskar då, vilket lär betyda "Jag ska gå till mitt rum", för det var vad han gjorde sedan.

• Hannajo
    NiniMe skrev 2010-06-12 21:15:37 följande:
    Sigge han pratar på som bara den, och svär gör han med, ja tro inte jag e stolt över de, först trodde jag de va mitt fel men vi kom att de e pappas hahahaha, han säger Amen för fan ganska ofta och de gör SIGGE också nu, han säger de precis vid dom tillfällena när han inte får som han vill... 
    De är duktiga på att ta efter sånt man säger...
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...