JLS skrev 2010-10-04 14:09:31 följande:
Stort grattis till er lilla pojke MCH

Hur går allt?
Med bebisen går allt superbra
En riktigt nöjd liten kille som äter och sover och kan ligga vaken en stund själv och titta innan han blir missnöjd. Det kunde inte Erik som var en riktig liten bärapa som ville sitta i famnen hela tiden och knappt kunde ligga själv och sova.
Erik däremot verkar ha "kommit in i trotsåldern" (kanske är det en reaktion på lillebrors ankomst men tror inte det då han är jättegullig mot lillebror hela tiden och vill ha med honom överallt). Han är motvals hela tiden vad gäller allt och det är SÅÅÅ tråkigt att hela tiden behöva tillrättavisa. Känner mig riktigt tjatig emellanåt men man måste ju säga till också.
Hur gör ni när era små inte lyssnar när ni säger ifrån? Typ när han står och smäller något i bordet 100 gånger fast man sagt sluta eller håller på med något annat man inte vill?
Jag tar ifrån honom saken efter att ha sagt ifrån några gånger så han får chansen att sluta själv först. Ett par gånger har jag lyft ut honom i hallen och ställt honom där när han absolut inte lyssnar men då blir han jätteledsen och kommer direkt rusande och ska upp i famnen för att försäkra sig om att mamma inte är arg.
Tycker det är så svårt att veta hur man ska göra....