• Anonym (Arbetslös)

Hur är livet som arbetslös?

I måndags var min första dag som arbetslös och idag ska jag ner på ett grupp möte och göra en handlingsplan.
    Hur är livet som arbetslös?
    Hur många jobb söker ni? Hur många jobb måste ni söka?
    Vad gör ni?

Jag kommer vara arbetsklös i 7 månader, för till hösten kommer jag att börja studera, så om jag får ett jobb kommer jag säga upp mig tills dess.

Hur lång är en A-kassa period?

• Svar på tråden Hur är livet som arbetslös?
  • Anonym (skönt)

Ska man försöka provocera kan man ju iallafall göra det snyggt. Eller vad säger du "Dinjävlamamma".

• Dinjävlamamma
    Anonym (Arbetslös) skrev 2010-02-03 08:44:28 följande:
    DinJävlamamma: Men fortsätt gärna du. Majoriteten av det du skriver strider mot familjelivs regler.
    Och det bryr jag verkligen om. Familjelivs forum är ett skämt.
  • Dinjävlamamma
    Anonym (skönt) skrev 2010-02-03 08:44:40 följande:
    Ska man försöka provocera kan man ju iallafall göra det snyggt. Eller vad säger du "Dinjävlamamma".
    Jag provocerar ingen vad jag vill kännas vid. Jag skriver vad jag tycker.

Sen att man måsta stryka alla medhårs på detta forum, tja - det får stå för dem som orkar med det.
  • Anonym (Arbetslös)

Om vi bortser från vissa.
    Hur länge har ni som är seriösa i denna tråd varit arbetslösa och inom vilken bransch söker ni jobb?

• Anonym (skönt)

Förstår inte varför man flyttar tillbaka till Sverige om man nu avskyr dessa höga skatter. Det är ju fritt att flytta till annat land.

• Dinjävlamamma
    Anonym (skönt) skrev 2010-02-03 08:48:30 följande:
    Förstår inte varför man flyttar tillbaka till Sverige om man nu avskyr dessa höga skatter. Det är ju fritt att flytta till annat land.
    Man kanske fick ett jobb man tycker är utvecklande? Det är knappast så att jag flyttar tillbaka till arbetslöshet.
  • Anonym

Om dina barn hamnar på socialbidrag, så har du inte betalat skatt i onödan. Tänk så istället. Och att dina barn hamnar på socialbidrag är inget som du kan råda över. Alla kan bli sjuka innan de fått SGI, även rikemansbarn. Inte bra att reta upp sig så enormt, inte bra för hjärta, du vill väl inte bli sjuksriven och ligga samhället till last.

• Anonym (skönt)

Right..vi säger så.

• Anonym (*-*)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2010-02-03 08:47:13 följande:
    Om vi bortser från vissa.Hur länge har ni som är seriösa i denna tråd varit arbetslösa och inom vilken bransch söker ni jobb?
    första gången jag va arbetslös va ca 5 mån och det va när dom införde den 3:e sjukveckan då ville ju knappt ingen anställa längre.

Denna gång har jag varit arbetslös nästan 7 mån   innan jag fick aktivitetstödet.

Jag söker jobb inom metall industrin, lager/logistic/lokalvård etc etc MEN jag bor i jönköpingslän där VÄÄÄLDIGT många blev varslade inom industrin. Så varje tex truckförare dom söker så får dom ju in 1000 tals med ansökningar.
Svar på tråden Hur är livet som arbetslös?