Inköp inför dagis start?
Jag har en son som är ca 1,5år snart och ska börja på dagis/förskolan i april. Det jag undrar är vad behöver man inhandla inför dagis starten nu till april? Tack på förhand.
Jag har en son som är ca 1,5år snart och ska börja på dagis/förskolan i april. Det jag undrar är vad behöver man inhandla inför dagis starten nu till april? Tack på förhand.
Hej!
Jag skulle lägga mest fokus på ytterkläderna så ditt barn är varm och torr.Jag föredrar skalkläder som är vind och vattentäta och har hög andningsfunktion så du kan ha lager på lager.En bra skaljacka som du kan sätta fleece under.Väljer du en vindtätfleece så har du en jacka som är perfekt att använda på svala sommarkvällar och dagar.Skalbyxor med hänglsen att ta på utanför jeansen eller fleecebyxorna och en långkalsong.Om du har bra skalkläder behöver du inte galon men om du ändå väljer att köpa till detta skulle jag satsa på ofodrade galonkläder.Du kommer även att behöva gummistövlar,vattentäta vantar,tunnare mössa/vantar,sydväst,och även mokasiner att ha på fötterna inomhus.Sedan brukar det vara bra att satsa på en liten egen ryggsäck att stoppa mjukisdjur och annan lätt packning i.
Sedan kommer du säkert också att få en del information från förskolan om vad de har för önskemål.
Lycka till mvh Therese.
Gud vad bra att veta det här Det är alltid bra och vara förberedd inför dagis start. Tusen tack!