Vad lyssnar du på just nu?
Den där glada musikaliska trudelutten som spelas i den amerikanska komedin The 40-Year-Old Virgin (2005), när de gifter sig där på slutet. Tycker den är så fin.
Den där glada musikaliska trudelutten som spelas i den amerikanska komedin The 40-Year-Old Virgin (2005), när de gifter sig där på slutet. Tycker den är så fin.
Don't cry, med rockgruppen Guns N' Roses. Orkar inte länka video men blev nyss påmind om denna låt från en annan tråd.
Brukade tycka att låten var väldigt sorglig men vid senaste lyssningen så gav den mig faktiskt ett litet leende på läpparna.
Just där i slutet när de tar den där lååånga och svajande tonen så blir det lite överdrivet och komiskt nästan - jäijäijäiiiiiiiiiiiiiiiiiäijjiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijäi!!
Man fick dra ett djupt andetag innan, för att kunna sjunga med hela vägen i denna allra sista, utdragna ton
Temalåten till tv-serien Macken (1986). Jag gillar Susanne Alvengrens version bäst, hon har en så mysig gotländsk dialekt. Björn Skifs tappning är sådär. Lite för "rockig" för min smak.