Inlägg från: Grande Rock |Visa alla inlägg
  • Grande Rock

Vad lyssnar du på just nu?

Black friday intresserar mig inte nå nämnvärt, så jag hoppar över till black saturday istället, mycket trevligare...

Att tro är att inte veta
  • Grande Rock

Tänk va mycket härlig musik 90-talet bjöd på, en fantastik tid att vara tonåring...

Att tro är att inte veta
  • Grande Rock
    Just raw skrev 2018-11-28 09:00:26 följande:
    Sådär tror jag många känner, Jag kan tycka lite synd om alla som inte fick vara med på 70-talet så fantastisk musik som föddes då. 
    Men jag inser att det handlar om att då var jag ung och kanske är det just det, musiken tar oss tillbaka till en tid när vi var unga och livet låg öppet med oändliga möjligheter och vi skulle alla bli världsmästare på något sätt.
    En underbar tid och fantastisk musik oavsett vilket årtionde. 
    Men jag gillar ditt låtval. 

Här är ett smakprov från en grupp som jag var ett stort fan av och faktiskt hade förmånen att få se live flera gånger.
    Och möta några gånger. 
    En av dom bästa låtarna som gjorts, om du frågar mig. 
    Visst handlar det mycket om nostalgi tillbaka till ungdomens glansdagar.
    Det fina är att man numer ganska enkelt kan ta sig tillbaka även tlll andras glansdagar och upptäcka det man inte var med och upplevde själv. Just 70-talet som du nämner bär ju en fantastisk musikskatt med artister som The Who, Led Zeppelin, Deep Purple, Rainbow etc

Att tro är att inte veta
  • Grande Rock

Var på festhumör ikväll, men tyvärr är det jobb tidigt imorgon så jag får nöja mig med en liten whisky och nostalgimusik istället...

Att tro är att inte veta
  • Grande Rock

Så där ja, då var lördagsjobbet avklarat och jag kan återgå till nostalgimusiken

Att tro är att inte veta
Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?