• Gosevännen

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår 16:de tråd!

Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkomna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m38176637.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m41238783.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m43731675.html
    Tråd 14: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m46278880.html
    Tråd 15: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m48501139.html

Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.
  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16
  • Blåklocka

Vad roligt med lite liv i tråden och att få höra hur det är med er.
    Längtanväntan, förstår att det måste vara lite segt att vänta. Hoppas att ni snart får åka och hämta hem er lilla skatt!
    Gosevännen, låter som om du har en härlig mammatillvaro
    Mrs SE, hoppas att det bra med er!
    Skrippo, hoppas att du snart får må bättre.

Själva har vi precis genomgått ett syskonförsök, men IVF:en misslyckades. Känns lite tråkigt, men dock mycket lättare att hantera nu när vi faktiskt redan har ett barn. Efter sommaren så kör vi igång igen.

Stor kram till er alla!

• Skrippo
    Blåklocka skrev 2011-05-19 21:12:51 följande:
    Vad roligt med lite liv i tråden och att få höra hur det är med er.
    Längtanväntan, förstår att det måste vara lite segt att vänta. Hoppas att ni snart får åka och hämta hem er lilla skatt!
    Gosevännen, låter som om du har en härlig mammatillvaro
    Mrs SE, hoppas att det bra med er!
    Skrippo, hoppas att du snart får må bättre.

Själva har vi precis genomgått ett syskonförsök, men IVF:en misslyckades. Känns lite tråkigt, men dock mycket lättare att hantera nu när vi faktiskt redan har ett barn. Efter sommaren så kör vi igång igen.

Stor kram till er alla!

Då ska jag be för ert nästa försök. Hoppas på en härlig sommar emellan så ni kan ladda batterierna.

KRAM
  • Gosevännen

Blåklocka: ja, jag det är fantastiskt att få vara hemma-mamma!
    Verkligen ledsamt att ivf:en misslyckades! Ber att det ska gå bättre nästa gång så ni snart kan få glädjas åt ännu ett litet liv!

Skrippo: Härligt att du kommit så långt i din graviditet redan! Ber att allt ska gå bra i fortsättningen också, och att du ska få böja må bättre! Tungt, tungt när man inte mår bra!

• Gosevännen

...slarvar med orden... Jag TYCKER det är fantastiskt att få vara hemma-mamma skulle det stå!

• Gosevännen

Hej alla!

Hur har ni det?

Skrippo: det närmar sig för dig? När hade du BF? Hur mår du?

Själv njuter jag av en snart 7-månaders kille som verkligen vet vad han vill Håller på att lära sig krypa och blir ARG när det inte lyckas

Kramar till alla!

• Skrippo

Hej på er

Hur har ni det? Njuter ni av sommaren?
    Här är allt bra, egentligen iaf...
    Är i v38 och har mått dåligt en tid. Vill bebisen ska komma ut nu.....
    men samtidigt är jag nervös. Mådde ju så fruktamsvärt dåligt efetr jag fött vår prinsessa och vill verkligen inte det ska bli så igen....

Tänker på er alla!

Gosevännen: Glad du har det så bra!

Längtanväntan: Hur går det? resebesked ännu?

Blåklocka: Hur mår du? Blir det något nytt försök?

Kramar om er alla              

• Gosevännen

Skrippo: Tänk att du är så långt redan! Inte länge kvar nu!
    Verkligen jobbigt att du inte fått må bra! Ska be för att du ska få må bättre denna gång efter förlossningen och bara få njuta av den lille och av att vara 2-barnsmamma! Stort lycka till med förlossningen! {#emotions_dlg.flower}

• Mrs S E

Hej Alla. Hoppas ni har haft en bra sommar!
    Jag skulle vilja att ni hjälpte mig att be. Det gäller min syster som är gravid för tredje gången. Sist fick hon missfall.
    Vid rutin UL för en vecka sedan upptäckte man att bebisen har en MASSA fel. Ett kromosonfel som är jättealvarligt Tarmarna utanför, vattenskalle, felvända fötter m.m. m.m.
    De flesta ida som får veta nåt sånt väljer att ta bort barnet, men det vill inte min syster göra. Hon tycker att livet är upp till Gud att bestämma över.
    Nu vill vi, såklart, ha ett MIRAKEL. Men skulle det inte ske så ber vi att Herren ska ta hem bebisen så snart som möjligt. För om den föds fram och överlever så blir det MÅNGA op och mycket vård. Och den lär bara leva någon mån - max. Väldigt sorligt just nu såklart. Men vi  har ju en Gud som hör bön.

(Om någon skulle veta vem hon är så litar jag på att ni inte sprider detta)

Hur går det för er andra?

• Skrippo
    Mrs S E skrev 2011-08-16 13:27:38 följande:
    Hej Alla. Hoppas ni har haft en bra sommar!
    Jag skulle vilja att ni hjälpte mig att be. Det gäller min syster som är gravid för tredje gången. Sist fick hon missfall.
    Vid rutin UL för en vecka sedan upptäckte man att bebisen har en MASSA fel. Ett kromosonfel som är jättealvarligt Tarmarna utanför, vattenskalle, felvända fötter m.m. m.m.
    De flesta ida som får veta nåt sånt väljer att ta bort barnet, men det vill inte min syster göra. Hon tycker att livet är upp till Gud att bestämma över.
    Nu vill vi, såklart, ha ett MIRAKEL. Men skulle det inte ske så ber vi att Herren ska ta hem bebisen så snart som möjligt. För om den föds fram och överlever så blir det MÅNGA op och mycket vård. Och den lär bara leva någon mån - max. Väldigt sorligt just nu såklart. Men vi  har ju en Gud som hör bön.

(Om någon skulle veta vem hon är så litar jag på att ni inte sprider detta)

Hur går det för er andra?
    Ska givetvis hjälpa till att be!

Kram
  • Blåklocka

Mrs SE,  vilket tungt besked för din syster.  Måste vara fruktansvärt att få sådana besked på UL. Ber för henne.
    Skrippo, nu är det väl vilken dag som helst som det är dags? Ber att allt ska gå bra.
    Vi har kört igång med nytt IVF-försök, håller på att sprutar för fullt. Ni får gärna be för detta. Syskonlängtan är stark även fast vi förstås är överlyckliga över det lilla mirakel vi redan har hemma.
    Kram! 

Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16