• Anonym

Lån trots betalningsanmärkning

Vet någon här var man kan ta lån trots att man har betalnings anmärkningar?
    Jag har absolut inga stora skulder men en lite grej gick till kronofogden pga. ett misstag och betalades samma dag.

• Svar på tråden Lån trots betalningsanmärkning
  • Birgitta2

Inga problem skulle jag tro. Snacka med banken.

• Anonym (Freedom)

Freedom finans lånar ju ut trots alla möjliga slags hinder på andra banker. Dock har de högre ränta.
    Lycka till!

• Anonym

jsm capital eller som de nu heter Casch buddy..man ansöker via nätet..upp till 15000 Lycka till!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-07 23:30:09 följande:
    hur har det gått ts?
    Inge vidare.
    Jag vill inte ta huset som säkerhet och då är det dessto svårare!
    Tack för din omtanke!
  • Anonym
    Kjell2 skrev 2010-02-08 13:34:44 följande:
    Pantbanken
    Jag behöver få fram 35000:-, jag har inte så mycket saker av högt värde att lämna in där.
  • Kjell2
    Anonym skrev 2010-02-08 13:42:03 följande:
    Jag behöver få fram 35000:-, jag har inte så mycket saker av högt värde att lämna in där.
    Behöver du låna 35 000 kr, har betalningsanmärkning och inte någon säkerhet blir det svårt. Testa med privatlån eller leta redan på någon borgensman/medlåntagare.

Varför vill du inte ta huset som säkerhet? Ett bolån har ofta betydligt bättre vilkor, dvs lägre ränta, än blancolån.

/Kjell
  • Anonym
    Kjell2 skrev 2010-02-08 13:45:09 följande:
    Behöver du låna 35 000 kr, har betalningsanmärkning och inte någon säkerhet blir det svårt. Testa med privatlån eller leta redan på någon borgensman/medlåntagare.Varför vill du inte ta huset som säkerhet? Ett bolån har ofta betydligt bättre vilkor, dvs lägre ränta, än blancolån./Kjell
    Jo jag vet att det kan bli svårt.

Jag vill inte ha huset som säkerhet då det känns fel helt enkelt. Jag får dåliga vibbar av att blanda in huset i ett tillfälligt lån som vi behöver ta för att överleva.
  • Anonym (har fått lån)

Jag fick ta lån hos Swedbank trots bet.anmärkning.

• Kjell2
    Anonym skrev 2010-02-08 13:49:35 följande:
    Jo jag vet att det kan bli svårt.Jag vill inte ha huset som säkerhet då det känns fel helt enkelt. Jag får dåliga vibbar av att blanda in huset i ett tillfälligt lån som vi behöver ta för att överleva.
    Vad har du för alternativ? Måste ni ha pengarna?

Så länge ni vet att ni kan betala tillbaka ser jag inga problem med ett huslån.

Lånar ni någon annan stans, med sämre vilkor, och inte klarar att betalat tillbaka lär huset ryka ändå.
  • Anonym
    Kjell2 skrev 2010-02-08 13:53:22 följande:
    Vad har du för alternativ? Måste ni ha pengarna?Så länge ni vet att ni kan betala tillbaka ser jag inga problem med ett huslån.Lånar ni någon annan stans, med sämre vilkor, och inte klarar att betalat tillbaka lär huset ryka ändå.
    Det är sant!
    Tack för dina goda råd.
    Jag är så anti allt vad blanko-lån osv. heter.
  • Kjell2
    Anonym skrev 2010-02-08 14:25:41 följande:
    Det är sant!Tack för dina goda råd.Jag är så anti allt vad blanko-lån osv. heter.
    Strunta i blancolån, ta ett huslån i stället.

Som jag ser finns det bara en risk med det. Det är att man inte ser lånet och fortsätter att leva med obalans mellan in och utpengar. Sen löser man det igen med ett huslån osv. Till sist är huset fullbelånat och då krachar allt big-time!
  • Anonym

Hos Thorn kan man ansöka om lån på 25000..och de beviljar väldigt många trots anmärkningar osv..prova där om det verkligen är Kris! sen har du ju casch buddy med får du dessutom lån där så har du ju lånat upp 35000. kanske inga bra alternativ att stå med två lån men om du inte har så mkt att välja på så kan det ju vara värt det!
    Lycka till och berätta gärna hur det gått för dej! =)

• Anonym

Är du säker på att du har en prick då? Om det gick till kf och du betalade samma dag ska det inte ge något, man får väl en tio dagar på sig eller så?

• Anonym

Puffar då jag också är i behov av tips...

Svar på tråden Lån trots betalningsanmärkning