• Dakine

Gravida i Skellefteå med BF i sommar/höst? :)

Någon mer gravid i Skellefteå området eller här norrut som har BF i slutet på sommaren eller hösten ? :)

Tänkte vi kunde kanske lära känna varann, jämföra symtom, prata om graviditeten och bara allt möjligt! :)

• Svar på tråden Gravida i Skellefteå med BF i sommar/höst? :)
  • LiLu89

Hej!
    Jag väntar mitt första barn, beräknad födsel den 2 Juli. :)

• lundmark

Väntar första i september =)

• monsterbullen

Hej! Jag är från Pite och har BF kring 6:e Oktober med mitt första barn! Allt är så spännande :)
    Är i vecka 7+6 och jag är extremt trött hela tiden, och illamåendet är i princip försvunnet. Hoppas innerligt att illamåendet inte kommer tillbaka.

• LiLu89

Vad roligt!

Tröttheten och illamåendet känner jag igen.
    Mitt illamående har gått över nästan helt. Mår lite illa om jag stressar och så.

• Dakine

Hej! Trevligt att träffa er alla ! :)

Själv väntar jag också mitt första barn, och jag har bf i September.
    Jag har gått 9 fulla veckor nu, och har varit och tittat på ett tidigt ultraljud. Då fick vi se en liten ostkroke och ett hjärta :)

Mitt illamående kommer och går, men tröttheten har försvunnit. Och brösten ömmar knappt längre. Jag blir lite nojjig om jag inte känner ngt ;P

Jag är också ursprungligen från Pite :D
    Jag är 22 år.

Hur gamla är ni? :)

• LiLu89

Jag har väldigt lite ork fortfarande och är om sagt i v22 ungefär.

Det är först nu jag börjat känna av rörelserna inne i mig. Riktigt spännandes!
    Jag är 20 år.

Ultraljudet var väldigt häftigt, vi kunde se linsen på ena ögat till och med <3

• lundmark

Jag har sluttit illamåendet, dock helt utmattad !! Jag är 22.
    Har också varit på tidigt ultraljud, såg en liten klump å ett hjärta =)  då va jag i v.8.
    Nu är jag v.12 + 1

• Dakine

Ja ultraljud var verkligen något, även om det bara såg ut som en "klump" ;) Jag var också i v 8. Nu är jag i v 9+2.

Har ni berättat för era nära än?

• LiLu89

definitivt! eftersom jag är ganska långt gången ändå. :)

• lundmark

JO vi har berättat ! Kunde inte hålla oss längre :P

Svar på tråden Gravida i Skellefteå med BF i sommar/höst? :)