• Venna

Anden i glaset

Jag har alltid varit lite smygfascinerad av anden i glaset, men fegis som jag är så har jag aldrig vågat prova!

Jag har hört så många skräckexempel på saker som har hänt, så jag tror aldrig att jag skulle våga prova heller.

Vad tror ni- är det farligt, eller är alla saker man hör överdrivna?
    Ni kanske har egna exempel på hur det har gått när ni spelat anden i glaset?!

Så- övertyga mig om att det verkligen är läskigt som sjutton!

• Svar på tråden Anden i glaset
  • Lola Jämtland

Äh, det är trams bara. Enligt min mening. Och ja, jag har provat ett flertal gånger i min ungdom.

• Venna

Så inget farligt har hänt dig Lola? Vad skönt att höra, då kanske jag inte behöver tro på att otäckt jag hör.
    För inte kan det väl vara så att mina vänner lurar mig bara för att jag är lättlurad och lättskrämd?!

• Lola Jämtland

Nä, inget har hänt varken mig eller nån av de som jag gjorde detta trams med....

• Lilla Linnéa

Jag kommer aldrig mer att göra anden i glaset. Det är creepy och mkt konstigt hände när vi gjorde det jag o mina kompisar.

• Gumlan

för det första är anden i glaset inget SPEL (tänkte på din plasering.) och jo, du ska veta att börjar du fiffla med saker som bör lämnas ostörda så kan allt förändras. Men visst, testa, men det kan hända riktigt äckliga saker... det är ingen lek. Fast jag tror bara dte funkar om ni är seriösa, ibland fins det oseriösa med som själva flyttar glaset och då tror jag itne att det går få någon kontakt med "den andra sidan" men är ni seriösa kan både det ena och det andra hända, så tänk igenom det noga innan du börjar med det men blir lätt fast och vill inte sluta... det blir som en drog. och gör det inte i ditt eget hem! om du itne vill ha andar och demoner på besök i tid & otid...

• wamma

Anden i glaset är bökig att utföra lika bökig som att ha med trollbord att göra, bokstavspendling är lättare (anden i pendeln? *fniss*) Farligt? Näe, men folk blir så otroligt rädda och nojjiga för att ha kommunikation med en ande.

De som är skrajja för "spöken" och prata med dem, låt bli för sjutton!!.. inte kelar jag med spindlar när att jag är rädd för dem.

• Lovasraramamma

Jag spelade mkt anden i glaset när jag var 16 år. Jag minns vissa detaljer mkt bra då vi frågade saker man inte fick fråga. som andens namn osv.
    skulle jag skriva det här skulle folk tro jag var tokig. men men....
    svar fick vi. å vi sprang....jag lovar.

• Lilla Linnéa

Lovasraramamma, vi frågade också sånna saker och fick läskiga svar. När vi frågade vad anden hette så fort glaset på F...A...N då sprang vi minsann! Huga.

• Lovasraramamma

jag vet att vi frågade vad han hette. jag minns att han sa Hans. å sen sa han kommun. och sen fortsatte vi... är du god eller ond. ond svarade han.
    sen frågade vi var han fanns. i bastun sa han. vi satt i omklädningsrummet i bastun. sen frågade...vad vill du oss.
    ta er sa han då.
    när då? kl 22 svarade han.
    vi kollade kl. 3 minuert typ i22.

fan vad vi skenade. det var sista gången jag lekte med det.
    4 år senare funkade inte anden i glaset för mej mer....fick inga kontakter.

men detta vi gjorde var ju så onödigt. vi lekte med farliga saker då.

• Bellans mamma

Jag och en kompis gjorde anden i glaset jättemycket ett tag ett tag var det kul för det var mycket som stämmde, men det blev för mycket och ibland var det rent otäckt

Svar på tråden Anden i glaset