• Venna

Anden i glaset

Jag har alltid varit lite smygfascinerad av anden i glaset, men fegis som jag är så har jag aldrig vågat prova!

Jag har hört så många skräckexempel på saker som har hänt, så jag tror aldrig att jag skulle våga prova heller.

Vad tror ni- är det farligt, eller är alla saker man hör överdrivna?
    Ni kanske har egna exempel på hur det har gått när ni spelat anden i glaset?!

Så- övertyga mig om att det verkligen är läskigt som sjutton!

• Svar på tråden Anden i glaset
  • Lilla Linnéa

Fy vad creepy! En gång frågade vi också var anden var. Ovanför er fick vi som svar. Det var väldigt obehagligt.
    För att testa att det inte var ngn som fuskade brukade vi låta den som ställde frågor viska frågan i glaset och sedan fick inte den personen ha fingret på glaset. Trots detta fick vi svar som stämde in på frågan så jag tror verkligen att det fungerar.

• Tillififf

Det är ingen lek...vet man inte vad man gör så ska man inte hålla på med det.

• Soffie

finns en tråd om anden i glaset under ocult! kolla där..

• Lovasraramamma

visst funkar det. jag tror på att det funkar om man riktigt bestämt sej. den sa en massa saker som skulle stämt. jag hade vart med min kille i 1 år då vi spelade det. jag frågade hur länge skall vi va ett par. i 3 år sa han. 3 år senare lämnade jag honom för min sambo. Ok det blev ju 4 år i hop. men att han sa 3 år tror jag betydde i 3 år till.

• Lilla Linnéa

Tillififf, absolut! Men det förstod man inte när man var liten. Numera skulle jag aldrig göra anden i glaset.

• Lilla Linnéa

Lovasraramamma, vi ställde en liknande fråga. En kompis var kär i en kille. Vi frågade om de skulle bli ihop. Ja, om tre månader fick vi som svar. Tre månader senare blev dom tillsammans.

• wamma

Anden i glaset och sia är inte samma sak, så ofta kan det bli svar som inte stämmer.. Anden i glaset är ungefär som chatt, de är som våra förtjusande "gäst" i vår krypin, men de har möjligheten att skrivaoch driva med en till max.

Till skildnad från medium så är det ungefär som en bokad samtal med ombud, mediumet är ena ombuden och mediumet har ofta kontkakt med ombud till de andra på andra sidan.

Om du chattar oreggad, hur stor är chasen att du är seriös eller larvar runt

• Mercedes

Jag tror inte att man ska hålla på och laborera med sånt.. tror inte det är nyttigt.

• kate79

Jag gjorde anden i glaset jätteofta när jag var yngre. Nu vågar jag inte längre. När vi var många och allas fingrar inte fick plats på glaset så kunde den svara på den fråga som jag satt och tänkte på utan att jag nuddade glaset. Den förutsåg även var och när jag skulle träffa min pojkvän.

Alla sa att jag hade någon "speciell kontakt". Det kan säkert stämma. Det har hänt mig många oförklarliga saker och jag blir lika rädd varje gång. Man blir för sjutton helt handikappad.

• Linda xxx

Jag är också skitsugen på att testa men är på tok för feg ändå

Tror visserligen inte på det där, de gånger jag provade som barn stod glaset hur still som helst...

• fru kreativ

Nej det där gör jag inte längre. Jag gjorde det ibland i 20-årsåldern och det blev så otäckt ibland så jag hade ångest i perioder. Ett tillfälle som jag minns var att glaset helt släppte oss och gick runt bland bokstäverna och skrev fula ord! Bla. " Släng ut kräket" och vi listade ut att det måste vara hennes hund som åsyftades. Mer otäckt har hänt..

• saga1182

Anden i glaset e ingen lek, man öppnar en port till andevärlden så att vad som helst kan komma ut.
    När min mamma var yngre gjorde hon ofta anden i glaset med hennes kompisar och en av dem blev besatt. Hamnade på psyket.
    Jag gjorde d ofta förut, men inte nu längre.
    D hände allt för läskiga saker...

• Linda xxx

Alla skriver om alla dessa läskiga saker som hände men ingen berättar mer i detalj vad som hänt....man blir ju nyfiken till tusen på VAD som hänt de gångerna ni gjort anden i glaset

• Gumlan

Ja vad ska man berätta då? Var med om såå mycket obehagligt... kan ju ta några saker bara. Vi brukade göra detta OFTA! Blev som beroende, som om man fick abstinens om man inte gjorde det.

En gång när vi gjorde anden i glaset så blev demonen riktigt förbannad, detta var en demon som brukade komma & sabba när vi försökta få kontakt med andra så vi försökte bli av med honom på diverse sätt. Nu var han iallafall riktigt arg och snurrade glaset så snabbt att vi hade svårt att hålla kvar fingrarna, alla blev illamående och det kändes riktigt äckligt, som kalla rysningar genom kroppen, tillslut släpte vi glaset och hämtade en penna kladdade över pentagramet (dom säger ju att dte är porten, så fins inte den kan inte demonerna ta sig genom. Sedan testade vi att sätta fingrarna på glaset igen & inget hände. en av oss satt kvar med fingrarna på glaset när det plötsligt började röra sig igen, vi blev skiträdda. & sedan var det som om något ville få mig att gå till fönstret så jag gjorde det och i snön ute på gården vad det ett stort pentagram i katt och harspår! Jag blev skiträdd & skrek på dom andra som kom och kollade, sedan påväg ner kollade jag mig i speglen och då log min spegelbild mot mig (jag log garanterat inte!!)

hoppas det var tillräckligt detaljerat detta är ingen lek eller spel som många kallar det. som saga säger, folk hamnar på psyk! så ta gärna reda på lite mer åtminstone innan ni börjar...

• lna

Gumlan: Fy sjutton vad otäckt! Låter som en skräckfilm eller nåt!

• kate79

Jag, min syster och min mamma gjorde anden i glaset kort efter min morfars bortgång och vi kände alla att vår morfar var med oss. Anden kallade oss olika namn och svarade på ett visst sätt. Men när min mamma frågade om det var morfar som var med oss så ville inte jag längre. Inget hemskt hände dock.

• fru kreativ

En gång skrev anden "tejp" med bokstäverna. Det låg en tejprulle på bordet bredvid oss och vi satte fingrarna ovanför den, då stack den iväg över bokstäverna! Vi provade alla möjliga saker och allting rörde sig precis som glaset, då blev jag lite skakis, att anden liksom kunde kontrollera vad som helst runtomkring oss.
    En annan gång vägrade anden att avsluta och försvinna, den skrev att vi skulle dö om vi slutade etc, alltid dessa fula ord (snusk också förstås). Gissa om jag sov dåligt den natten!

• Gumlan

Ina - jaa visst gör det! Vissa saker varsom tagna direkt ur en film!

fru kreativ - sådant var vi också med om, att anden flyttade andrasaker än glaset och att vissa vägrade avsluta och bara blev förbannade...

Svar på tråden Anden i glaset