sk "uppväxtplacering"
Anonym (frågande) skrev 2010-02-04 19:27:10 följande:
Tack snälla du!
Föräldrarna lever i detta fallet men är tydligen inte alls med på noterna... De har överklagat beslutet om att barnet ska placeras, trots att de aldrig haft hand om barnet (har bott på barnhem sen det föddes).
Anar att detta kommer bli mycket jobbigt för min bror o svägerska, om inte annat så psykiskt... O jag stöttar naturligtvis dem allt jag kan (o resten av familjen också naturligtvis)!
Ni får ursäkta jag tycker det är hemskt när man berövar barnet rätten till sina biologiska föräldrar och dom barnet.Sen går det över mitt förstånd hur man kan ens ställa upp undanhålla ett barn från sina biologiska föräldrar.Soc jobbar mycket efter antagande och spekulationer.För ett barn som är placerat far illa när det blir äldre och ej få ha en relation el känna sina biologiska hur sjutton kan det vara rätt lura ett barn kalla en för mamma o pappa och låtsas som dom biologiska ej finns ?? Jag pratar av egen erfarenhet för mina barn var placerade i över 3 år på felaktiga grunder men till slut vann vi och idag har barna flytta hem och soc har bett mig om ursäkt ok jag godtar den men då ska alla ha i åtanke att vår yngsta var 5 mån och dom andra 3.4.6 o 15 och vi har missa massor på dom och dom missa massor i vårt liv och det märker man idag dom har trott vi ej älska dom el ville ha dom och dom hade gjort nå fel....Plus att 2 av dom har diagnos men för oss spelar det ej nån roll dom alla är lika älskade och viktiga med el utan diagnos.Famhem lärde barna kalla dom för mamma,pappa och sa massa skit t barna och prata aldrig om oss el visa bilder vi hade umgänge 2 ggr i mån med dom och med yngsta 2 ggr i mån 2 tim och så höll det på i 2 år till vi vann över soc och rätten äntligen lyssna och gav oss rätten åter och barna rätten till oss..& hur kan man sätta uppväxt placering på ett barn och fastställa det ska bo tills det blir vuxen går över mitt förstånd för även om föräldrarna ej haft med barnet göra när det var på barnhem så betyder det ej dom är dåliga när man ej vet orsak så ska man ej yttra sig el upplevt det dom har gjort