• ming

Kuvertavgift på bröllop...?

Är det okej med kuvertavgift på bröllop eller är det "förbjudet"?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kuvertavgift på bröllop...?
  • Titrania

Imo ska inte gästerna "betala" för festen. Har man inte råd att gifta sig och ha den fest man vill ha, så får man väl spara ett tag till, eller lägga om planeringen...

• JAG är BÄST
    Titrania skrev 2010-02-03 19:43:45 följande:
    Imo ska inte gästerna "betala" för festen. Har man inte råd att gifta sig och ha den fest man vill ha, så får man väl spara ett tag till, eller lägga om planeringen...
    Skriver under!
  • mjuik

Jag tycker det är helt okej. Betalar gärna för att få komma istället för att bli bortsållad för att spara pengar.

• CarlHerman

Jag har aldrig hört om kuvertavgift på bröllop förutom här på FL. Undrar om det är så vanligt? Jag hade ju föredragit att gå på ett mycket enkelt bröllop framför att få stå för notan själv.

• LuMa

Jag tycker det är helt okej så länge kuvertavgiften inte är för hög.

• idiblon

Tycker låg kuvertavgift är helt okej.

Jag tänkte att jag kanske behöver en liten paus, så ni vet.
  • Davin

Jag antar att det är upp till var och en men jag hade inte betalat något. Jag har inga problem att ge en fin present eller pengar till en resa eller liknande. Men själva festen tänker inte jag betala. Inte en chans.

• Miss Lau

Folk får göra hur de vill så länge de respekterar att "gästerna" ev. tackar nej (har ju läst trådar med sura blivande brudar som beklagar sig över att vännerna inte vill betala kalaset). Men personligen skulle jag aldrig kunna ta en avgift för att "bjuda" släkt och vänner, då anpassar jag mat och fest efter plånboken istället.

• MissLillan
    CarlHerman skrev 2010-02-03 19:45:05 följande:
    Jag hade ju föredragit att gå på ett mycket enkelt bröllop framför att få stå för notan själv.
    Håller med!
    Jag skrev annat då jag inte hade viljat betala för det!
Svar på tråden Kuvertavgift på bröllop...?