• DelishasMamma

Fuskblöjor?!

Libero 3-5 kg 90 pack.
    Har köpt dem blöjorna hela tiden och vet hur dem ser ut och känns. De små bilderna på fram och baksidan, flexibiliteten och tjockleken.
    Nu undrar jag varför det här paketet har helt vita tunna och skitskumma blöjor?! De sitter helt annorlunda på dottern och läcker typ. Alltså, har någon av er erfarenhet av detta, är det en piratkopia i orginalförpackning eller bara tillverkningsfel?!

Ska ringa imorgon men tänkte mest om ni visste?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-07 20:02
    Tänkte uppdatera!
    Jag har legat hemma i vinterkräksjuka och därför inte hunnit skriva tidigare...

Först, mitt problem är INTE designen på blöjorna. Det var avsaknaden av tryck som fick mig att reagera på om något är fel på blöjan eller ej. När de läckte trots frekventa blöjbyten så kände jag att det var totalfel.

Har varit i kontakt med Libero och där var dem väldigt hjälpsamma! De bekräftar vad som redan nämts i tråden om materialbrist, men säger att då jag upplever en sämre kvalitet skall dem ersätta mig (hur vet jag inte, troligtvis nytt paket eller få tillbaka mina utlägg). Det enda jag behövde göra var att skicka in två blöjor och paketkoden till dem.

Dock köper jag Pampers, ett tag framöver, för säkerhetsskull Tills deras materialbrist är över. Jag tycker också att dem ska informera om sitt problem till konsumenterna, eftersom det uppenbarligen påverkar kvaliten.
  • Svar på tråden Fuskblöjor?!
  • Rikku

hej jag har oxå köpta libero nr 4 blöjor och är helt vita

jag har haft kopntakt med dom men dom är inte det minsta hjälpsamma
    ska kopiera in mina mial

• Rikku

Detta skrev jag först

hej vi köpte 2 paket Libero nr 4
            och blöjorna såg inte ut som dom brukat dom var het vita och känndes anväluda inga markering på dom utan totalt vita produkt nr 210110 SE031558  båda har det nr

Fick svar

Hej och tack för ditt mail,

Vi har för tillfället problem att få fram baksidesmaterial från vår leverantör. Därför kan våra blöjor under en period ha ett annat mönster än du är van vid eller t.o.m vara helt vita.

För övrigt är blöjans funktioner helt desamma som tidigare. Vi hoppas på din förståelse.

Med vänliga hälsningar

Libero Konsumentkontakt

Birgitta

Jag skrev

Blöjorna är helt vita båda fram och bak och det stod ingenstans att det är fel på blöjorna när jag köpte dom för fullt pris!! Tycker det är mycket dåligt skött utav er att ni inte uppmärksammar det för era konsumenter. Inte ens på er hemsida skriver ni ut att det är fel på er produktion så varför ska man ge er fortsatt förtroende med blöjköp.
    Vill inte köpa 2:a hand sortering för fullt pris, det är väl ändå märket och trycket som vi får betala annars. Vill vi ha 2:a sortering så hittar vi detta till ett helt annat pris än vad era produkter kostar.

Fick svar

tack för ditt mail.

Det är inga 2:a sorteringsblöjor utan precis samma blöjor som tidigare fast utan tryck.
    Funktionen på blöjorna är fortfarande lika bra!

Med vänliga hälsningar

Linda

Libero konsumentkontakt

• Rikku

Jag är skitförbannat!!!

om dom nu vill att folk ska köpa helvita pissblöjor för funktionen är det samma
    ja då behöver dom inte fixa problemet och då får vi se hur många kunder dom har kvar som är villiga att köpa helvita tradiga blöjor för fullt pris!!

• Rikku

Mitt senaste mail till dom:

oke då vet jag var ni står

om ni nu menar det är inget fel på blöjorna då kan ni ju fortsätta med vita tradiga blöjor och ta fullt pris och så får vi se hur många kunder ni har kvar

jag vågar inte riskera mer jag byter märke!!

och varnar minna vänninor för att köpa Libero

• angeni

När köpte ni dessa blöjor? Då vi måste köpa ny förpackning av Liberos nr 4. Vi har hittills inte haft några problem med dessa och aldrig läckt men efter vad ni skriver vet jag inte om jag vågar chansa att köpa ett nytt paket, kanske ska ta någon annan sort istället.

Är ju inte gratis med blöjor.

• Cecese

Men köper ni verkligen blöjor efter utseende??? Jag köper nog blöjor i första hand för att dom ska hålla tätt och bryr mej inte ett skvatt vad det är för figurer på eller om dom är helvita. Mina barn har iaf haft kläder på, speciellt den här årstiden, så då har man ändå inte kunnat se hur blöjorna ser ut. Snacka om lyxproblem. Huvudsaken är väl att blöjan funkar bra och håller tätt?!

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • SaramedM
    Rikku skrev 2010-02-04 12:30:59 följande:
    Jag är skitförbannat!!!om dom nu vill att folk ska köpa helvita pissblöjor för funktionen är det sammaja då behöver dom inte fixa problemet och då får vi se hur många kunder dom har kvar som är villiga att köpa helvita tradiga blöjor för fullt pris!!
    men är det inte funktionen du köper?
    menar du att du köper för att de är snyggare?
  • Linastrumpan

Jag skulle bli jätteglad om Libero började göra helvita blöjor så man slipper det fula trycket som lyser igenom ljusa kläder! Däremot skulle jag inte acceptera sämre kvalitet då det är funktionen som jag köper. Så om blöjan är sämre förstår jag om man är besviken, men inte pga utseendet....

Storken kom till mig två gånger....
  • Rikku

Det är kanske så men om ni betalar fullt pris för nåt och öppnar förpackningen och du får inte det du betalar för är du nöjd med det??

Svar på tråden Fuskblöjor?!