• vinterbebis12

Kötid för IVF Stockholm?

Undrar hur länge ni har fått vänta på landstingsfinansierad IVF? Vi har fått beskedet att vi måste stå minst ett år i kö innan vi ens blir kallade så väntetiden blir förmodligen minst 13 månader. Undrar därför om man kan räkna med runt 13 månader eller om vi ska försöka finansiera en privat IVF: I Göteborg tex verkar det som att de följer vårdgarantin och ger möjlighet för IVF inom tre månader.  

• Svar på tråden Kötid för IVF Stockholm?
  • Greta1

Vi ställdes i landstingskön den 29/1-09 och det skulle ta 1,5-2 år - men i tisdags hade vi vårt första möte där, så det tog nästan exakt ett år!

• Greta1
    vinterbebis12 skrev 2010-02-03 22:03:27 följande:
    Tack för svaret och grattis!  Känns det bra?
    Tack! Det var så lite! Känns helt ok - vi har dock gjort några försök privat på Sophiahemmet under det här året, och det är onekligen ganska stor skillnad på service etc på Sophiahemmet kontra Huddinge om man säger så.. Men det är ju gratis så! {#lang_emotions_smile} Lycka till du med!
  • sophia08

Jag  behövde    bara  vänta  en   månad
    Men  jag  valde  att  göra  ivf privat  med  Sophia hemmet.

• Pechi

Vi står i kö för landstinget i stockholm och kötiden är ca 1 1/2 år. Vi orkade inte vänta utan har nu gått till en privat klinik istället och håller just nu på med vår första IVF.
    Skulle dessa 3 försök vi har på den privata kliniken misslyckas så har vi försöken kvar via landstinget. Men det hoppas jag att vi slipper...{#lang_emotions_smile}

• vinterbebis12

TAck för svaren. Vi funderar på att vänta till i höst då vi förhoppningsvis får det finansierat. Känns som att ett par månader inte spelar så stor roll i sammanhanget...fast när jag börjar tänka att vi vill ha fler barn lutar jag mer åt att gå privat redan nu.

• snäll08

Hek Greta,

har ni provat båda sophiahemmet och huddinge? vilken tyckte ni var bättre?
    tack  på förhand :)

Greta1 skrev 2010-02-03 22:08:10 följande:
    Tack! Det var så lite! Känns helt ok - vi har dock gjort några försök privat på Sophiahemmet under det här året, och det är onekligen ganska stor skillnad på service etc på Sophiahemmet kontra Huddinge om man säger så.. Men det är ju gratis så!  Lycka till du med!
Svar på tråden Kötid för IVF Stockholm?