• Dina

Pergotime efter missfall

Jag har fått pergotime som jag ska ta imorgon..
    Jag börjar me de direkt efter en missfallsblödning, är det någon mer som gjort det.
    Min läkare sa inget om det men blir ändå lite fundersam.
    Blöningen startade när jag skulle vara i v.12 men avstannat i v.4..

• Svar på tråden Pergotime efter missfall
  • Dina

Nu blir jag än mer fundersam, min läkare sa att de inte spelar någon roll, jag har tagit första tabletterna och får väl försöka o inte satsa på en graviditet denna månad utan köra på nästa..

• Dina

De stimulerar o stärker ägglossningen..

De flesta läkare man har pratat med under åren säger ju ändå att kroppen själv blir gravid när den är redo så om den inte är redo så blir jag inte gravid.. Så egentligen är det väl bara o köra..

• Dina

Läkaren sa att vi skulle förstärka ägget och sedan skulle jag få något mera när jag väl blev gravid som skulle stärka slemhinnorna..

Jag ska på vul och kolla..

Det är många som får pergo trots egen äl och även efetr x antal missfall..
    Det funderar jag inte över..

Eftersom graviditeten avstannat i v.4 så va de nog därför jag kan köra direkt.. Det blir mest som en vanlig försenad mens.. Jág blödde mycket de två första dagarna sedan har det varis normalt.. Har slutat blöda idag på dag 6..

• Dina

Jag har ingen aning om det är bra att äta pergo samma blödning som missfall men jag fick tabletterna och missfallet kunde lika gärna varit en mensblödning efetrsom de stannat i v.4.. Tror jag =)

Vi får väl se om de blir några ägg och om jag ens blir gravid nu, de är ju inte ens säkert..

• Dina

Finmamma: Det har gått bra, gravid efter  tredje mens och ska till läkaren imorgon och se hur allt ser ut, hoppas verkligen den lille vill stanna kvar denna gång..
    Så det är bara att köra på, hade dock väldigt tunna slemhinnor efter mf så ägget fäste inte men äl hade jag precis som vanligt..
    Lycka till!!

Svar på tråden Pergotime efter missfall