Inlägg från: underworld |Visa alla inlägg
  • underworld

Utdrivningsskedet

När jag födde min dotter för tre år sen så tyckte jag att den förlossningen var helt ok förutom att den tog över 24 timmar. Men det jag tyckte va så fruktansvärt o bara så jobbigt var när jag skulle krysta ut henne.. Jag fick någon slags panikångest o ville bara fly fältet.. Nu sitter jag här igen med magen i vädret och det är ca 3 veckor kvar till bf.. Hur kan jag förbereda mig för att inte få panik den här gången?

• Svar på tråden Utdrivningsskedet
  • underworld
    BAC skrev 2010-02-05 09:44:50 följande:
    Hej!Ville bara tipsa om en bok och en artikel som jag själv gillar. Har du läst Gudrun Abascals böcker? "Att möta förlossningssmärtan" är väldigt bra. Kolla in denna sida också om du är nyfiken. Jag känner mig själv mycket peppad denna gång efter att ha läst detta! www.barnmorska.net/artiklar/forlossning/103-d...Lycka till!Ps: Kanske även kolla upp en Doula? Verkar som att folk gillar det! Ds.
    Jag har inte läst den, men hört många som sakt att den boken är bra:) Kanske ska ta o läsa den, om jag hinner{#lang_emotions_laughing}
    Tack för tipset{#lang_emotions_smile}
  • underworld
    Hallonbåten skrev 2010-02-06 20:48:23 följande:
    Jag har bara fött ett av mina barn den normala vägen, så jag kan inte jämföra mina förlossningar, men det sägs ju att det är HELT annorlunda andra gången. Alltså att det går så hemskt mycket lättare andra gången. Så med det i tanken så kanske du vågar?
    Tack för att du uppmuntrar mig lite{#lang_emotions_smile} jag ska fixa det här, MEN det känns lite jobbigt inför att krysta måste jag säga{#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Utdrivningsskedet